Innovatív, kisebb-nagyobb légterelőkkel biztosítják a hatékony aerodinamikát és a szélcsendes utasteret
A kabriók szerves részét képezik a Ferrari kínálatának évtizedek óta, gyakorlatilag alig van olyan sorozatgyártású modelljük, amiből ne készülne nyitott tetős változat. A Roma esetében persze gondolhattuk volna, hogy ebből nem készül majd kabrió, elvégre méretben, teljesítményben és árkategóriában is hasonló a Portofinóhoz. Igaz, a dizájnjuk teljesen más, de ha egy V8-assal szerelt túraautót akart venni egy Ferrari-ügyfél, akkor vagy a kabrió Portofinót, vagy a kupé Romát választhatta.
Kicsit fastback stílusú lett a hátsó harmad
Ehhez képest most mégis megérkezett a Roma Spider. Elfér vajon két dudás egy csárdában? Talán igen, mert a Roma puhatetős, míg a Portofino keménytetős. Persze az is lehet, hogy a Portofino hamarosan megszűnik, és helyette már csak a Roma Spider marad - utóbbi stílusa és utastéri technológiája egyébként is sokkal újabb és fejlettebb. A Roma Spider a kupéhoz képest néhány apró újdonságot hoz, a legegyértelműbb természetesen a puhatető. Nyitási ideje (13,5 mp) nem rekord az autópiacon, de 60 km/h-ig érhető el a funkció a gyakran 50-es korlát helyett. Újfajta anyagot is fejlesztettek hozzá az olaszok, ígéretük szerint zajszűrésben és hőszigetelésben is vetekszik a keménytetőkkel, ráadásul tartósabb is a korábbi puhatetőknél. Másik (levédetett) újdonság a kabriók első vagy hátsó ülései mögött használt szélterelő egyedi megoldása: egy különálló üvegpanel vagy háló helyett a hátsó üléssor háttámlája emelkedik ki és dől előre, ez tereli úgy a levegőt, hogy az utasok haját kevésbé borzolja a szél. Az, hogy ez csak akkor működik, ha hátul nem ül senki, jelzésértékű arra vonatkozóan is, mekkora esélyt lát a Ferrari arra, hogy a hátsó ülésekbe utasok üljenek - egyébként is még csak 2+2-nek sem merik nevezni a modellt, csupán 2+ a praktikussági kategória megjelölése (a 2+táskák pedig nem lenne túl elegáns).
100 km/h fölött az aktív hátsó szárny kiemelkedik a karosszériából
Új a csomagtérfedél is az ülések mögött, kissé fastback stílusú lett, ami illik a hosszú motorháztetőhöz. Így fel- és lehajtott tetővel is harmonikus marad a tetővonal lejtése egészen a hátsó lökhárítóig. Lehajtható puhatető sorozatgyártású, orrmotoros Ferrariban egyébként nem volt az 1969-es 365 GTS4 óta. További érdekessége a Roma Spidernek, hogy egy új olajpumpát fejlesztettek ki hozzá, ami hatékonyabban viszi fel a kenést a hengerekben - ugyanez a fejlesztés a kupé Romában is megtalálható lesz mostantól. A Spider mindössze 84 kg-mal nehezebb a kupénál, 100 km/h-ra 3,4 mp alatt gyorsul, 612 lóerős teljesítményük megegyezik. Az innovatív tetőhajtási mechanizmusnak köszönhetően a csomagtér méretében is alig kell kompromisszumot kötni, a Ferrari szerint kategóriaelső a 255 liter felhajtott tetővel.
Vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay is elérhető