Balra a négymillió forintért kínált egy tonnás Sandero, jobbra pedig a 133 milliós, 2,6 tonnás Rolls: jogos lenne, hogy tulajaik ne ugyanannyit fizessenek a parkolásért?
Tübingenben jelenleg 30 euró egy éves lakossági parkolóbérlet, ami körülbelül 10 ezer forintnak felel meg: jelenleg nem drága a 90 000 lakost számláló városban letenni az autót, a hasonló méretű, ám hazai fizetésekkel szolgáló Székesfehérváron például 5000 forint ugyanez a szolgáltatás a
városgondnokság honlapján található információk szerint. A baden-württembergi településen azonban mindez hamarosan megváltozik. A város klímavédelmi bizottsága a parkolási díjat hatszorosára emelné azzal a kitétellel, hogy az 1,8 tonnás saját tömeget meghaladó járművek tualjdonosai a jelenlegi ár nyolcszorosát kellene, hogy kifizessék. Boris Palmer, a város polgármestere ellenjavaslattal szolgált: szerinte a könnyű autókra vonatkozó áremelés megfelelő, ám a nehéz járművekre az említett nyolcszoros helyett tizenkétszeres összeg lenne megfelelő.
Parkoló autók egy budapesti fizetős zónában: a tübingeni javaslat alapján a limuzinnak nem azért kéne dupla annyit fizetnie, mert két helyet foglal el
Ha az utóbbi javaslatot fogadják el, akkor a helyiek éves parkolása egy - a javaslat szerinti besorolás alapján - könnyű autóval 60 000 forint környékére, egy nehéz járművel pedig 120 000 forint környékére nőne.
A polgármester kiemelte, hogy a parkolási rendszer üzemeltetése magában meghaladja a jelenlegi teljes bevételt, az áremelést ellenző tömegnek és sajtótermékeknek pedig a következőt üzente:
"Önök nem fizettek az utakért és a parkolóhelyekért, amikor azok épültek. Az adófizetők pénzéből kell fenntartani a jelenlegi rendszert, mert nem fizetnek eleget a parkolásért. De ami még fontosabb: azt a kárt sem önök fogják megfizetni, amit kedvenc járművük okoz majd a következő generációknak. Ha az árak a valóságot tükröznék, akkor nem 30, hanem 3000 euró (kb. 1,1 millió forint) kellene hogy legyen az éves díj." Hogy végül melyik javaslatot fogadják el, az a hónap végén derül majd ki, de drágulás mindenképp várható. Ti mit gondoltok? Reálisan látja a polgármester és a klímavédelmi bizottság a problémát, vagy a tervezett árak még a németországi fizetésekhez képest is magasak?
Jogos!
Lenne, de csak vihar a biliben!
Ha van pénzed 2-3 tonnás (villany)autóra, legyen adóra is.
A rezsim döntéshozói soha nem fognak saját érdekek ellen szavazni.
Mit akar egy rezsim az első nyert ciklus után?
Második ciklust!
A környezetvédelem mint a mélyen „tisztelt” szavazó, nyerés után csak nyűg!