Lexus alapokra épült ez az első generációs Corolla
Adott egy első generációs Toyota Corolla. A feladat, hogy belepakold a Lexus V8-as motorját. Lehetetlen? Rhys Millen tesójának nem. Persze van egy kis turpisság a dologban. Rhys Millent a legtöbben a driftversenyekről ismerik, az öccsét, Ryan Millent viszont a tuning világából. Bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a V8-as Corolla nem teljesen az ő fejéből pattant ki. Egészen pontosan egy jóbarátja, Javier Quirós rágta a fülét, hogy csinálják meg, akinek Toyota márkakereskedő édesapja annak idején megpróbálkozott egy AMC Rambler V8-as motorjának és egy ’69-es Corollának a házasításával is. A párosítás nem sikerült túl jól, mégis mély nyomot hagyott a gyermek Javierben.
Egy gyerekkori álom megvalósulása a V8-as motorral hajtott Corolla
Millent sem volt könnyű rávenni a munkára.
„Az eredeti Corollához, de pláne az AMC Ramblerhez rendkívül nehéz lett volna alkatrészeket szerezni. Márpedig olyan autót akartunk építeni, ami üzembiztos, valamint gyorsan és költséghatékonyan szerelhető” – emlékszik vissza a kezdetekre Ryan Millen. Gondolt tehát egy merészet és az első generációs Lexus IS F ötliteres, 421 lóerős V8-as szívómotorját szemelte ki az AMC hajtáslánc helyére.
V8-as, szívó benzinmotor a Lexus polcáról
És itt jön a csavar! Az egyértelmű volt, hogy az 1969-es autóval nem passzítható össze az ötliteres motor, ezért gyorsan stratégiát váltottak: padlólemezig bontottak egy IS F-et, és a hajtáslánc, valamint a futómű köré, az eredeti vázszerkezetre erősítették fel a Corolla lemezeit. Ehhez persze szükség volt bizonyos módosításokra. Az egész karosszéria szélesebb és hosszabb lett. Üvegszálas műanyagból formálták meg a motorház és a csomagtér fedelét, valamint a kerékíveket. A szélesebb hűtőmaszkot két rácsból szabták ki, a szélvédő egy Toyota pickupról származik, ahogy a hátsó lámpatestek is. Az alkatrészek tehát nem mind eredetiek, az összhatás azonban hiteles és korhű.
Az IS F tengelytávolságát 360 milliméterrel megnyújtották és úgy építették rá a '69-es Corollát
Ezután jöhetett a finomhangolás. Állítható lengéscsillapítókat és 8 fokozatú automatikus sebességváltót kapott az autó, míg az utastérben egy modern Lexus fogad. Javiernak maga Akio Toyoda adott tanácsot a színválasztással kapcsolatban, de a vállalat igazgatói mind a csodájára jártak a nem egészen másfél tonnás és 421 lóerős masinának. Persze nem volt olcsó mulatság a megalkotása, hiszen negyedmillió dollárjába került a Costa Rica-i Toyota kereskedőnek, ami körülbelül 75 millió forintnak felel meg.
Az utastér egyértelműen Lexus