Egyetlen nap alatt eladta magát: 12 éves Lexus GS 450h

Lexus GS 450h Mark Levinson, 2006 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tudom, ömlengeni fogok róla, de a 12 éves GS 450h nem csak engem vett le a lábamról. A vevők is sorban álltak érte, még licitálásba is kezdtek.


Múlt héten írtunk arról, hogy egy olyan 12 esztendős Lexus GS 450h került fel a Használtautó.hu hirdetései közé, ami teljesen dokumentált előéletével eleve különleges, de ha ez nem lenne elég, még Roger Moore, azaz kvázi a 007-es ügynök is utazott vele. A történet nyilván kamunak tűnik, pedig nem az. Tulajdonosa pedig az autóval töltött utolsó perceit is megosztotta velünk, hogy megnézhessük és megírhassuk, milyen egy 12 éves Lexus.
Hirdetés
Nem titok, hogy az autót nem újonnan vette. Az első hazai GS 450h természetesen importőri tesztautóként kezdte a pályáját, majd az akkor még egyetlen Lexus kereskedésen, a Reálszisztémán keresztül került első igazi gazdájához, aki több mint 11 éven át nem akart kiszállni belőle, most is csak egy új GS hibrid miatt adta el. Az új GS átvétele utáni napon futottam vele össze, hiszen aznap délre már érkezett is a vevő, aki elég gyorsan rátalált erre az autóra. Korábban nézegetett GS-eket, de nem talált ínyére valót, a csakis a Használtautóra töltött hirdetésbe először a mi cikkünk miatt futott bele, és elsőre persze alig akarta elhinni az autóról írtakat.

Mit tett a profi vevő? Leinformálta az autót, majd alig több mint 24 órával a hirdetés feltöltése után már nézte is személyesen és foglalózta. Hogy megérte sietnie, azt jelzi, hogy volt érdeklődő, aki később 10 százalékkal többet is ajánlott volna a GS-ért, de eladója korrekt volt: tartotta magát az első komoly érdeklődővel kötött megállapodáshoz. Mondjuk látva az autó újkorától követhető szerviztörténetét és például azt, hogy a hó elején még új (gyári) féktárcsákat szereltetett be, ezen csöppet sem lepődtem meg. Prius-tulajként azon sem, hogy a GS közel 12 év és 235 ezer kilométer után is nagyon egyben van. Elárulom: még inkább, mint az én Priusom, ami zömében nem garázsban áll. Ez a GS persze másfél évvel fiatalabb, de 20 ezer kilométerrel többet futott. Na meg persze annak ellenére egy teljesen más autó, hogy szintén hibrid.

A Priusban bőséggel van - számomra józan - önmegtartóztatás, a GS-ben egyébként szintén, de esetében nem 1,5, hanem 3,5 literes, ráadásul V6-os a benzinmotor. Önmagában is 292 lóerővel, amihez még egy 197 lóerős (275 Nm nyomatékú) villanymotor is társul, rendszerteljesítményként 345 lóerőt kapunk, annak eredményeként pedig 5,9 másodperces 100 km/órára gyorsulást. És mellé még nagyon jó motorhangot, azonnali gázreakciót, ami nyilván a villanymotor azonnali nyomatékából is ered. A hibrid hajtáslánc elve ugyanaz, mint a Priusnál: a benzines és a villanymotor egy közös osztóműbe hajt, ami fokozatmentes nyomatékosztást ad. Viszont itt nem - valljuk be... - kissé ványadt négyhengeres, hanem vérpezsdítő V6-os motorhangot kapunk. A fogyasztás persze nem 5, hanem 8-9 liter körüli, de ez is abszolút jó egy 4,8 méteres, igen jó dinamikát adó, bőven 200 km/óra fölé kergethető limuzintól.
Az elmúlt 12 év pedig alig látható rajta, igaz, karbantartása valóban maximalista volt. 6 oldalnyi a részletezés, mindez úgy, hogy a 15 ezer kilométeres szervizperiódusok beavatkozásai csak egy-egy sort jelentenek. A legkomolyabb meghibásodás egyértelműen 2013-ban, azaz az autó hetedik évében történt, még nem egész 150 ezer kilométernél: elment az elektromos hajtás. Garanciában kezelték a hibát: a hibrid akkumulátor és az inverter cseréjével. Volt még számos kisebb probléma, amiket garanciában cseréltek. Közben a tulaj is bőséggel törődött a kocsival 2015-ben például kicseréltette a sofőrülés lapját szivacsozással és bőrrel együtt, mert úgy találta, utóbbi túlzottan megnyúlt. Akkor fényeztette az alufelniket is, valamint az egész belső kapott egy alapos bőrtisztítást, hogy az új felület ne üssön el a többitől. Hátul nagyjából tucatnyi alkalommal ült csupán utas, köztük ugye Roger Moore is. Ez persze csupán egy kis adalék, ez az autó állapotával - ami nyilván a dokumentáltan is végigkövethető előéletének köszönhető - adta el magát. Amúgy egy darabka történelem is, az első hibrid GS, abból a korból, amikor ez még a csomagtér kisautónyira redukálásával járt (az itt mindössze 280 literes).
Tizenkét évvel ezelőtt még nagyon furán néztek arra, aki (a Mark Levinson hifis csúcsverzióval) bő 18 millió forintért megvette ezt a kétmotoros autót, ma viszont annyiba kerül, mint mondjuk egy harmadik generációs Prius: 3 millióról startol. Picit korosabban, de sokkalta komolyabb technikával, sokkalta letaglózóbb stílussal. A nagyobb teljesítmény és a nagyobb tömeg persze mindenből többet kér: üzemanyagból, vagy akár fékből is. Fenntartása tehát nem filléres, de egy hasonló teljesítményű és méretű konkurenshez mérten mégis olcsónak számít. Így lehet a hibrid GS egyszerre fényűző, mégis józan. Titkos tipp a nagyra vágyó használtautó-vásárlóknak, hiszen a teljesítmény és a menetdinamika itt is bőséggel megvan, ám turbóval, kettős tömegű lendkerékkel itt biztosan nem lesz gond, ha pedig majd ismét probléma adódik a hibrid akkumulátorral, lehet bízni a hazai szakikban, akik már gyakorolják a cellák egyenkénti cseréjét. Egy komoly baja persze van: nem túl gyakori autó, ezért is kelhetett el villámgyorsan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

24 thoughts on “Egyetlen nap alatt eladta magát: 12 éves Lexus GS 450h

  • 2018.02.23. at 10:22
    Permalink

    Olvasom-olvasom de nem hiszem el amit látok. Ennyire be lehet hülyíteni a magyarokat?
    235e km-es bontószökevény és „vevők is sorban álltak érte, még licitálásba is kezdtek”.
    Nem volt furcsa hogy „importőri tesztautóként kezdte” , azaz rosszabb bánást kaphatott mint bármelyik cégautó (ezt tapasztalatból mondom, a megkímélt hátsókerekes tesztautó fogalmilag kizárt :)), majd a múltja miatt godolom azt kedvezményesen beszerző tulaj taxiként használta.

    Sorban áll baxki…

    ” Priusban bőséggel van – számomra józan – önmegtartóztatás”: minek kell szépíteni, egy igénytelen vicc a belső, ami ugyan összhangben van a zöld image-dzsel, csak a 10-14 millás árral nem.

    „ám turbóval, kettős tömegű lendkerékkel itt biztosan nem lesz gond, ” Aha persze, de dupla hajtálánccal és 15 éves akksikkal minden okés lesz. oh wait… ” ismét probléma adódik a hibrid akkumulátorral, lehet bízni a hazai szakikban, akik már gyakorolják a cellák egyenkénti cseréjét”

    „ISMÉT”? „hazai szakik” Baxki, itt egy széthajtott lexus, amiben kontárok megberhelték az aksit, és a sok behülyített lúzer meg szalad egymásra licitálni…

    A végére: egy igazán komolya baja volt a korabeli és kicsit korábbi Lexusoknak amit minden tulaj átkoz, és az nem a ritkaság, hanem hogy lopták mint a fene. Remélem ezen a téren javult a helyzet.

    • 2018.02.23. at 10:57
      Permalink

      Tudjuk, Zöldike, egy ugyanilyen futásteljesítményű és múltú Alfa 159-es vagy 166-os 1 millió km-ig meg sem áll, sőt, az még csak a bemelegítés neki, egy Jaguárnál vagy egy „rádzsör” 75-ösnél meg a nyáladon csúszva ömlengenél a klasszikus brit teaház- és klubhangulatról a belsőben, nem kihagyva a márkák korábbi versenysikereit, autóipari fejlesztéseit, oldtimeres törekvéseit – mert ha én autót akarok venni, akkor engem nyilván ezek érdekelnek, és véletlenül sem az, hogy a pénzemért milyen csomagot kapok… 🙂 Egy ostoba majom vagy, „baxki”…

      • 2018.02.23. at 11:58
        Permalink

        Megint az ellenkezőjét akarod betudni nekem mint amit mondtam.

        Én sem a korábbi sikereik miatt veszek autót, de ellentétben veled, képes vagyok felfogni, hogy a márkák változnak mert én még emlékszem arra, hogy ugyanilyen tapasztalat nélküli huhogók szólták le egyöntetűen a 90-es évek elején a Mitsubishiket vagy Toyotákat. Aki akkor kockáztatott egy Lancerrel vagy Corollával pl Renault 19 helyett, az nyert. De ez nem felétlenül lesz igaz 10 vagy 20 év múlva.

        Én pont nem a múltja miatt veszek autókat, hanem minden „körben” (amikor új autót keresek) abszolút nyitott szemmel végigpróbálok minden tágan szóba jöhető autót (vagy ha nem akkor, esetleg évközben megnézem), így teszteltem pl Infiniti EX-et és E klassét , F-pace-t vagy Audi Q3-ast. Vagy épp Lexus NX-et. Vettem a fáradtságot és elmentem, elkértem kirpóbáltam és átszámoltam hogy mire jó az ajánlatuk. Persze ha nincs igazából családi modelljük akkor minek (pl nem próbáltam Porschét (legalábbis tesztautóként), Maseratit).

        Természetesen szívesem megnézem ha kiállítanak egy oldtimer-rendezvényen (és mivel kész vagyok 500km-t is utazni érte, nem passzol hozzám a 200+e km-es bontószökevény) vagy versenyeznek velük, de ne keverjük a hobbiautót és a saját családi verdát. Ez itt pedig már inkább az elsőbe fog kerülni 12 évesen 230.000 km-rel. Aki megveszi és vigyáz rá, annyra kevés van belülök, hogy akár még gyűjtői darabnak is elmehet majd 20 év múlva. De senki se úgy gondoljon rá, mint egy hétköznapi családi autóra (csak cstartó nélkül ugye).

        Ha valaha el is olvastad amit írtam, nekem is a legfontosabb az ár érték arány, vagyis legyen tágas, igényes nagytudású és lehetőleg gazdaságos. Én az elvont milliókkal dobálás helyett konkrét árakkal és tudással szoktam foglalkozni (igaz eddig sosem otthonról szereztem be az új autót, tehát az árak és költségek is eltérhetnek), és ideológiák helyett azért jól jönnek a granciák, ezeket pedig itt nem látom. Sok km, érdekes előélet (és itt nem James Bondra gondolok, hanem aki úgy vezette mint Bond, mondjuk a kocsi életének első hónapjaiban).

        • 2018.02.23. at 13:09
          Permalink

          „Megint az ellenkezőjét akarod betudni nekem mint amit mondtam.”

          Nagyon jól tudom, mit beszélek. Nem te írtad, hogy MINDEN 200 ezer km felett futott autó „bontószökevény”, gyártó nemzettől, márkától, típustól függetlenül? Most nem rágalmazni meg vagdalkozni akarok, de ha majd lesz valami nagykategóriás olasz vagy angol vacak-használtteszt, megnézem, milyen hangvételű(ek) lesz(nek) a hozzászólásod(-aid). Kiindulva abból, milyen részrehajló vagy velük, szinte biztosan át fogja őket hatni a csodálat, az imádat, a rajongás, és másokban az előítélet lerombolásának szándéka – és ezzel együtt fel sem fog merülni, hogy esetleg bontóérettek, sőt… Majd visszatérünk rá, ígérem, résen leszek, úgy, ahogy eddig is. Minden alkalommal elég kiszámíthatóan és stabilan hozod a tökkelütött dilettáns fafejet, úgyhogy már elég jól kiismertelek…

          • 2018.02.23. at 14:35
            Permalink

            Minden autó ami túljutott a 200.000 km-en már megette a kenyere javát. Kisebb nagyobb beavatkozásokat igényel, MENETRENDSZERŰEN, mert egyes terhelt alkatrészek élettartamát 120-200.000 km-re tervezik. Ez akkor is igaz lesz, ha az ülés bőrborításán egy szál repedés sincs. Ezek cseréje nem jelenti azt hogy a többi (nem cserélt rész) még ugyanazt fogja bírni. Ez minden autóra igaz, ez sem kivétel. A hibrid rendszernél nem értem ezt a vak lelkesedést. Van egy sok elem ami a hagyományosoknál is munkát ad sok km-rel (pl generátor), komolyan gondoljam azt hogy itt nem lesz a gond? És akkor még az aksiról nem is beszéltünk.

            „Nagyon jól tudom, mit beszélek.” Biztos? Mert utána már nagyon feltételes módban beszélsz. Itt csak simán kétségekkel fogadtam volna a kissá túláradó lelkesedést, és ráugrottam azokra az apróságkra ahol azt láttam, hogy ott lehet a csontváz a szekrényben, csak a szerző kicsit eléáll hogy eltakarja…

            Nem szeretem ha üres hangulatkeltésekkel próbál valaki jétszani érvek és tények helyett, ha pedig egyenesen hazudik azt ki nem állhatom, ezért is akadtam ki az XF tesztnél (kritkán aluli volt, ritkán olvasok ilyen gagyi bulvártesztet magyar netes oldalon).

          • 2018.02.24. at 10:08
            Permalink

            Az a baj, hogy zold nem tudja mi a jó autó, legalábbis szerintem. Ezekről a hibrid Lexusokról mindenhol, magyar és külföldi oldalon is csak jókat olvasok, iszonyú tartós, kifinomult, megbízható autókról szólnak a cikkek, nem ócska „prémium” német sz*rokról. A gond, hogy zold ezekből a germán ócskaságokból indul ki.
            Egyébként, hihetetlen, hogy a japánok bő 10 évvel ezelőtt már ilyen hibridet hoztak össze, amiről ezeket a cikkeket olvashatjuk. Bőven megelőzték a korukat ezek a motorok ilyen hajtáslánccal. Nem véletlenül népszerűek ezek az autók. A priusok is bizonyítottak.

          • 2018.02.25. at 00:16
            Permalink

            rothfbb
            zold nem tudja mi a jó autó”

            nem hát, meg a sok hülye, aki német szrt vesz, francia szrt vesz, angol szrt vesz, stbstb. nagy szerencse, hogy vannak a világon ilyen tisztánlátó bölcsek, akik tudják, hogy csak a gnóm,csúnya,tamagocsi jappán a jó autó bzeg 😀 😀 😀 😀 csak be ne ragadjon a pedál 🙁

            én azt sem értem, hogy volt olyan állat, aki egy ilyen elhízott notredámi csúnyaságot megvett akkor. Az akkori rs6,m5-ök,s mercik ehhez a csúnyasághoz képest egy TELJESEN MÁS UNIVERZUM, a luxus kategóriáról (RR,B.) meg már nem is beszélek, mert az überjapánoknak még olyan sincs….meg szupersport se 🙁 de ők a legjobbak, amúgy igen. :’DDD

            amúgy az a tamagocsi belső az mi? bele tud úgy űlni valaki egy rakat pénz lerakása után, h nem hánnya el magát? ez a kocsi maga a CSODA ! állatkertben kellene mutogatni azokat, akik ilyenért tolonganak.

            egy dolog, ami jó benne, a hibrid hajtás lehetett akkor, látens zöldeknek…..de most már tesla helyett, ki veszi ezt a notredámit komolyan.

          • 2018.02.25. at 06:19
            Permalink

            Ezt a választ bezzenevnek írom, csak ez a kiváló kommentmotor nem enged neki válaszolni.

            Akkor te bezzenev meg a zoldhöz hasonlók vegyétek meg mind a hulladék német rs5-öket meg m5-ötöket, aztán költsétek rájuk az Isten pénzét is. Azok ennyi idősen már mind tényleg bontószökevények, mindre milliókat kell költeni, de persze vannak olyan idióták, akik ezeket a hulladéknak is sz*r roncsokat megveszik és amíg vannak, az márkák is jól járnak, mimt a BMW meb Audi, hiszen ha nem is az új autókat veszitek, de közel annyit költetek üzemeltetésre és alkatrészekre, mint egy normális új autó ára. Mindig lesznek ilyen b*rmok. Ráadásul ezek az autók mind egy kaptafára készülnek, ua külső, ua belső, két generáció váltást észre sem lehet venni, nektek ez tetszik? Ugyanakkor rettenetes pénzeket elkérnek ezekért. Ha nektek ezek kellenek, az autószerelő és a német autógyárak röhögnek a markukba, még több politikust, tesztelőt, vezetőt tudnak majd lefizetni az ilyen ny*m*rultak pénzéből, mint te bezzi és zöldike. Persze zold nem biztos, hogy német „prémium” szart venne, mintha neki más jönne be, ha így van, tőle elnézést.

      • 2018.02.25. at 06:37
        Permalink

        Egyébként meg a l*f*szt nincs a japánoknak Rolls kategóriájú autójuk. Tessék.
        https://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/10/05/ime_a_japan_rolls-royce/

        Attól, hogy te még nem hallottál róla, mert orgazmusod lesz az német prémiumoktól pénztemetőktől…
        De szerencsére vannak itt és más oldalakon is bőven, akik tovább fejlődtek a homo gerpremiums ősember kategóriából és tapasztalatból (mint én is) már csak a japókban és a koreaiakban bíznak, ha autóról van szó. Nem véletlenül.

          • 2018.02.25. at 15:39
            Permalink

            Tök mindegy, nem azon múlik, hogy jó és megbízható, kamumentes egy autógyártó, hogy van e luxuslimuzinja vagy sem. Lényegtelen. Aki ilyen luxuskategóriás autót akar és használ, annak aztán teljesen mindegy, hogy mikor és mennyiért javíttatja az autóját. Én hétköznapi emberek hétköznapi autójáról beszéltem eddig is és abba belefér a fenti Lexus. Különben is, ha valaki kizárólag az alapján vesz autót, hogy „jól” (bár ez relatív, mindenkinek mást jelent) nézzen ki és gyors legyen, az vagy nagyon buta, vagy nagyon gazdag. Én egyik sem vagyok.

        • 2018.02.25. at 20:46
          Permalink

          Alapvető dolgokat keversz amiből az már biztos elhiszem hogy gazdag nem vagy 🙂 Az hogy a Century új, szóval senkinek sem lesz az aki látott már Autókatalógust a 90-es évekből. De kétlem hogy bárki is látott itt már élőben valaha is ilyet,

          Szóval amikor valaki reprezentációs egyedi limót gyárt közbeszerzésre az nem olyan, mintha gyártnál „Rolls Royce-ot”.
          Az egy dolog hogy nem fogsz ilyennel találkozni magyar vagy holland udvari beszállítóként, de sehol máshol sem. Picivel lehet nagyobb a példányszáma mint a francia elnöki DS-eknek…

          • 2018.02.26. at 00:45
            Permalink

            Ki a t*köm mondta, hogy itt ezek láthatóak? De ha már itt tartunk Rolls-t sem láttam még soha Magyarországon.
            Azt sem mondtam, hogy új, bár ha itt tartunk a Golf sem új, hiszen már volt a 80-as években.

    • 2018.02.24. at 18:38
      Permalink

      Szerintem azon húzták fel maguk, ahogy írtad, nem amint, várj átfordítom :).

      235e Km-nél nagy merészség megvenni egy ilyen bonyolult autót, mert ki tudja mikor jön a magas órabéres szerelő pingvinezés.

      Prius ideologizálása; a low budgetes cölibátusért tisztelet, de megideologizálni azt a sivárságot amit áraszt, vékony jég.

      Hazai szakik: attól félek, ha megbízhatósága ellenére, hajlott kora miatt mégis szerelni kell, akkor nem a világ élvonalába tartozó, Tokióban diplomázott szakember fogja rövidre zárni a rendszert és az autó életútját.

      Végül: ne feledkezzünk meg arról, milyen izgalmas a mai hibrid autósok élete, hiszen minden felekvéskor megtippelhetik, merre fog reggelre járni kedvencük, mely lerobban aksis taxist segítik ki alkatrészekkel, kedves, segítőkész, éjszakákat végigdolgozó úriemberek.

  • 2018.02.23. at 16:45
    Permalink

    Nagyon kifinomult autó, nagyon finoman dolgozó, erős hajtáslánccal. Más kérdés, hogy ezt a 12 évvel ezelőtti kifinomultságot és komfortot ma már egy jobban felszerelt középkategóriás autó is tudja. Ettől ez még mindig egy nagyon jó kocsi. Viszont azzal is számolni kell hogy a legkisebb meghibásodás vagy törés (pl. egy ülésállító motor vagy klímakompessszor, esetleg egy lámpatest) több százezres kiadást jelent, amire a második-harmadik tulajnak már nem lesz pénze, na ilyenkor indul a berhelés, okosba javítás, ledugózás, kiiaktatás. Néhány év múlva ez is ugyanolyan szétharcolt roncs lesz, mint a többi behozott 15+ éves prémium autó. Kár érte. Ja és a 8-9 lietes fogyasztást el kell felejteni, városban 10-12 lesz az, bár ez legyen a legnagyobb baja. Amúgy nekem tetszik, de a hétköznapokra biztos nem vennék, hosszú távú ingázára esetleg.

  • 2018.02.24. at 21:43
    Permalink

    Bele bele olvasgattam itt a kommentekbe és hát tényleg eléggé bevállalósnak kell lennie valakinek hogy megvegyen egy 1X éves autót amibe kb 100.000 km el több van mint hazudják .. mert hát ugye hibrid autót is azért veszi meg a tulaj mint a dieselt hogy jól megkímélje keveset utazzon vele és az új gazdája majd aki megveszi használtan jól járjon vele … ühüm ühüüümm … van aki még beszopja ezt a hülyeséget ?! Nem mellesleg az új tulaj jobb ha szereti az egyhangú fordulaton bőgő motort mert hát a Toyota csoda hajtásláncába nincsenek fokozatok a váltóban … Persze az új hajtásláncba már bele bírtak szerelni egy 4 fokozatú automataváltót .. 😀 😀 😀 konkurensek meg már lassan 10 nél vannak … Egyetlen egy pozitívumát látom a mai hibridekkel szemben hogy ebben még a jóval tartósabb de kisebb energiasűrűségű NiMH akkumulátor van szemben a sokkal macerásabb és kevesebb töltést bíró Li-Ion konkurensekkel .

  • 2018.02.26. at 10:15
    Permalink

    @ rothfbb 2018.02.26. at 00:45 „Ki a t*köm mondta, hogy itt ezek láthatóak? De ha már itt tartunk Rolls-t sem láttam még soha Magyarországon.
    Azt sem mondtam, hogy új, bár ha itt tartunk a Golf sem új, hiszen már volt a 80-as években.”

    Márpedig épp úgy csodálkoztál rá. A Century nem egy kereskedelmi forgalomban kapható autó, és kb ugyanaz tartja fenn, mint a Lancia Thesist 2010-ig: a hazai közbeszerzések (persze a Rolls is így indult, csak azóta kiléptek a piacra).

    Én láttam Rollsot itthon, csak jó helyen kell keresni. Emlékszel a Beast 1-ra? https://index.hu/belfold/2012/07/04/ismet_tilosban_parkolt_a_fenevad/
    Nem is ez az egyetlen.
    A másik dolog, hogy a Century is kb a kisebbik Rolls és Bently ellenfele (ha a Volga dizájn és a nem kereskedelmi értékesítés miatt nem diszkvalifikáljuk), miközben ott az EWB Phantom.
    Ennek alapján elég sok Rolls-ot vesznek a japánok is: http://raycee1234.blogspot.be/2018/02/japan-car-sales-2017.html

  • 2018.02.26. at 10:19
    Permalink

    Berakom újra linkek nélkül, mert a kommentmotor kiszűri.

    @ rothfbb 2018.02.26. at 00:45 “Ki a t*köm mondta, hogy itt ezek láthatóak? De ha már itt tartunk Rolls-t sem láttam még soha Magyarországon.
    Azt sem mondtam, hogy új, bár ha itt tartunk a Golf sem új, hiszen már volt a 80-as években.”

    Márpedig épp úgy csodálkoztál rá. A Century nem egy kereskedelmi forgalomban kapható autó, és kb ugyanaz tartja fenn, mint a Lancia Thesist 2010-ig: a hazai közbeszerzések (persze a Rolls is így indult, csak azóta kiléptek a piacra).

    Én láttam Rollsot itthon, csak jó helyen kell keresni. Emlékszel a Beast 1-ra? (itt link volt, guglizz „tilosban parkolás” „beast” esetleg „Fürst György”)
    Nem is ez az egyetlen a városban.
    A másik dolog, hogy a Century is kb a kisebbik Rolls és Bently ellenfele (ha a Volga dizájn és a nem kereskedelmi értékesítés miatt nem diszkvalifikáljuk), miközben ott az EWB Phantom.

  • 2018.03.02. at 09:24
    Permalink

    Udv! Valamikor 1 hetig elvezhettem egy Ls 400 ast ! Sajnos nem lett az enyem ! 1 tulajdonostol tudok egy ilyen Lexust es meg nem tudta eladni ,pedig teljesen rendben van es szervizelt ! Ar alatt viszont nem elado !
    Erdekelne ki vette meg az autot ? Nepper kereskedo felvasarlo ? az meg ok ,hogy egy ket szazezer ft-ot keresnek egy auton de nem ez jellemzo!
    Rejtett kameraval egy ismerosom felmeri a terepet azt mondta ,mert rengeteg a lehuzas!
    Minden ar kerdese de rengeteg romot hoznak be es meg mindig vannak balekok is !Tamas ha olvasod veletlenul leleplezodtel a nemet hatosag elott! Szep napot mindenkinek!

  • 2018.09.26. at 11:51
    Permalink

    Túl sokat nem írt a cikk szerzője. Igazi használtesztet vártam volna, de amit írt azzal egyetértek. Mivel nekem is volt ilyen autóm, ráadásul jobbkormányos, tudom, hogy milyen egy 12 éves Lexus. És még nem is csak az első volt, mert volt 1994-es GS300-asom, amelyet nem kíméltek, mégis olyan egyben volt, és annyira működött benne minden, mint újkorában. A 450h-mnál amikor a 80x éves nagymamám beleült, megkérdezte, hogy hány éves. Mondom, hogy 10. Csodálkozva nézett körül. 10 éves? Olyan volt, mint az új. Tökéletesen működött benne minden. Olyan apróságok, amelyeket tényleg csak az tud, aki szívből szereti a márkát vannak benne, mint pl. : a fényre sötétedő műszerfal üveg, vami tényleg üvegből van, nem műanyag! Az, hogy a hátsó rolót R-be téve automatikusan leengedte, miközben ott a tolató kamera, nekem teljesen új dolog volt. Lehet más autóban is van hasonló átgondoltság. Bár a városi fogyasztás nekem 10 alatt nem állt meg, de autópályán 110km/h átlagsebesség mellett 8 literes fogyasztást mértem egy EU körútnál, ami kb. 1700 kilométeres volt. Városban is szépen el lehet vele járni, csak meg kell érteni a hibrid rendszer lényegét. Ami szerintem az, hogy felgyorsulunk 50-60 km/h órára, majd elvesszük a lábunkat a gázról, és csak óvatosan visszatéve az akkumulátorban lévő kapacitással, csak „vitorlázunk”. Ilyenkor egész nagy távolságokat meg lehet vele tenni, ha nem kell fékezn. Nem 10-20 km persze, hanem 4-5.

Vélemény, hozzászólás?