A Model Y nemrég nálunk is megfordult, itt olvashatod a tesztet
A Tesla jelentése szerint a 2012 és 2021 közötti időszakban, a vállalat autói esetében minden megtett 210 milliomodik kilométerre jut egy autótűz, míg a korábban vizsgált 2012-2020-as időszakban ez a szám 205 millió volt. Az amerikaiak kiemelték: üdvözlik a fejlődést, ugyanis ezek az adatok úgy jöttek ki, hogy ebben a statisztikában azok a káresemények is szerepelnek, melyek nem az autó meghibásodásából keletkeztek - például az adott autó gyújtogatás áldozata lett -, de a Tesla állítása szerint így lehet a leghatékonyabban összehasonlítani az adataikat a Országos Tűzvédelmi Hatóság (NFPA) számításaival.
A piros oszlopok a Tesla autói által megtett tűzkármentes kilométereket jelentik, a kék pedig az amerikai átlagot (grafika:Insideevs)
Az NFPA adatai szerint az amerikai átlag szerint minden megtett 19 milliomodik kilométer után gyullad ki egy autó az USA útjain, fontos azonban kiemelni, hogy elektromos autóból jóval kevesebb közlekedik az utakon, mint belsőégésű, valamint az autók átlagéletkora is jóval kedvezőbb, mint a belsőégésűeké, így nem feltétlenül mutat valós képet a felmérés, de mindenképpen biztató lehet a jövőre nézve a növekvő tűzvédelmi biztonság.