Mint az új, erre már tényleg rá lehet mondani (Fotók: www.privatecollectionmotors.com)
Bűnös élvezetem a régi autóreklámok keresése, ahol mindig megtalálom a kommentszekcióban, hogy "Ilyet kéne árulniuk vadonatújat, azt megvenném!" Nos, ha valaki nemrég a 15 éves Lexus GS reklámja alá írta volna oda ezt, akkor van számára egy jó hírem. Tudok egy újat belőle, amit megvehet. Persze csak ha lapul a zsebében 9 millió forintnak megfelelő dollár, plusz a szállítás és a magyarországi forgalomba helyezés díja.
Az utolsó részletig hibátlan bent a minden is - ilyet nem látni minden sarkon (Fotók:www.privatecollectionmotors.com)
A 2006-os gyártású, harmadik generációs GS az utolsó duplalámpás modell volt a márka kínálatában (korábbi használttesztünkben is igencsak meggyőző volt,
lásd itt). A kereskedés által meghirdetett példány a gyártás első évében készült, igazi különlegességgé pedig az előző széria 4,3 literes V8-as motorja teszi, ami csak ebben a modellévben volt kérhető hozzá. A 2007-es gyártástól ugyanis a 4,6 literes 1UR-FSE blokk váltotta a korábbi 3UZ-FE erőforrást. Igaz, hogy az új motor erősebb és kifinomultabb volt, mégis manapság sokan már a klasszikus V8 élményt részesítik előnyben, ezt pedig a régebbi hajtáslánc tudja megadni.
Elöl és hátul is fejedelmi a kényelem (Fotók: www.privatecollectionmotors.com)
Az autónak mégsem ez a legfontosabb értéknövelő tényezője: eredeti tulajdonosa szinte egyáltalán nem használta, így a 15 év alatt mindössze 3500 kilométert tettek meg vele. Ez olyan, mintha évente egyetlen Budapest-Pécs távolságot mennél, csak oda, aztán jövőre jönnél vissza vele. Mindez nem csak a mechanikus alkatrészein, hanem a majdnem hibátlan állapotú belső téren is meglátszik. Egyetlen aprósága, hogy a tulajdonos sötétebb faimitációra cserélte a középkonzoli infotainment rendszert keretező gyári fabetétet, de ennek gyárira visszaállítása nem lesz egy túl komoly szervizszámla.
A motortérben pedig ott a különleges, igazi, régimódi V8, amiből annak idején még versenymotor is készült (Fotók: www.privatecollectionmotors.com)
Az már egy másik kérdés, hogy ez a GS megéri-e a 8,9 mllió forintot, de ez a kiváló állapotú, ritkaságszámba menő, használt prémiumautó még akár meg is találhatja a közönségét, akiknek ez többet ér, mint egy új autó. Ebben az esetben a GS-ért elkért összeg semmiképpen nem túlzó: egy ennyire újszerű autóért általában nem csak a vásárlói, hanem már a gyűjtői érdeklődés is ott figyel a sarokban. Te megvennéd, ha lenne rá? Ha megkaphatnád, használnád, vagy csak őriznéd tovább az utókornak? Ne feledd, még 15 év, és már mehet is muzeális autónak!
Pont ugyanilyenem van. Most 99 ezer mérfölddel, 54 ezerrel vettem 5 éve. A sok állás miatt szerintem egy hatalmas szervizszámla várja majd az új tulajt.