Egy 20 éves Citroënről koppintott a Bugatti?

Tényleg egy 20 éves Citroën ihlette az új Bugatti kormánykerekét?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatkozott az új Bugatti zászlóshajó, a kormánya pedig egy 20 éves, megfizethető Citroënt idéz kialakításában, amelyet már akkor szkeptikusan fogadott a közönség.

Hosszú idő után először nem egy átplasztikázott Chironnal rukkolt elő a Buggati újdonság címszóval, a Tourbillon ugyanis több szempontból is vadi új fejlesztés. A franciául "forgószél" nevet viselő modellben más a túlélőcella, továbbfejlesztett felfüggesztéseket kapott, és a formaterv is valamelyest megújult.
Hirdetés
Sokak mégsem a küllemre, hanem a műszerfal kialakítására kapták fel a fejüket. A kormányt és a továbbra is analóg óracsoportot ugyanis érdekesen fűzte össze a Bugatti. A műszereket fixen rögzítették középen, kanyarodásnál csak a kormány mozog. Hasonló megoldás a 2004-ben bemutatott Citroën C4-ben köszön vissza, amely már akkor is megosztotta a közönséget. De nem csak a francia eredetű márkák tudnak érdekes kormányokkal előrukkolni: A mindössze 125 példányszámban korlátozott Koenigsegg Jeskóban a digitális műszeregységben egy giroszkóp található, amely a kormánnyal együtt forog. Így működik a gyakorlatban a Bugatti Tourbillon kormánya:
Hirdetés
És így a Citroëné:
Hirdetés
Teljesítményben viszont össze sem lehet hasonlítani a Citroënnel a Bugatti újdonságát. 20 év után kukázták a W16-os motort, viszont maradt a 16 henger, csak éppen V elrendezésben. A 8,3 literes közvetlen befecskendezésű erőforrás a Cosworth együttműködésével készült, önmagában 986 lóerőt képes kipréselni magából, viszont a két villanymotorral kiegészülve már 1775 pacira jön ki a rendszerteljesítmény. Hivatalosan hibrid hajtásláncot kapott a Tourbillon, a benne rejlő 25 kilowattórás akkumulátor mintegy 60 kilométerre elegendő emissziómentes hatótávot biztosít. A Bugatti saját mérései szerint 2,0 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, kevesebb mint 5 alatt 200 km/órára, de a 400 km/órához sem kell neki több 25 szekundumnál. A hivatalos végsebessége 445 km/óra. Mindössze 250-et készítenek a Tourbillon hiperautóból, így jóval ritkább lesz mint a Chiron (abból 500-at szállítottak le). Az indulóára 3,6 millió euró, vagyis közel másfél milliárd forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?