Egy újabb klasszikus sportautó kap villanyhajtást

A Lunaz Aston Martin DB6-osa 100%-ig elektromos meghajtású, egyedi igények alapján restaurált

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Aston Martin már 3 villanymodellel is rendelkezik, csak éppen egyiket sem ők gyártják: a Lunaz brit autóstudió most a DB6-ra is kiterjeszti restaurálási és erőforrás-átalakítási szolgáltatását.

Van értelme több évtizeddel ezelőttről származó klasszikus, mára ikonikussá vált autókat átalakítani elektromos meghajtásúvá? Nem az lenne a helyes megközelítés, hogy a letűnt kort nem megtagadni, átalakítani kell, hanem az akkori értékek között értelmezve nosztalgiával kellene visszatekinteni rá és eredeti állapotához hűen megőrizni? A Lunaz Group és egyre növekvő ügyfélköre bizony nem így gondolják. A Silverstone-ban működő, immár több mint 100, az autóipar legjobbjaitól elcsábított szakemberekkel, mérnökökkel és dizájnerekkel dolgozó vállalkozás klasszikus brit kocsikat ment meg az enyészettől, de a restaurálás mellett szívátültetést is végeznek, hiszen villanyhajtásra cserélik a benzinfaló motorokat.
Hirdetés
Több modellre is kínálták már ezt a szolgáltatást, például klasszikus Bentley-kre, Rolls-Royce-okra és Range Roverekre, és persze két legendás autóra, az Aston Martin DB4-re és DB5-re is. Elmondásuk szerint nagy igény volt ügyfeleik között arra, hogy a DB6-ra is kiterjesszék munkájukat, így már elektromos DB6-ot is lehet kapni. Persze nem olyan könnyedén, mint amikor egy kereskedésbe besétálva megrendelünk egy Skoda Fabiát: a villanyos DB6-ok erősen limitált számban érhetők el, ami logikus, hiszen minden megrendeléshez találniuk kell egy DB6-ot a piacon, ha az ügyfél nem hoz egyet magával. Az ár is megnehezíti a vásárlási folyamatot legtöbbünk számára, bár konkrét összeget nem közölt a Lunaz, minden egyedi restaurálás értéke az ügyfél igényeitől függ. De hogy a haszontalan körök lefutásától megkíméljék munkatársaikat, annyit azért elárultak, hogy egymillió dollár fölötti összeg lesz a számlán, hogy már az elején kizárják a fölösleges érdeklődőket.
Minden átalakítás egy DB6-os lecsupaszításával kezdődik, mely során a vázszerkezetig lebontják a klasszikus autót. A karosszériát átvizsgálják, minden hibát kijavítanak, az eltávolításra szánt alkatrészeket, mint például a motor és a sebváltó, gondosan elteszik az ügyfél számára, ha ki akarja állítani gyűjteményében, vagy ha esetleg később meggondolná magát. Megmérik az autó paramétereit, például a súlyeloszlást, hogy az új meghajtás beépítése során hűek tudjanak maradni az eredeti vezethetőséghez. Aztán jönnek a Lunaz által az elsőosztályú, szigorú minőségi követelményeknek megfelelő beszállítóktól beszerzett, újonnan legyártott akkumulátorok és villanymotorok. Teljesítményadatokat nem árult el a Lunaz, csak annyit tudunk, hogy 410 km a hatótáv, és hogy gyors- és villámtöltésre is alkalmas a rendszer. Technológiailag is frissítik a belteret, de persze csak visszafogottan, raknak bele navigációt és Wi-Fit is. A restaurálás másik fontos része az egyedivé szabás, elvégre ha már szétszedik, akkor akár az ügyfél saját maga által kiválasztott anyagokkal is felújíthatják. Az eredeti bőrhuzatok helyett lehet többek között teljesen állati eredetű anyagoktól mentesen kérni az utasteret, a szőnyegeket például újrahasznosított műanyag flakonokból. A lehetőségeknek csak az ügyfél pénztárcája és a fizika korlátai szabnak határt, de az már más kérdés, mennyire marad még ezek után valóban DB6-os az a DB6-os.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?