Egy korszak emléke: elhagyatott Supra a japán hegyekben
Törött Suprát talált a hegyoldalban az ausztrál vlogger
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legendák szóltak róla, Alexi az ausztrál vlogger megtalálta a hegyoldalba dobott és mára levelekkel fedett Toyota Supra MK3 versenyautót.
Sokan ismerhetik Alexit, az ausztrál vloggert, aki 2008-ban Japánba költözött, hogy ott sajátítsa el a drift fortélyait. Videóiban a különleges japán kultúrát mutatja be, természetesen az autós világra, azon belül is a driftre koncentrálva leginkább. Később a japán Formula Drift hivatalos online kommentátora lett, a helyi legendák pedig arra késztették, hogy elinduljon felfedezni a szigetországot, amit videós bejelentkezésekkel örökít meg. Legutóbb egy rég balesetet szenvedő, és azóta is a hegyekben veszteglő Toyota Supra MK3 legendájának járt utána, amiről bár csak pletykákat hallott korábban, végre meg is találta az elhagyatott sportautót. A hegyoldalba dobott Suprát ma már levelek és pókhálók fedik, a legtöbb értékes alkatrészét elvitték belőle. Állítólag 1992-ben történt a balszerencsés eset, amikor a sofőr elvesztette az uralmát az autó felett. A tulajnak nem esett baja, és további tervei voltak az autóval, ám végül elfelejtődött a projekt. Hasonló Toyota Suprát egyébként mi is teszteltünk, a vezetési élmény pedig valóban más, mint egy mai sterilebb sportautóban.
A kormány és a vezetőülés hiányzik, ami arra enged következtetni, hogy ezek nem a hétköznapiak voltak, és másnak is megtetszettek. A bukócsövezés többnyire megmaradt, így jól látszik, hogy milyen irányba indult a tulaj az átépítésekkel. Az elhagyatott harmadik generációs Supra mára egy lezárulni látszó korszak jelképe lett. A legtöbb autórajongó, így én is vágyakozva néztem a '90-es években még kazettás kamerával rögzített felvételeket, ahogy a fiatalok a kanyargós japán hegyi utakon driftelnek, természetesen közúti forgalomban - ezzel létrehozva a touge fogalmát. Nyugodt szívvel követte egymást az AE86, a Silvia és a Skyline. Persze balesetekből sem volt hiány, a driftet viszont új szintre emelték, és minden addiginál híresebb lett a sport. A második faceliftes Toyota Yaris hollandiai nemzetközi menetpróbáján tudtam meg a Toyota egyik főmérnökétől, hogy ennek a korszaknak már vége, bár a szívük mélyén mindannyian imádják a driftet és az autósportot. A fiatalokat sajnos már jobban lekötik az okostelefonok, állította Toshihiko Kanai. Alexi videóiból azonban kiderül, hogy azért nincs minden veszve, a drift-kultúra továbbra is virágzik azon a féltekén, és a számtalan helyszínt találnak maguknak a pilóták, csupán megfelelő biztonsági körülmények között. Többnyire.
Fúú…ha ez az enyém lehetne,akkor egy igazi supravezető lehetnék.