Ameddig az autónak alvázszáma van, addig azonosítható, de ma már rendszerint nem csupán utóbbiból, temérdek egyéb rejtett kódból kinyomozható a tulajdonos, aki a forgalomból való kivonásig kell fizesse járművének közterheit. A forgalomból való kivonás után pedig nem tárolhatja kocsiját közterületen, illetve máshol is környezetszennyezés nélkül kell azt elhelyeznie
Az autózásnak nem csak a használattal arányos, hanem fix, már csupán a birtoklással járó költségei is vannak – ilyen például a teljesítményadó és a kötelező biztosítás – ezeket akkor is fizetni kell, amennyiben az autó egy métert sem tesz meg. Ezért aztán amennyiben egy járgány végérvényesen használaton kívülivé válik, akkor nem tehető félre, mint egy kinőtt kerékpár – mondván, hogy tulajdonképpen már nincs rá szükségünk, de talán még jó lesz valakinek. Az autók közterheit ugyanis egészen addig fizetni kell, amíg hivatalosan a nevünkön vannak.
Forgalomból kivonás ideiglenesen
Létezik persze enyhítés, ez a forgalomból való ideiglenes kivonás, ilyenkor nem kell fizetni a terheket – gyakorlatilag ez feleltethető meg az „egyszer még jó lesz” kategóriának, akárhány alkalommal, de egyszerre legfeljebb 6 hónapig, 2300 forintos eljárási díjért igényelhető az ideiglenes kivonás. Ilyenkor megmarad a Forgalmi Engedély és rendszám is, sőt még az arra ragasztott érvényesítő címke is a helyén marad, mindössze egy „forgalomból ideiglenesen kivonva” bejegyzés kerül a forgalmi engedélybe – a dátum után – amennyiben az autó egyéb szempontból a forgalomban való részvételre alkalmas, azonnal indítható is, illetve az utcán addig is tárolható. Ha időközben lejárt a műszaki vizsga, oda útvonalengedéllyel lehet menni, s onnan Műszaki Adatlappal lehet az Okmányirodánál kopogtatni a Forgalmi Engedély megújításáért. Amennyiben valaki a korábban igényelt lejárati időnél hamarabb szeretné forgalomba állítani autóját, arra is van mód, ám ilyenkor nem csak az ismételt forgalomba helyezés 2300 forintos díját, hanem a kivonást immár nem tartalmazó új forgalmi engedélyért 6000 forintot, illetve az új törzskönyvért ugyanennyit ki kell fizetnie – lejárt műszaki vizsga esetén a már ismert kálváriát kell kijárnia.
Hiába vannak egyben, kiszolgált Ladákért alig kapható pénz, értékük felemészti környezetszennyező alkatrészeik veszélytelen elhelyezését
Forgalomból kivonás véglegesen
Töréskor hamar bekövetkezik a gazdasági totálkár, ilyenkor is végleges forgalomból kivonás következik, ám ez esetben a bontók akár értelmes összeget is ajánlhatnak az autók egészéért
Noha a 2300 forintos eljárási díj a járművek forgalomból történő végleges kivonása esetén is változatlan, merőben más szabályzás vonatkozik ezen esetre. Ilyenkor ugyanis le kell adni az autó rendszámát és Forgalmi Engedélyét is – így aztán már közterületen 10 napnál tovább nem is tárolható a kocsi, de ez igazából nem is releváns kérdés, hiszen a végleges kivonáshoz be kell mutatni az autó adataira kiállított „Bontási átvételi igazolást” is, melyet az erre feljogosított autóbontók az autó átvételekor adnak át – a tulajdonos, vagy annak meghatalmazottja számára. Sajnos ezen igazolásnak is hatósági ára van, 2950 forint, melyet a bontók vagy magukra vállalnak, vagy az autó tulajdonosával fizettetnek meg. Ez utóbbi főként azon múlik, hogy maga a beszállított autó milyen értékű. Extrém esetben, hiányos autónál az is előfordulhat, hogy a bontó egy fillért sem tud adni érte és az átvételért még pénzt is kér, de egyben lévő autó esetén legalább „nullszaldós” költségvetésre lehet számítani – már ami a bontó közvetlen költségeit illeti, s akár még a bontóba szállítás díja is megtérülhet. Utóbbihoz azonban már viszonylag jó autó szükséges – ami egyrészt a nyers vason túl is értékes a bontónak, s lehetőség szerint legalább vontatható, azaz nem szükséges autószállítót hívni hozzá. Ha ugyanis utóbbira szükség van, akkor a veszélyes hulladékok (olajok, gumik, akkumulátor) költséges elhelyezése miatt ritka esetben tudnak a bontók annyit ajánlani a kiszolgált autóért, hogy az minden költséget fedezzen. Ezért amennyiben az autók (komolyabb, drágán javítható hiba, vagy törés miatt) selejtessé válnak, nem érdemes sokáig várni a bontásukkal, forgalomból való végleges kivonásukkal. Mivel utóbbi elvileg valóban az autók megsemmisítésével jár együtt, a döntés visszafordíthatatlan, azaz a forgalomból véglegesen kivont autók már papírforma szerint sem helyezhetők vissza a forgalomba.
Nincs menekvés a bontóból, az oda bekerült, azaz a forgalomból véglegesen kivont autók már csak alkatrészenként hasznosíthatók, önálló autó nem lehet belőlük - nem csak a bezúzás, a törvényi szabályzás miatt sem
Forgalomból kivonás átmeneti időszakra
Egy kiskapu azonban van arra az esetre, ha valaki évekre leállítaná autóját. Ez azonban csakis idős, első forgalomba helyezésük óta 20 évet megélt, korosabb kocsiknál lehetséges – a Muzeális Minősítő Bizottság Előminősítő Igazolásával (az ismert 2300 forintos díjért) kérhető az autó – nem ritkán évekig húzódó felújításának idejére a jármű határozatlan időre, azaz „átmeneti időszakra”, de legfeljebb 10 évre szóló forgalomból kivonása, amennyiben a bizottság vizsgálata megállapítja, hogy az adott jármű restaurálással vagy akár anélkül, várhatóan muzeális jellegű járműnek minősíthető lesz, azaz OT rendszámot kaphat. Fontos, hogy ezen, átmeneti kivonás után az autót ismételten forgalomba kell helyezni, ha ezt valaki 10 évig nem teszi meg, automatikusan következik a végleges kivonás, amellyel az akár értékes műtárgy közúton már nem lesz használható.
Az idős autónak természetesen utóbbi esetben is ára van, szép oldtimer esetében ráadásul igen komoly, ellenben nem árt tudni, hogy mozgásképtelen, kiszolgált autó felszámolása nem, hogy pénzt hozna a konyhára, akár el is vihet, ezért aztán, miként azt írtuk, nem érdemes megvárni azt az állapotot, amikor az autó értéke már nem fedezi a forgalomból való kivonásának költségeit, előbb kell lépni a bontó vagy egyéb vevő felé, különben a roncsnak is ára lesz, melyet azonban az autójától megváló tulajdonosnak kell megfizetnie.
Köszi, de nem talállak az apródon! [email protected]
Szia. Az Apródon nem talállak, érdekelne ez a kivonás…Nem problémás az autó, nem gazdaságos megjavítani, de inkább én bontanám szét, nem szeretném elherdálni…
A végleg kivonásban tudunk segíteni minden problémás ügyfélnek. keressenek az apród.hu gépjárművek végleg kivonása címszó alatt. Tiszt:SL
A külföldre történő eladásokról már régebben olvastam, megfordult már nekem is a fejemben, de tudom hogy van benne valami buktató. Pontosan nem tudom most megmondani hogy mi, de közel sem olyan egyszerű, mint ahogy sokan elképzeljük.
Eladod mondjuk Németországba…
Sajnos nem oldódott még meg. Kíváncsi lennék a tippre!
Megoldodott? Lenne egy tippem … nem tudom gyakorlatilag kivitelezheto-e …
Hihetetlen! Már kb. 7 éve leégett a kisteherautóm az udvaromban, amiről tűzoltói igazolás is készült, hogy „xy rendszámú, teljes terjedelmében leégett”. Az azonosíthatatlan összeolvadt hulladék vasat, akkoriban vasgyűjtőknek oda adtam ingyen, azzal a feltétellel, hogy az összes égésterméket kitakarítják az udvaromból. Na már most a gépjármű adó továbbra is ketyeg, az önkörmányzat küldi, ugyan is nem tudom végleg kivonatni a forgalomból, mivel az okmányiroda mindenképp a bontási igazolást kéri. Az adója most évi 40.000 Ft, ami ugye minden évben csak több lesz, és fizethetem életem végéig, vagy lehet hogy ezt az adósságot még a család is megörökli? Ha valaki tud segítsen, mert a semmiért fizetek gyakorlatilag, és már nagyon tele van a t…öm!
Aha. Meg ahogy azt Móricka elképzeli. Ha a kocsin még van műszaki és te ezt megléped, majd kapsz egy szép kis csekket a MABISZ-tól, amiért a kocsid forgalomban volt, te meg nem fizettél rá biztosítást. Plusz -ahogy egy másik hozzászóló is írta- a súly/teljesítményadót is behajtják utólag. Ha valamilyen csoda folytán megúsznád, akkor meg majd akkor vesznek elő, amikor újra forgalomba akarod helyezni az autót, vagy el akarod adni. A magyar bürokrácia sajnos már csak ilyen kalap sz@r.
A legszebb az ideiglenes kivonásban az, hogy a bónusz kategória lerobbanthatalan az autóról… No comment. Ne akarj régi kedvencet felújítás reményében megtartani….
Ez a törvény egy szemét , mint az akinek a fejéből kipattant.Én úgy gondolom hogy azt a kocsit én már kifizettem tehát én rendelkezem vele.Tudom környezetvédelem,de nem lehetne ebben a rohadt országban a környezetet úgy védeni hogy a polgár ne járjon rosszul.Add le ingyen a kocsidat majd mások meg eladják alkatrészenként jó pénzért.Mert a magyar még leadná hulladékvasként és pénzt kapna érte.Hát ez a magyar demokáré.
Nem okmány irodai téma az ilyen! Valamelyik rallys oldalon hirdette magát egy bontós figura aki elintézte nekem!
Megkeresem a telefonszámot és elküldöm neked!
Helló!Ez jó csak az a gáz,hogy még a rendszám sincs meg,mert ellopták.De valószínű hogy eladom pappíron,és így megszabadulok,tölle.
Szia én üzembentatoja vagyok egy autonak a nevemen maradt,isten nyugosztalja a Méhben végezte,én se fizettem semmit rá igen kivonta az önkormányzat.most a fizetésemből tiltják a sulyadó hátralékot.amilyenek utána visszahelyezik majd hivatalbol és kezdődik minden előről.erre mondjon valaki tuti megoldást.köszi [email protected]
Még egy kivonási lehetőség: Nem fizetsz kötelezőt és súlyadót. 6 hónap vagy negyed év múlva önkorm. jön egy papír, hogy kivonják határozattal. Sűrűn bólogatsz, és rögtön felhívod az ügyintézőt hogy nyugodtan vonja ki. forgalmit, rendszámot le kell adni, és kapsz egy határozatot amit 5 azaz [b]öt[/b] évig mindenképpen meg kell örizzél! Utána már nem kell súlyadót fizetned. Természetesen az utcán nem tárolhatod, de a kertben igen. Akár szét is bonthatod alkatrésznek. 5 év után végleges lesz a kivonás. Ez 2011. júliusi állapot. Nekem így vonták ki.
És ezt neked okmányirodába mondták?Mármint hogy vágd ki az alvázszámot és vidd be?Ha megkérdem melyik okmányirodába intézik ezt így , mert érdekelne ha én szeretnék alkatrésznek kocsit venni, megmondod?
VAgy dobj egy mailt a combi27 kukac freemail pont hu címre.
És 6hónap után automatikusan forgalomba helyeződik a jármű ha van műszaki ha nincs!
Nekem 17.000ft-ért elintéztek minden papírt a végleg kivonáshoz úgy, hogy a kocsiból kivágtam az alváz számot és átadtam a papírjait meg a rendszámot, a kocsi nálam maradt!
Az ideglenes kivonás nem úgy működik ahogy a cikkben leírták, mivel nem kell új forgalmi és törzskönyv! Egyszerűen beírják a forgalmiba a dátumot, hogy mikortól-meddig vonatod ki és csak egyszer kell fizetni 2300ft-ot!
Érdekes hogy az autókra nem vonatkozik az a szabályozás ami az elektronikai hulladékokra:
Bármelyik ezzel foglalkozó értékesítő díjmentesen köteles átvenni 🙂
Én viszont máshogy közelíteném meg az OT-s kivonás formáját.
Nekem jelenleg van egy 28 éves Mazda 626-osom, ami gyönyörű, szinte gyári állapotú.Van szerencsém hogy ritka bordó színű a belső tere, ehhez szinte lehetetlen belső alkatrészt bontóban találni.Lehetőségem lett volna egy pontosan ugyanilyen autót vásárolni alkatrésznek, de a fenti szabályozás miatt csak úgy tudtam volna kivonatni a forgalomból hogy elviszem előminősítésre, ahol kiállítják az igazolást,majd az átmeneti időszakra kivonatni a forgalomból, majd megcsinálni és újra forgalomba helyezni.
Pár probléma:
Az autón nem volt műszaki, ergo előminősítésre, plusz hazavinni egy vagyon
Minek kinlódjak másik rosszabb állapotú autóval mikor az enyém lenne a muzeális jármű, a másik csak alketrésznek kellene.Ha elvitetem bontóba, és onnan visszavásárolgatom megint irreális összegnél járok.
Ha nem közterületen tárolom akkor miért nem vonattathatok ki autót végleg forgalomból?A saját telkemen azt tárolok amit akarok, arra kellene szabályozás hogy mennyit.Mint például a kutyatartásnál.Egy alkatrésznek tárolt autó sem tartalmaz több „veszélyes” anyagot, mint amit rendszeresen használok.
Amúgy régen mikor nem volt ez a hülye szabályozás, bontottam el saját célra alkatrésznek autókat, de amire nem volt szükségem azt szépen leadtam a vastelepen, vagy a hulladékkazdálkodási telepen.
Az a nevetséges hogy a bontókban vagy 5 ezerért, vagy plusz pénzért veszik be az autókat, aztán eladnak róla minden használhatót horror áron, majd viszik ugyanúgy a vastelepre és még pénzt is kapnak érte…
És nem kell itt eljátszani a hatyú halálát hogy veszélyes anyag, semlegasíteni,meg külön kezelni kell mindent belőle és az a drága, mert az ország majdnem összes bontójában jártam, de olyannal nem találkoztam hogy a motor, váltó, szervo olajat leengedik a bevitt kocsikból és elviszik külön.Sőt a téli ablakmosó is veszélyes hulladéknak minősül, azt is külön kellene kezelni.
Lackónak üzenem a Ladával kapcsolatban:
Miért nem írtatok adásvételit?Hivatalos papír nélkül bármit eladni felelőtlenség!Ha tuti nincsenek meg a darabjai, akkor jelentsd be hogy ellopták, 3 hónap után úgy is megszüntetik az eljárást, majd azzal a papírral amit a rendőrség ad el tudod intézni hogy ne kelljen fizetned a teljesítmény adót stb..
Van két kiskapu ha alkatrésznek venne az ember autót:
Hivatalos adásvételi, majd a volt tulaj minél előbb Okmányirodába lejelenti hogy eladta.Az új tulaj nem íratja át, ilyenkor automatikusan 30 nap után jön a levél hogy az autót át nem íratás miatt kivonják a forgalomból( közterületen nem lehet tárolni, de kit érdekel ha alkatrésznek vennéd meg,és szétdobod valami ismerős, vagy saját garázsban).
A gáz hogy az illetéket akkor is meg kell fizetni bírságként, de a kocsi nálad marad :))
A másik az ha jóba vagy a bontóssal és ad ki „Bontási átvételi igazolást” anélkül hogy a kocsit leadnád.
Mint korábban írtam, ez az egész semmi másról sem szól, mint jól fizetett parazita funkcionáriusok létének önigazolásáról.
Fizetni mindenért, ez a lényeg, a többi az rizsa.Mindig az autósok voltak az állami fejőstehenek, ma is azok.Nem fogok visszamászni a fára banánt egyenesíteni.Csak az utálatos ebben az egészben, hogy belekényszerítenek a hazudozásba.Gusztustalan.
Sziasztok!Jó mind a kettő tanács,de nincs mit eladni,és bejelenteni.Mivel nincs gyakorlatiag autó,csak paapíron,közben a rendszám sincs meg.Valaki megfújta a másik kocsból.Nem könnyű a helyzetem.Valami jobbatt mondjatok!
Én ahelyedben eladnám egy ukrán „állampolgárnak.”
Aztán leadod a papírt az okmányirodába, és kész.
Sziasztok.Sajnos van egy nagy lyuk a rendszerben.Volt nekem egy ladám,amit eladtam alkatrésznek.De elkövettem egy nagy hibát,nem vonattam ki a forgalomból.Sajnos az istenért sem sikerűl megszabadúlnom tőle.Ezért életem végéig fizetnem kell?,vagy van megoldás?Ha valaki tud segíteni,akkor hívjon vagy írjon.Tel:+36705435808 vagy [email protected] címre.köszönöm.Az autó csak pappíron létezik,és így nem tudok megszabadúlni tőle.
Jó a cikk, értékes információkkal szolgál.
Végül is a cikkben közölt egész sor rendelkezés, mondjuk úgy „szabályozás” ami az autók forgalomból való kivonását illeti, engem legalábbis felháborított!
Az az érzés keringett bennem, először is, hülyének, kiskorúnak tekintik az állampolgárt, vagyis az autóst.
Másodsorban meg újabb sarc az autósokkal szemben még ilyenkor, kivonáskor is.
Az autó az enyém, a saját tulajdonom, amit az adózott jövedelmemből vásároltam.
Hagy döntsem már el én, mit akarok a saját tulajdonommal, régi járművemmel!
Ha tárolni akarom a saját tulajdonú telkemen, ameddig akarom, akkor hagy tehessem már meg közterhek nélkül, ha egyszer kivonattam a forgalomból!
Senkinek semmivel nem ártok vele!
Ha én akarom megsemmisíteni, mivel műszaki vagyok, akkor hagy tehessem már meg én saját magam, hagy adhassam már le én kilóra fémfajtánként szelektálva valamelyik ócskavas telepen, és hagy döntsem már el én azt, hogy melyik legyen az az ócskavas telep!
K A T A S Z T R Ó F A!!
Köszönjük észrevételét! Úgy néz ki az Okmányirodák ezt rosszul tudják, ismételt kérdésünkre a Központi Okmányiroda újfent 30 éves korhatárt említett, ám utánanéztünk a MAVAMSZ szabályzatában, és valóban 20 év a helyes kor. Továbbá fontos megjegyezni, hogy a 10 éves átmeneti kivonás után, amennyiben nem helyezik az autót ismételten forgalomba, automatikusan véglegesen forgalomból kivontnak tekintik az autót.
A Muzeális Minősítő Bizottsághoz előminősítésre 20 éves kortól vihető autó!! És ilyenkor tíz évre vonják ki a forgalomból.
Hali.az a kérdésem lenne,hogy ha csak üzemben tartója vagyok egy autónak(,aminek értelem szerűen van egy tényleges tulaja)hogy tudnék meg válni tőle?a tulajt fel hivtam és mondtam hogy tovább adnám a kocsit..erre ő:azt csinálsz amit akarsz nem érdekel..de hát nélküle hivatalosan el sem adhatom.de ő nem foglalkozik vele.el akarom adni adjam el.neki nem kell az autó,nekem sem mert sikerült sajátra szert tennem.de ha el adom a tudta nélkül rá is fázhatok..mi tévő legyek?
Az autót csak a tulajdonos adhatja el, az ő aláírása, meghatalmazása kell az eladáshoz.
Üdvözlet! Az lenne a kérdésem, hogy örököltem egy trabantot, az adásvételi szerződés létrjött 1989-ben, az autó azóta szétszedett állapotban állt egy garázsban. A forgalmi engedélyt is a szerződés mellett találtam, de semmi egyebet. Sem átírás, sem forgalomból kivonás. Ezzel most mit lehet kezdeni? Köszönöm a választ!
Speciális eset, kérdezze meg egy okmányirodában/kormányhivatalban!