Egy legenda végnapjai: nem lesz több hidrós Citroën
Hivatalosan megerősített hír, hogy a Citroën nem csinál több hidropneumatikus felfüggesztést
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A C5-ös most felértékelődik: ő lesz ugyanis az utolsó Citroën a cég emblematikus hidropneumatikus rugózásával.
Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója megerősítette, hogy a cég nem fejleszti már tovább az ikonikus hidropneumatikus felfüggesztési rendszerét. A hidrós rendszert a franciák 1954-ben használták először a késői Traction Avant hátsó tengelyén de az igazi forradalmat egy évre rá a DS csinált. Az istennőnek becézett és éppen hatvanéves DS elöl és hátul is gázzal és hidraulikafolyadékkal töltött varázsgömbökön rugózott. A lágy és komfortos futóműnek nagy része volt a sikerében. Hogy mekkora szám volt ez a rendszer, arra nincs is jobb példa, mint hogy a hatvanas években még a Rolls-Royce-nak is szállították.
Az idők változnak és ma a PSA Peugeot-Citroën vezetése úgy látja, hogy az öreg rendszerbe nincs már értelme további eurómilliókat beleölni. Ez egyben azt is jelenti, hogy a hamarosan leköszönő és már nagyon rosszul fogyó, második generációs C5-ös lesz az utolsó hidrós Citroën. Persze a Hydractive III nevű rendszer nyugdíjazása után sem fognak zötyögni a PSA autói. Az elnök asszony szerint új technológiák állnak rendelkezésre, amikkel a komfort megtartása mellett kiváltható lesz a hidropneumatikus elv.
Köszi a korrekciót!
Hidrponeumatikus. Persze Talán inkább hidropneumatikus. Újságírók vagytok, nem?