Főleg oldalról látszanak jól az ID.3 eredeti vonalai, mert elöl és hátul azért jelentősen módosítottak az autón, hogy a CUPRA hangulat meglegyen. Sajátságos domborításokat kapott, egyedi hűtőráccsal és fényszórókkal, az elmaradhatatlan bronz színű betétekkel, amik persze a felniken is megjelennek. Hátul látványos a diffúzorutánzat és a fényszórótestek, de összességében itt is könnyű ráismerni a Volkswagen alapokra.
Igyekeztek formailag átadni a cupraságot
Ugyanígy az utastérben is, bár tény, hogy több részleten is módosítottak. Saját grafikát kapott a digitális műszeregység, a 12 colos infotainmnet kijelző pedig a SEAT modelljeiből ismerős változat, annak minden előnyével és hátrányával. Természetesen a CUPRA kormánykerék is jár, illetve a sportülések, amelyek kárpitját a tengerekből kiemelt, majd újrahasznosított műanyagokból nyerik.
CUPRA kormánykerék és SEAT infotainment kijelző a műszerfalon
Az ID.3-hoz hasonlóan a Born is mindenképp hátsókerék-hajtású, de többféle teljesítményszint közül választhatnak az ügyfelek. Az alap a 148 lovas 45 kilowattórás akksival szerelt változat, amely 8,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, hatótávolsága pedig 340 km. A középső szint 58 kilowattórás akksit kap 201 lóerővel, 7,3 másodperces százas sprinttel és 418 km hatótávval. A legerősebb változat pedig 228 lóerős, az 58 kilowattórás akksival ugyanakkora a hatótávolsága is, de ez még gyorsabb, hiszen 6,6 másodperc alatt van százon. Viszont ez rendelhető 77 kilowattórás akkucsomaggal is, így a hatótávolsága már 547 kilométer, viszont a gyorsulása 7 másodpercre romlik. Ennek a változatnak az előnye, hogy a 125 kilowattos villámtöltéssel 7 perc alatt 100 kilométernyi energiát szív magába, míg 80 százalékos töltöttséghez elég neki 35 perc. Árakról még nem esett szó, a gyártás szeptemberben kezdődik, az első példányok pedig 2022-ben érhetnek el a vásárlókhoz.
Jövőre érkezik meg a márkakereskedésekbe