Jól néz ki, emellett viszonylag olcsó is a negyedik generációs, csak villanyhajtású C3
Óriás márkacsalád jött létre a Stellantis égisze alatt, a csoport évek óta gőzerővel dolgozik a több tucat különböző típus műszaki egységesítésén. Ennek legújabb vívmánya a friss STLA platform, ami az egész palettát képes lefedni.
Az Oli Concept néhány elemét átemelték a C3-ra. A tanulmány célja, hogy minél olcsóbb és takarékosabb autót tudjanak készíteni. A 4,2 hosszú jármű mindössze 1000 kg, speciálisan kezelt kartonpapírt is használtak teherviselő elemként
Az új alap elsősorban az elektromos autóknak készül, a rugalmasságának köszönhetően különböző méretű akkupakkok hordozására képes, de hagyományos erőforrások is beépíthetők. Az sem számít, hogy elöl, hátul vagy mindenhol hajt-e az autó, bármilyen konfigurációban gyártható. A Small, Medium és Large architektúra mellett készül egy Frame elnevezésű is, utóbbit a haszonjárművek és a SUV modellek kapják a nagyobb teherbírása miatt.
A Citroën szerepe kezd körvonalazódni a konszernen belül, ők készítik a kissé bohókás, ám különleges, minimalista szemléletű olcsóbb autókat
A beszédesebb nevén Smart Car alap nem teljesen új, a tervezők a PSA konszern CMP platformját vették alapul. Az olcsóbb gyártás lehetővé tévő alkatrészben rejlő lehetőséget bőven ki is fogják használni, az első fecske máris megérkezett az
e-C3 személyében. A Fiat jövőre esedékes 125. születésnapján érkezik a Panda, de az új Opel Crossland bemutatása is várható. Az olcsóságra való törekvés már most látszik, az e-C3 igen baráti árral debütált, ami megnehezítheti az Európában kevéssé ismert kínai márkák betörését.