Kívülről ártatlan báránynak tűnik a 2005-ös Yaris (fotó: Motortrend.com)
Ha pályaautózásról van szó, minden bizonnyal a Toyota Prius motorja az utolsó, amire bárki is gondolna, hiszen a japánok erőforrása inkább megbízhatóságról és kedvező fogyasztásáról híres, mintsem hatalmas teljesítményéről. A történetben szintén kulcsszerepet kapó 2005-ös Yaris pedig szintén nehezen nevezhető a pálya ördögének, David van der Haas ellenben ezt a két dolgot kombinálta, a végeredmény pedig elég meggyőzőnek tűnik kívülről. A napokban az alkotó maga töltött fel a Youtube-ra egy videót, melyben az új-zélandi Pukekohe versenypályán köröz az átalakított autóval. A címben ugyan Toyota Echo szerepel, de valójában egy Yarisról van szó, csak éppen ezen a piacon más névvel illették a japánok kisautóját.
Végeredményben korrekt hobbiautó lett az átalakított Yaris (fotó: Motortrend.com)
A motortérben kellett farigcsálni, hogy beférjen a Prius 1,5-ös erőforrása, de Van der Haas szerint megérte (fotó: Motortrend.com)
Van der Haas a Motortrend.com kérdésére elmondta, hogy a Yarisból kiszedte a gyári 1,3-as erőforrást, és a logikával szemben nem egy MR-2-es 3S-FE motorját pakolta az autóba, hanem egy 2016-os Priusét, név szerint egy 1NZFXE kódjelű erőforrást, amit a Prius első és második generációjába, valamint a Prius C-be szereltek gyárilag. Arra, hogy mindezt miért tette elég egyszerű magyarázatot adott:
"azzal dolgoztam, amihez könnyen hozzáfértem, és így nem kellett ráköltenem az átalakításra a teljes vagyonomat." Van der Haas azt is elárulta, hogy mindössze 400 dollárért (kb. 172 ezer forintért) vásárolta meg az 1,5-ös motort a hibrid rendszer elektromos elemei nélkül. Az alkotó beismerte, hogy a két autó merőben eltérő felépítése miatt sokszor kreatív és egyedi megoldásokat kellett alkalmaznia, ezeknek a megalkotása pedig
"jónéhány törött alkatrészbe került", így a munka vélhetően nem mindig zajlott olajozottan. Az erőforrás integrálása után új váltott is kapott a Yaris, amit 120 dollárért (kb. 51 ezer forintért) vásárolt egy helyi bontóból, további átalakítások után így a motort akár már 9 ezres fordulatig is lehet pörgetni. Talán mondani sem kell, hogy nem ez lesz minden idők leggyorsabb autója, de érdekes látvány egy 2005-ös Yarist üvöltő motorral látni, ahogyan éppen felszántja a helyi versenypályát.