Egy legendával kevesebb: búcsúzik a Subaru WRX

Egy búcsúszéria után távozik a kínálatból a legizmosabb Impreza

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Keresve sem találni nagyobb nevet a Subaru kínálatában, mint a közel három évtizedes múltra visszatekintő WRX STi, ám most a legnagyobb konkurensével egyetemben eltűnik a kínálatból.

Nem tétlenkedtek sokat a Subarunál, ugyanis az első generáció polgári változatai 1992 októberében kerültek a szalonokba, az első WRX változat pedig novemberben debütált. A 240 lovas modellen jelent meg először a motorháztetőn a légbeömlő és a hátsó légterelő, mindezek a stílusjegyek végigkísérték az utcai raliautó karrierjét. A legnagyobb konkurensnek számító Mitsubishi Lancer EVO-val egyetemben szinte évente érkezett egy-egy frissebb kiadás, így mindkét japán modellnél egy generáción belül számos sportváltozatot jegyeznek. A 2010-es évek második felében közel sincs nagy igény utcai raliautókra, így 3 évvel a Lancer EVO után nyugdíjba vonul a WRX, amely időközben elhagyta az Impreza nevet.
Hirdetés
Az elmúlt 27 évet és a számos, versenypályákon (akár virtuálisan is, mivel szinte az összes ralis játékba helye volt az Imprezának) elért sikert méltó módon búcsúztatja a japán gyártó, ugyanis egy 555 darabos limitált kiadás után megy csak nyugdíjba az izmos négyajtós. A Tokiói Autószalonon bemutatkozó Subaru WRX STI EJ20 Final Edition természetesen az autóhoz leginkább illő kék fényezéssel és aranyszínű BBS felnikkel érhető el. A boxermotorral és négykerékhajtással felvértezett modell csak a japán piacon lesz kapható. Kívül az embléma körüli piros dísz és a hátsó lökhárítón végigfutó piros csík árulkodik a különleges szériáról, belül pedig a világosszürke biztonsági övek és a színben hozzájuk passzoló Recaro ülések jelentenek némi pluszt. A motorháztető alatt 2,0 literes boxermotor lapul, amely 304 lóerővel forgatja mind a négy kereket. Az erő átviteléről hatsebességes kéziváltó gondoskodik, a megállás élményét pedig Brembo fékek szolgáltatják. Nem valószínű, hogy az 555 darab modell a gyártó nyakán maradna, vélhetően hamar elkapkodják az összes példányt, amelyekért átszámítva 11,5 millió forintot kér a Subaru. A típusnév persze a jövőben visszatérhet, ám az már biztosan EJ20 kódjelű boxermotor nélküli modell lesz. A gyártás leállításával a gyűjtök féltve őrzött kincsei lehetnek a ralis Subaruk, akinek pedig nem lapul a garázsában, az a monitor előtt csapathat egyet a „bubogó” hangú Subaruval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?