Hiába népszerű autó az Astra, hiába ismert ember Dr. Tordai István, neki sem volt egyszerű egy korrekt állapotú, egyben kombi példányt találni
Nemrég írtam meg saját autóvásárlásom történetét, mely rizikós és bevállalós, kissé kalandos volt, hiszen külföldön
vettem meg egy szerviztörténettel ugyan rendelkező, de személyesen nem látott autót. Első találkozásra nem volt túl vonzó, az ára persze volt annyira jó a
Grand Scénic, hogy úgy is elhoztam, hiszen ezzel kalkuláltam eleve, annyira jó áron adták, hogy belefértek az esetleges vásárlás utáni költségek. Takarításra, kárpittisztításra már rögtön el is költöttem fejben 30 ezer forintot, de némi munkát rögtön beleraktam magam is, a hazautazás előtt alaposan kiporszívóztam.
Aztán itthon természetesen új abroncsokat is kellett vennem (100 ezer forint). Kellett egy csupán alap (olaj, olajszűrő, pollenszűrő) szerviz és persze az 1.5 dCi típushibájának számító hajtókarcsapágy cseréje (összességében újabb 100 ezer forint), és jön még a hátsó lengéscsillapítók újakra váltása (~35 000 forint). Még fájóbb azonban, hogy a
honosítás is elvitt mintegy 200 ezer forintot, így lett aztán az alig több mint 1,4 millió forintért vett autóból 1,86, utazási költségekkel bő 1,9 milliós.
Óriási, 2,7 méteres tengelytávja miatt elöl-hátul tágas utasterű az Astra H Caravan
Aki itthon vásárol a
Használtautó.hu kínálatából, az ilyen komoly összegekre nem kell számítson, ám a szervizelési költségeket aligha úszhatja meg, s ha regisztrációs adót ugyan nem, de vagyonszerzési, közismertebb nevén
átírási illetéket szintén kell fizessen. Az autó vételárán túl legalább 200 ezer forintot érdemes így tartalékolni, annak érdekében pedig, hogy nagyobb kiadás, azaz negatív meglepetés ne érje az autóst, vásárlás előtt mindenképp fel kell keresni egy márkaszervizt, le kell informálni és át kell vizsgáltatni a kiszemelt autót.
Utóbbiakra már telefonban is érdemes kitérni, a rizikós autókat remélhetőleg nem is engedik átvizsgálásra. Így tettek Dr. Tordai Istvánnal is az eladók, sok rossz autót nem is kívántak számára eladni. Mint az az alábbi videóból kiderül, egyet feleslegesen, pontosabban felettébb hasznosan vitt el az
Opel Használtautó Átvizsgálására, az ugyanis nem volt jó autó, a következő azonban már volt annyira korrekt, hogy meg is vette. Egy alapvetően hibátlan, valahai céges, ám ennek megfelelően korrektül karbantartott, majd sokat parkolt Opel Astrát. Ezen is voltak tehát javítanivalók, féktárcsái erőteljesen korrodálódtak, s István sem kerülhette el a gumivásárlást és a szervizelést sem.
Az autóvásárláshoz tehát a pénzen kívül türelem, megfontolt, márkaszervizből származó – előélet és átvizsgálás – információkra hagyatkozó döntés és ismételten pénz szükséges, elvétve fordul csak elő olyan használt autó, amire ne kellene a vásárlás utáni is jelentősebb összegeket költeni.
A GM 5w30 dexos2 olajjal semmi gond nincs, tökéletes választás, régóta ezt használom és jó árban van… Sajnos a lánccsörgés gyári hiba, 2004-2005-ös modellekre jellemző, sajnos nekem is ilyen van, 120000 km-nél cseréltettem, mindennel együtt 70-80ezer forint volt az egész (munkadíj+komplett szett vezetővel, feszítővel, lánckerekekkel, tömítésekkel, olajjal, szűrővel, hűtőfolyadékkal, tehát mindennel:)) szóval egyáltalán nem vészes, mikor a VW-nkbe egy közepes szerviz 80ezer! 2006-tól módosított lánc illetve feszítő kerül az autókba, azokkal 200-300ezer km-ig nem lehet ilyen gond! Megoldás egyébként a rendszeres olajcsere 15000km-ként:)
Jó tudni, hogy nem mindegyik Astra Twinport láncos! 😉
Pl. az enyém sem.
mert ez egy ilyan jókis opel motor, ha vigyáznak rá kibir akár 100.000km-t is vezérműlánc szakadás vagy átugrás nélkül…
Hello,
lánc miért lett vajon cserélve benne?
fékfolyadékot miért nem mondja a szerviz ennyi idő után?
fagyálló cserét miért nem javasolja ha X év után kezdenek lebomlani az összetevői?
a tárcsának a rozsdán kívül mi baja volt? Az nem baj ha rozsdás.
Ha lancos az mas. Akkor gondolom ugyis lehet majd hallani amikor kezd elfaradni.
Igen, ez bizony láncos, és egyébként cserélték is benne a láncot.
kövezzetek meg lehet rosszul tudom de mintha ez egy 1,4 twinport istencsapása lenne. az pedig láncos. Na azt elég akkor kicserélni mikor majd átugrik vagy szétszakad…a hengerfejjel együtt:D de lehet ebben már megvolt mert van benne vagy 100 ezer km:) ugyanis vastagabb lánc van egy camping biciklin mint ezeken az 1,2 es 1,4 es motorokon. Van itt pár ilyen kacat az ismerősi körben, szopnak is vele rendesen pedig alig van bennük km…
Hát igen, nekünk is két Opel van, de nem a GM olajat rakjuk bele( bár sokan azt mondják hogy jó) inkább Castrol vagy Mobil1. Amúgy egyetértek mindenben.
Családomban van egy ilyen Astra, pont ilyen 1.4 motorral. Nekem nincs rossz tapasztalatom vele, családi autóként van használva. Van kellemetlen oldala is. Nem szeretem vezti, mert nagyon hangos a motorja, nyöszög-liheg, engem ez nagyon idegesít. Board computere nehezen kezelhető, alig lehet beállítani. Üzemanyagszintjelzője nagyon pontatlan, többször negyed szint alatt már csak pár km volt amit menni lehetett. 1.4-es motorja elég sokat is fogyaszt, 7 alá alig megy. Ülését is kényelmetlennek tartom hosszú távon. Viszont futóműje rossz utakon is kiváló!
7 eves auton en csereltetnek vezermuszij-szettet is. Rozsdas tarcsat en sem ertem minek cserelni, ha nem vallas.
Ott a pont. 🙂
ez most opel reklám akart lenni??? ne bohóckodjunk már…rozsdás a féktárcsa…ezen beszartam komolyan mondom. ki az isten cseréli ki egy féktárcsát mert rozsdás??? ha megvan a kellő vastagsága ill a felület kellő egyenletessége mi a túrónak azt bántani??? egy év múlva ugyan olyan lesz vagy nem mész vele vizes uton meg télen meg stb??? ennyiből cseréljük ki a féknyergeket is… de gratula a köztudottan kétes minőségű GM olajhoz, a NO-name olajszűrőhöz és légszűrőhöz. mennyibe is fájt ez a művelet? mert ez otthon max egy 20 asból megvan max 1 óra alatt prémium cuccokkal(mann, mobil stb.)
az állapotfelmérésről is megvan a véleményem. parasztvakitás semmi más. egy autó attól még lehet romhalmaz hogy jók a fékek meg lengéscsillapotók meg nincs benne hibakód…