A teljesen egyforma Santanák 2012-es gyártásúak, rövid idő alatt hatalmasat fejlődött az kínai autóipar
Van valami felfoghatatlan abban, hogy csak úgy megfeledkeznek egy csomó új autóról, sem a járművek, sem az abból származó bevétel nem hiányzik senkinek. Nemrég egy
elhagyatott Ford szalon járta körbe az internetet, most pedig öt új Volkswagenre bukkantak Kínában.
Érintetlenségről tanúskodnak a Volkswagenek, 11 éve várják, hogy valaki rájuk nyissa az ajtót
A típus gyártása néhány évvel ez európai után, 1983-ban indult, a négyajtós Volkswagen olyan népszerűvé vált, hogy egészen 2013-ig piacképesnek bizonyult. A 4,54 méteres autó taxinak, rendőrautónak és kormányzati járműnek is bevált, a mai napig szerves része az utcaképnek. Az 1,6 és 1,8 literes benzinmotorral árult VW alapjaiban semmit sem változott 40 év alatt, azonban sok apró frissítést kapott. A kezdeti négyfokozatú kéziváltó időközben még egy áttételt kapott, megjelent az ABS, az injektor, a pótféklámpa és az elektronikus fékerőszabályozás is. Kína autóiparának gyors fejlődését mutatja, hogy 10 éve még ilyen veteránok álltak a szalonban, ma pedig élvonalbeli villanyautókkal ijesztgetik a nyugati konkurenciát.
Ezt a géptetőt sem sokat nyitogathatták, 1,8-as szívómotorral szerelték az autókat
Az öt fehér szedán egy raktárban porosodott immár 11 éve, amíg egy VW alkatrészekkel foglalkozó kereskedő meg nem zavarta mély álmukat. Az autók sosem voltak forgalomba helyezve, ezáltal tökéletes állapotnak örvendenek. Az 1,8-as Santanák üléseit még fólia védi, az ínyencek a kadmiumsárga alkatrészekben gyönyörködhetnek. Az autók további sorsa még nem ismert, de remélhetőleg nem a kereskedés polcán végzik darabokban.
Ritka kincs az ilyen állapot, remélhetőleg lesznek olyan kínai vásárlók, akik értékelik a tucatautók így megőrzött példányait