Egy teljesen új járműcsalád első darabja a Toyota C-HR
A Toyota Genfben mutatta be vadiúj crossoverét, a C-HR-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Toyota újabb hibriddel állt elő. A C-HR a japánok első kompakt crossoverje, aminek technikáját több jövőbeli új modell fogja használni.
A hibridkirály Toyota most az egyszer egy kicsit lemaradt. Hiába harangozták be elsőnek a C-HR-t, a Kia a Niróval egy hónappal már megelőzte. Mindegy is, a lényeg, hogy a hibrid családi autók piaca fellendülőben van. Érdekes viszont, hogy mennyire máshogy álltak hozzá a két márkánál ugyanahhoz a kérdéshez. A Kia Niro kompakt crossover egész konzervatív lett, bezzeg a Toyota C-HR végleges változata olyan, mintha még mindig tanulmányautó állapotban lenne. A külső csak egy dolog, a belbecs meg a másik. Bár hivatalos beltérfotók még nincsenek, a legfontosabb műszaki adatokat már tudni a C-HR-ről. Ezek közül is a leglényegesebb, hogy a C-HR az új TNGA architektúrát használja. A japánok új platformja nem a tangabugyi rapper szlenges írásmódjából kapta a nevét, hanem a Toyota New Global Architecture rövidítése.
A Toyota az új modellje kapcsán a felépítés rugalmasságát hangsúlyozta, hiszen az eléggé eltérő karakterű új Prius is erre az architektúrára épül. A hibrid C-HR benzinmotorja 1.8-as, 122 lóerős, ami az Atkinson-ciklus szerinti üzemnek hála kiemelkedően jó, 40 százalékos termikus hatásfokú. Szén-dioxid kibocsátása vegyes üzemben csak 90 gramm/kilométer. A Toyota persze gondolt azokra is akik nem barátai a hibrid technikának, nekik ott az 1.2-es turbós, benzines változat, 115 lóerővel. Ezt akár CVT automataváltóval és összkerékhajtással is lehet kérni. Rajtuk kívül bizonyos piacokon kétliteres szívómotorral is elérhető lesz a C-HR. Érdekes részlet, hogy az Egyesült Államokban eredetileg Scion márkanévvel árulták volna a C-HR-t de a fiataloknak szánt márkáját időközben megszüntette a Toyota.
Azért itt bőven nem arról van szó, hogy a Civic vagy a fent említett Alfa 147/156 elrejtette a hátsó kilincsét.
A Juke 1570 mm magas, ez annak az ellenfele, szóval kb. 150-160 centi magas. Eszerint arányaiban kb. 130-140 centinél van a kilincs – és ráadásul az előzőekkel ellentétben nem vízszintesen, hanem függőlegesen (felfelé?) kell meghúzni…
Kupé is lesz belőle, két ajtóval. Az igaz, hogy nagyon magasra került a kilincs, de szerintem ez csak kukacoskodás. A Juke, az új HR-V, sőt, az Alfa 147, 156 is ilyen hátsó kilincs-trükkel rendelkezett. Ha olyan kilincset tesznek hátra is, mint ami elöl van, az sokat rontana az összképen. Kupészerűnek kell maradnia, hiába van hátsó ajtaja is – ez volt a cél.
ja és szemből-sréhen nagyon disznó a gép. egy 8-9 centi ültetés, 1-el nagyobb meg szélesebb felni aztán mehet is. Hátulról mondjuk nem sikerült azért ilyen jól, de nem rossz 🙂
nem pont ezért, de lazán kapcsolódik 🙂 a „kupé-hatás” megtartása miatt rövidebb az ablak.
„Az a hátsó kilincs-megoldás megér egy misét…”
Az azért van, hogy kívülről ne érje el a gyerek – de felnőttnek sem kényelmes. Lehet, egyértelmű üzenet: itt senki ne akarjon beszállni! 🙂
„…bezzeg a Toyota C-HR végleges változata olyan, mintha még mindig tanulmányautó állapotban lenne.”
Nincs ezzel baj, sőt…A Citroen C4 Cactus is elég „tanulmányautó-szerű”, mégis csatába küldték.
Az a hátsó kilincs-megoldás megér egy misét…Ma már a Juke sem feltűnő a forgalomban, ezt is meg fogjuk szokni. Nekem kedvemre való ez a versengés, hogy ki tud egzotikusabb formákkal előrukkolni. Csak aztán majd eljöhet egy pont, amikor majd én is pfujolni kezdek…Komolyan tartok ettől a későbbiekben, de egyelőre gond egy szál se:)
Azért ettől már én is rosszul vagyok:
[url]https://www.google.hu/search?q=mitsubishi+gc-phev+concept+suv&biw=931&bih=610&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwixo8DYwKXLAhXiDZoKHSkmC9MQ_AUIBigB[/url]