Egy vatta új, de 15 éves Lexust nem kér valaki? Tudok egy eladót

Most megtapasztalhatod, milyen volt egy új luxusautó 15 éve, sőt, meg is veheted magadnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Íme egy 15 éves Lexus GS 430 a Private Collection Motors internetes használtautó-portálról. Mi benne a különleges? Leginkább az, hogy szinte nullkilométeres, ráadásul tökéletesen gyári állapotú. Az ára is ezt tükrözi, arra megéri felkészülni lelkiekben.

Bűnös élvezetem a régi autóreklámok keresése, ahol mindig megtalálom a kommentszekcióban, hogy "Ilyet kéne árulniuk vadonatújat, azt megvenném!" Nos, ha valaki nemrég a 15 éves Lexus GS reklámja alá írta volna oda ezt, akkor van számára egy jó hírem. Tudok egy újat belőle, amit megvehet. Persze csak ha lapul a zsebében 9 millió forintnak megfelelő dollár, plusz a szállítás és a magyarországi forgalomba helyezés díja.
Hirdetés
A 2006-os gyártású, harmadik generációs GS az utolsó duplalámpás modell volt a márka kínálatában (korábbi használttesztünkben is igencsak meggyőző volt, lásd itt). A kereskedés által meghirdetett példány a gyártás első évében készült, igazi különlegességgé pedig az előző széria 4,3 literes V8-as motorja teszi, ami csak ebben a modellévben volt kérhető hozzá. A 2007-es gyártástól ugyanis a 4,6 literes 1UR-FSE blokk váltotta a korábbi 3UZ-FE erőforrást. Igaz, hogy az új motor erősebb és kifinomultabb volt, mégis manapság sokan már a klasszikus V8 élményt részesítik előnyben, ezt pedig a régebbi hajtáslánc tudja megadni. Az autónak mégsem ez a legfontosabb értéknövelő tényezője: eredeti tulajdonosa szinte egyáltalán nem használta, így a 15 év alatt mindössze 3500 kilométert tettek meg vele. Ez olyan, mintha évente egyetlen Budapest-Pécs távolságot mennél, csak oda, aztán jövőre jönnél vissza vele. Mindez nem csak a mechanikus alkatrészein, hanem a majdnem hibátlan állapotú belső téren is meglátszik. Egyetlen aprósága, hogy a tulajdonos sötétebb faimitációra cserélte a középkonzoli infotainment rendszert keretező gyári fabetétet, de ennek gyárira visszaállítása nem lesz egy túl komoly szervizszámla.
Hirdetés
Az már egy másik kérdés, hogy ez a GS megéri-e a 8,9 mllió forintot, de ez a kiváló állapotú, ritkaságszámba menő, használt prémiumautó még akár meg is találhatja a közönségét, akiknek ez többet ér, mint egy új autó. Ebben az esetben a GS-ért elkért összeg semmiképpen nem túlzó: egy ennyire újszerű autóért általában nem csak a vásárlói, hanem már a gyűjtői érdeklődés is ott figyel a sarokban. Te megvennéd, ha lenne rá? Ha megkaphatnád, használnád, vagy csak őriznéd tovább az utókornak? Ne feledd, még 15 év, és már mehet is muzeális autónak!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.05.30. at 10:30
    Permalink

    Pont ugyanilyenem van. Most 99 ezer mérfölddel, 54 ezerrel vettem 5 éve. A sok állás miatt szerintem egy hatalmas szervizszámla várja majd az új tulajt.

Vélemény, hozzászólás?