Búcsúzik Ausztráliától a Citroën, ezzel az ottani autóipar egy jelentős fejezete zárul le
2024 első felében mindössze 87 járművet értékesített Ausztráliában a Citroën a CarExpert összesítése szerint. Ezzel olyan márkáktól is kikapott mint a szebb napokat látott Maserati (200 db), a Ferrari (113 db), a Lotus (102 db), és a Bentley (102 db). Sőt, a teljes rangsorban is csak a McLaren (41 db) és a Rolls-Royce (26 db) adott el kevesebb járművet a földrészen, mint a francia székhelyű márka.
1923 óta volt jelen a régióban a Citroën
A fenti számok tükrében nem meglepő a bejelentés, amely szerint a márka idén november elsejével befejezi az értékesítést Ausztráliában, utána pedig a fennmaradt rendelések teljesítésével kivonul a térségből. Ezzel egy több mint 100 éves sorozat szakad meg, hiszen a Citroën 1923 óta megszakítás nélkül árult autókat, ez pedig az ország történetének leghosszabbja.
Már jó ideje tart a mélyrepülés Ausztráliában
2007-ben még 3803 darab Citroën emblémás autó került forgalomba a földrészen, viszont az elmúlt öt évben csupán 200 körüli számot tudtak produkálni. Pedig kínálat lett volna, hiszen a (nálunk hamarosan nyugdíjba vonuló) C3, a C4, a C5 Aircross és a C5 X is várta a vásárlókat a kereskedésekben.
Nem hagyják az út szélén a jelenlegi Citroën tulajokat
A márka ausztráliai képviselete a bejelentés kapcsán jelezte, az újonnan vásárolt modellekre öt év garanciát vállalnak kilométer megkötés nélkül, a 35 már meglévő szervizekben pedig kedvezményes áron javítják az esetleges hibákat. A korosabb Citroënek sem maradnak gyártói támogatás nélkül, legalábbis erről beszélt David Owen, a márka ottani képviselője.
"Tudjuk, hogy rengeteg Citroën közlekedik ma is Ausztrália útjain, és a kiépített hálózatunkon keresztül szeretnénk segíteni a tulajokat, hogy a járművek továbbra is megfelelő karbantartást kaphassanak" - mondta Owen.
Európában egész más a helyzet, persze a két piac igényei alapjaiban eltérnek
Az európai piacon semmiképpen sem lehet gyengélkedéssel vádolni a Citroënt. 2024 első felében 224 681 járművet értékesítettek, jóval többet mint 2023 azonos időszakában, akkor ugyanis 195 769 autót regisztrált a gyártó. Ezzel a Stellantison belül a Peugeot és az Opel után a legnépszerűbb márkának bizonyult az Automotive News Europe összesítése szerint. Ami a magyar piacot illeti, az év első felében a gyártó a 24. helyen zárt 474 regisztrált modellel a Fiat és a SEAT között a Datahouse adatai alapján.
Ezek komolyan azt gondolták, hogy valaha odaérhetnek a Toyota, a Ford, a Mazda, a Mitsu és a két koreai közelébe? 😀 Miközben Franciaország küszködik, Kína gyönyörűen menetel a kenguruk földjén, ahogy az meg is volt írva…
Ezekkel a modellekkel nem csoda… Amúgy meg a Stellantis beszánthatná a DS márkáját, amire amúgy sem volt semmi szükség és nagyjából ugyanezeket az autókat forgalmazhatnák Lancia-ként. Ha meg DS-t akarnak, legyen egy retro stílusjegyekkel ellátott Citroen DS prémium modelljük, ami rendelkezik olyan régre visszanyúló és a jelen kor innovációival, mint a kanyarkövető fényszóró, az egyküllős kormány, a légrugós felfüggesztés. És hát telhetetlen vagyok, mert egy szép kis V6-ost is szívesen látnék benne, sőt az USA részlegről még lehet, hogy lenne is polcról, de az 1.6T Hybrid sem lenne rossz választás. Illetve ha már innováció, meg a sok kihátrálás a full elektromos baromságból, lehetne fejleszteni egy 2.0HDi Hybrid verziót, ahogy a Volvónak volt ilyesmije az öthengeres dizivel…