Citroënként már láttuk, ezt itt a Peugeot változat, Traveller modellnévvel, de Toyota Proace Versóként is kapható lesz a franciák legújabb csapatszállítója
Három márka három nagyméretű egyterűje, illetve inkább kisbusza mutatkozott be a
Genfi Autószalonon. A Citroënnél SpaceTourer, a Peugeot Traveller és a Toyota Proace Verso valójában közös és szinte azonos modell. Amit korábban a Citroën Space Tourer kapcsán
elmondtunk leírtunk, az a Peugeot és a Toyota családszállítójára is igaz. Mindhárom modell háromféle hosszúsággal és kétféle tengelytávval, csakis PSA-féle 1,6 és 2,0 literes turbódízelekkel lesz kapható. Az 1.6-osok 95 és 115 lóerősek lehetnek, a 2,0 literesek 150 és 180 lovasak. A kisebbik dízelhez opcióként robotizált váltó is lesz, a nagyobb erősebbjéhez pedig alapáras a hatsebességes bolygóműves automata.
Háromféle hosszúsággal, kétféle tengelytávval, de "parkolóházbarát" 1,9 méteres magassággal családi vagy céges furgonnak - emblémától függetlenül - kiváló lehet
Gyakorlatilag csak ízlés, meg persze ár kérdése lesz, hogy a Citroën, a Peugeot vagy a Toyota ajánlata lesz-e szimpatikusabb
Felszereltségükkel és szolgáltatásaikkaal is személyautósnak mondhatók az újdonságok. Az utasterek akár nyolcülésesek is lehetnek, a legkirályibb kivitel a második üléssorában is forgatható foteles hatüléses lesz. Érintőképernyős, MirrorLink funkciós infotainment rendszer ugyanúgy lesz, mint táblafelismerő vagy holttérfigyelő. Sofőrsegédből továbbá ráfutásvédelem és sávelhagyásra figyelmeztetés is lesz. A kényelmi funkciók közül említésre méltó az oldalsó, elektromos mozgatású tolóajtók láblendítéses nyitása, illetve a hátsó szélvédő külön nyithatósága. A PSA-Toyota hármasiker egyértelműen a
Mercedes V-osztály, illetve a
Volkswagen Multivan - természetesen jóval olcsóbb - konkurense kíván lenni, hamarosan furgonként is megjelennek. Fotóik, szolgáltatásaik láttán abszolút ígéretesek.
Vágott aljú kormány, érintőképernyős szórakoztatórendszer, robotizált váltóval helytakarékos kapcsoló - minden van, mint a búcsúban
Panorámatető, napfényroló az oldalablakokon, sínen tologatható, lehajtható, kivehető ülések és asztalka - csak néhány érdekesség az utastérből
Mi van pucu? Mit nyalsz ilyenkor, a sushit vagy a csigát?
Az alsó kép illusztrálja a legjobban, miért van komoly létjogosultsága ennek a kategóriának. Ezt a Grand Scénic, Grand C-Max és társaik nem tudják – a „tárgyalóbusz-feeling”:)
A személyszállító változatokról már többször olvashattunk. Én kíváncsi lennék, hogy milyenek lesznek az áruszállító-verziók, az Expert, a Jumpy és a HiAce furgonok modernebb megfelelői.