Egy Morgant átalakítani? Csakis így szabad
A Vilner Morganje kifejezetten ízléses lett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A bolgár Vilner munkáját lehetne mutogatni példaként, hogy egy egyedi átépítés mennyire ízléses lehet és jól tud passzolni az alap autóhoz.
Nem könnyű eset egy Morgan átépítése, hiszen a harmincas évek sportkocsijait megidéző, részint kőkorszaki technikával készülő ízig-vérig brit roadsterekhez hozzányúlni kicsit olyan, mint tréning alsót adni a királynőre. Lila neon, nagy zene és pörgetttyűs felni kizárva. A Plus 8 sorozat ráadásul egy kis megszakítással, de 1968 óta szinte változatlan formában készül. A Vilner épp ezért csak finoman alakította át, így az eleve nem éppen tucatautóból még szebb tárgyat tudott alkotni. A konkrét példány ráadásul egy 2003-as, 35. évfordulós kiadás amiből száz készült csak, még a régi Land Rover eredetű 190 lovas V8-as motorral.
A bolgár Vilnernek van gyakorlata már abban, hogy egy sima beltérbőrözést miként lehet művészi igényűen kivitelezni. A Morgannel is ez a helyzet. Tulajdonosa nem volt elégedett a gyári beltérrel, ezért a gyártótól kért egyedi ajánlatot, de ők finoman elhajtották. Így a specialistához fordult egy teljesen egyedi megoldásért. A kissé jellegtelen külső színt remekül ellenpontozza a barna bőr fakérget mintázó cserzése. A steppelés ma nagy divat utcai viseletben is, és az a autógyárak is lecsaptak a technikára. A Morgan jellegéhez viszont sokkal jobban passzol ez a stílus, mint mondjuk egy vadiúj Audihoz.
Mindez nem is lenne önmagában említésre méltó, de a részletek itt annyira kidolgozottak, ami csakis egy pontosan kitalált koncepció eredménye lehet. Megmaradtak az ajtókárpitot rögzítő látszó csavarok, de a húsosabb burkolatot fényes fejű darabokra cserélték. Az egyszerű bajuszkapcsolókat bőrbe húzott, fém pálcás darabokra cserélték. Mindez így az eredeti megoldásnál jobban harmonizál a Moto Lita kormány fájával és alumíniumjával.