Egy korszak vége, egy új kezdete: Renault Espace V

Párizsban debütált a koncepciójában is új Renault Espace V

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig az egyterűek etalonja volt a Renault Espace, most pedig crossoverként született újjá, s mutathat ismét nagyot.


Az európai egyterű-ikonnak számító Renault Espace idén volt 30 éves, negyedik generációja pedig már 11 éve, 2003 óta futott, már nem kapható. Koros volt, de még mindig remek egyterű. A Renault sokat várt lecserélésével, s nem az egyterűs jellemzőket reszelte, fokozta tovább, hanem más irányba vitte el a sorozatot. Az Espace crossover lett. Míg az utóbbi időben az Espace IV már csakis Grand kivitelével készült, most csupán Espace debütált a Párizsi Autószalonon. Igaz, 485, méteres hosszával csupán 3 centivel marad el a kifutó Grand-tól. Szélessége 1,87 méter, ami 1 centis többletet mutat, 1,68 métereres magassága pedig annak ellenére 6,3 centis mínuszt, hogy a hasmagasság 12-ről 16 cm-re emelkedett. A tengelytáv 1,6 cm többlettel 2,88 méter, a kerekek pedig bődületesen nagy méretűek: 17-20 colosak.
Hirdetés

Egyértelmű, hogy az utastér szerényebb belmagasságú lett, az ülések természetesen továbbra is mind függetlenek (a második sorban mind isofixesek), újdonság, hogy a hátsók a központi kapacitív érintőképernyőről is síkba fektethetők, az első ülések számára pedig többféle masszázs kapcsolható onnan. Alapvetően új a műszerfal, a korábbi generációkban is digitális volt, a szélvédő tövébe emelve. Most pedig egy hatalmas kijelző került a klasszikus helyre a kormánytengely fölé, hangulat/menetmód alapján változó színvilággal. A szokványos helyre tett műszerblokk mellé pedig megjelent a táblafelismerővel is kiegészített, s az aktuális korlátozásokat is mutató head-up display. Az úgynevezett függesztett középkonzol meghatározója az állított formátumú, 8,7" képátlójú központi kijelző, a klíma viszont dedikált gombsorról (már nem az ajtók tövéből, hanem csak a középkonzolról) vezérelhető. Elektromos a váltókar, ugyanis az Espace V csakis a 6 fokozatú EDC kétkuplungos automata váltóval létezik. És csakis 1.6-os, stop-start elektronikás turbómotorokkal. A benzines TCe 200 lóerős, 260 Nm nyomatékú, a dCi pedig szimpla turbóval 130 lóerőt és 320 Nm-t, két feltöltővel 160 lóerőt és 380 Nm-t tud.

Nyilvánvaló, hogy az eddig megszokottnál közvetlenebb, illetve másfajta vezetési élményt ígér az új Espace. A crossoverek körében egyedüliként kapja meg a 4Control négykerék-kormányzást, lengéscsillapítói adaptívak és hangolhatóak, de menüből a gázreakció, a váltóvezérlés, a kormányzás paraméterezése, de még a kormány rásegítése és holtjátéka is hangolható. Parkolni kamera- és asszisztens is segíthet, a fényszóró LED-es. Az Espace V űrhajó a régihez mérten, viszont csomagtere kisebb lett: 5 ülés mögött a korábbi 780 helyett már csak 660 liternyi (a Grand Scénic esetén adódónál is kisebb) a tér. A kesztyűtartó a Capturben látott fiókos, 12 literes, az első ülések közötti tároló 7,4 literes. A crossoverek körében tágas az Espace, a típus eddigi rajongói azonban lehet, hogy csalódni fognak. Talán az új, negyedik generációs Scénic Grand kivitele lesz az ő autójuk?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Egy korszak vége, egy új kezdete: Renault Espace V

  • 2017.10.29. at 01:58
    Permalink

    A mostani III-as Grand Scenicem méltó utódja lehetett VOLNA, ha nem b***szák el a leghátsó üléssort. Én kivehetőre számítottam, mert a behajtható nem igazi megoldás, nincs lábtér sme, a gyerekek nőnek – már ők sem fognak 2-3 év múlva beférni.
    A bazi nagy és drága kerekeket (felesleges is szerintem, nem néz ki jól ezekkel abszolút) leszámítva bejön.

    Nagyon motor aligha lesz, talán egy M9T-t emelnek át (2.3l), viszont várható még egy 1.8-as biturbó benzines is, a 2.0l TCe-t leváltandó.
    Downsizing van, nagy dízel üzletpolitikailag és szigorodó kibocsátás nem lesz tutira.

    Sajnálom, hogy nekünk nem lehet majd ilyen. 🙁

  • 2017.10.29. at 01:58
    Permalink

    A forma szerintem is nagyon király, legalábbis nekem nagyon tetszik. Jó lenne bele mégegy motor, egy nagyobb dízel, illetve nem ártana egy kézi (6-os) váltó. A csomagtartó mérete valóban nagyot csökkent, pedig az Espace vásárlásánál éppen az óriási csomagtér volt az egyik döntő szempont. Igaz, hogy itt a hátsó két ülés a padlóba süllyeszthető. Az árára kíváncsi leszek.

Vélemény, hozzászólás?