Nem fogták vissza magukat a tervezők
Biztonsági autót szolgáltatni egy-egy híres szériának mindig nagy megtiszteltetés, illetve óriási hirdetési lehetőség is, hiszen ha csak néhány percre is, de ezek a kocsik feltűnnek az autóversenyt követő szurkolók tévéiben. Nemrég számoltunk be róla, hogy az
Aston Martiné lett ez a lehetőség a Forma-1-ben, a Vantage biztonsági autóról azóta már le is húzták a "kötelező" bőrt, egy megvásárolható különkiadás formájában. Ezt a ziccert valószínűleg kihagyja majd a MINI, a Cooper SE-ből feltehetően kevesek vásárolnának egy versenyautós különkiadást, de ettől még tökéletesen bizonyítja a Formula-E-ben biztonsági autóként szolgáló MINI Electric Pacesetter, hogy az utcai Cooper SE is izgalmas vezetési élményt kínál.
A benzines utcai sportverziók is megirigyelhetnék a sok sportos kiegészítőt
Az alapverzió annyira dinamikusnak bizonyult, hogy a hajtáslánchoz és az erőforráshoz nem is nyúltak hozzá, teljesítményben ugyanazt tudja a Pacesetter, mint az utcai SE. Tömegcsökkentésben viszont odatették magukat az angolok, 130 kilogrammot lefaragva 1230-ra fogyasztották a különleges MINI-t. Ezt főleg a beltér kipucolásával sikerült elérniük: a szokásos kényelmi elemeket, mint a hangszigetelés, kárpitozás stb. kivették, helyette bukókeretet, vékonyabb üléseket és az elengedhetetlen szimbólumot, a szövet ajtóbehúzót pakolták a kocsiba. A nagy központi képernyő és LED-világítás helyébe csak egy MINI feliratú kört, közepébe pedig egy "Vigyázz magadra, maradj egészséges" feliratú szénszálból készült dekorbetétet tettek. A szénszálas anyagok egyébként a teljes utasteret uralják, még a digitális műszeregység foglalata is ebből készült, nem beszélve a váltókarról, kézifákkarról, a sportkormányról, illetve az ajtók komplett belső borításáról. Újdonság még a kagylóülések 3D-nyomtatással készült, futurisztikus kinézetű párnázása, amit kifejezetten a pilóta testéhez igazítanak már a gyártás során.
Sok a szénszál belül, az ülések betétei pedig nagyon futurisztikusak
Kívül igazán ütősre sikeredett a megjelenés, a világos- és sötétszürkétől kezdve a feketén át a sárga többféle árnyalatáig annyi színt festettek a sportos MINI-re, amennyit nem szégyelltek. Persze kell is a figyelemkeltő megjelenés, erről gondoskodik még a (szintén menő, 3D-nyomtatással újrahasznosított szénszálból készült tetőszpojlerre szerelt) fényhíd is, amin a vészvillogók kaptak helyet. A speciális színezésen és matricázáson kívül az egyedi sárvédő-toldatok (melyek mögött 10 mm-rel szélesebb nyomtávok bújnak meg), az autó méretéhez képest hatalmas szénszálas diffúzor, illetve a négyküllős, 18” méretű, kéttónusú kovácsolt könnyűfém keréktárcsák adnak tanúbizonyságot arról, hogy itt bizony a MINI John Cooper Works GP sportrészleg szakemberei munkálkodtak. Látni ugyan nem lehet, de a fantasztikus, "gokartos" vezetési élmény (amiről a biztonsági autó pilótája nyilatkozott) árulkodik a motorsportra felkészített felfüggesztésről, aminek ellenállása, rugózása és magassága is állítható. A feszes kialakításnak és a tömegcsökkentésnek köszönhetően fél másodperccel jobban gyorsul 100 km/h-ra a Pacesetter, mint az utcai Cooper SE ugyanakkora teljesítmény mellett. A néma méregzsák április 10-én Rómában, a Formula-E második futamán debütál majd.
Április 10-én ennyit látnak majd a Formula-E pilótái, ha baleset miatt lassítani kell