Egy liter, két turbó, három henger: 180 lóerő

Sportmotort farag háromhengeresből a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már tudjuk, milyen a Ford háromhengeres, egyliteres benzinmotorja turbóval, 125 lóerővel a Focusban. De ez még mind semmi, ha igaz a hír.


Már mi is tudjuk, milyen a Ford háromhengeres, egyliteres benzinmotorja turbóval, 125 lóerővel a Focusban, hiszen Gruber úr a minap győződött meg róla, s jegyezte le tapasztalatait ebben a cikkben. EcoBoost, Econetic, zöld és leméretezett cucc ez a javából, az a pletyka viszont épp a nemzetközi menetpróba magyaros napja után kelt szárnyra, hogy a kékoválosok ugyanebből a motorkából - még egy, ráadásul elektromos feltöltő ráakasztásával - 180 lóerőt készülnek kipréselni.
Hirdetés
Amennyiben az alacsony tehetetlenségű turbós, kétoldali változó szelepvezérléses, közvetlen befecskendezéses, de "normál", azaz 100 és 125 lovas egyliteres gyárilag tervezett élettartama 240 ezer kilométer, mennyi lesz, mennyi lehet majd a 180 lóerősé? Nemsokára kiderül - Gunner Hermann, a Focusért felelős Ford-igazgató ugyanis nem cáfolta a híresztelést, szerinte lehetséges a konstrukció...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 03:20
    Permalink

    Addig is a pofátlan szakszeríz költségek…
    Egoista, öncélú fejlesztések zajlanak, ami nem csak erre az autógyárra vonatkozik, hanem mindegyikre.
    Ez nem más, mint a vevők átverése!
    Fosszilis válságra, emisszióra hivatkozva dobják ki az egyre nagyobb függőséget létrehozó autókat, amiben csak az adott gyár szakszeríze a kompetens, természetesen csillagászati szervizösszegekkel.
    Mindenki hivatkozik az üzemanyag árakra, ami jogos, csak mellette elterelés folyik a szervízszámlákról.

Vélemény, hozzászólás?