Egy klasszikus BMW
Az új 5-ös sorozat hozza, amit elvárunk tőle
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bármennyire is tombol a SUV-mánia, azért a BMW számára a klasszikus limuzinjai is fontosak. Nem is engedte el a kezüket, az 5-ösből például nem rég debütált a 8. generáció. Dízelmotorral próbáltuk.
G60 a nyolcadik generáció gyári kódja
Látványosan megnőtt az új 5-ös sorozat, már-már elhiteti magáról, hogy a még nagyobb sofőrös limuzinok között vadászik, de azért a hetesnek nem lesz kihívója. Elődjéhez képest a tengelytávolsága 2 centivel hosszabb, ám az karosszéria kb. 9 centiméterrel nyúlt meg. Magasságban és szélességben kicsit kisebb a növekedés a 3,2 centis változással, de így is igazán tekintélyes jármű lett az 5-ös. Vagy inkább úgy mondom, hogy az eddiginél is tekintélyesebb. A számfetisiszták kedvében járva a dimenziói: 5060mmx1900x1515mm, míg a tengelytávolsága 2995 mm.
Hosszú, kecses, vérbeli luxuslimuzin
A C-oszlop büszkén hirdeti, hogy melyik BMW-vel állnuk szemben
A vesék körül világtó LED-csík fut körbe
Hűvös távolságtartás
Bent sem engedték túlságosan elkalandozni a formatervezők fantáziáját. A szokásos hatalmas monitorok merednek a vezetőre, kissé felé fordulva, és minden más is vonalzóval lett megrajzolva. Ám ez mit sem ront az ergonómián. Hamar belakható az autó, nincsenek igazán kérdőjeles gombok, vagy kezelőszervek. Minden egyértelmű, könnyen kezelhető. Nem mellesleg látványos is, hiszen az kristályszerű iDrive tekerőgomb innen sem hiányzik. Ezzel már a 8.5-ös verzió vezérelhető, amelyen továbbra is sok az ikon, de a mindennapok során használt funkciókat nem nehéz elérni. Talán egyedül a klímavezérlés digitalizálása fáj, valamint a továbbra is túlságosan vaskos kormánykerék. Vigasztalnak azonban a kényelmes, fotelszerű ülések elöl és hátul egyaránt, amelyek a tesztautóban még a valódi bőr irányzatot képviselték, de kérhetnek a vásárlók teljesen vegán utasteret is.
Modern, de kissé érzelemmentes az utastér
A barna Merino bőrkárpit helyett kérhető vegán ülésburkolat is
Mint mindig, most is figyeltek rá, hogy az apró részletek is maximális igényességet tükrözzenek
520 literes alapból a csomagtér
Dízelmeister
Furcsa világot élünk, amikor sokan joggal úgy érezhetik, hogy „fentről” megpróbálnak rákényszeríteni olyan dolgokat, amikre nincs is szükségük. Szerencsére a BMW mentőövet dob, mindenféle hajtáslánccal elérhető az 5-ös. Aki villanyhajtásút szeretne megtalálja, aki benzinest, szintén megtalálja, aki pedig dízelt, nos, ő az egyik legjobb gázolajost viheti haza. Nem viccelek, az 520d-ben dolgozó négyhengeres, kétliteres dízelmotor a kategória egyik legkellemesebb darabja. Úgy a selymes működése, mint a kedvező fogyasztása kiemeli a tömegből. Ez egy lágy hibrid egység egyébként, összesen 197 lóerővel és 400 Nm forgatónyomatékkal, ami már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll. Mindez az összes kerékre eljut az xDrive összkerékhajtásnak és a 8 fokozatú, automatikus sebességváltónak köszönhetően. Bent ülve alig lehet felismerni, hogy dízelmotor duruzsol az orrában. Minden rezonanciát és kellemetlen hangot elrejtettek. Na, meg az étvágyát is. Országúton és autópályán a fedélzeti rendszer 5 liter alatti értékeket mutatott, a 100 km vegyes pedig 6,5 liter lett. Telitankolva 1000 kilométeres hatótávot jelez előre.
Négy henger is bőven elég a kellemes autózáshoz
Vezetni? Semleges
Az biztos, hogy nem ez lesz a sportos BMW-re vágyók kedvence. Ez már tényleg a komoly üzletemberek, családosok nyugodt járgánya. A kormánykerék kevés visszajelzést ad, kicsit túlszervózott. A futómű korrekt, a nagy felnit simán elengedném egy ballonosabb gumiabroncs kedvéért, bár még így is nagyon szépen megbirkózott a katasztrofális hazai utakkal, hiszen az úthibákon többnyire észrevétlenül átsiklik. A kormányzott hátsó kerekek pedig nagy segítséget jelentenek például parkoláskor, vagy olyan helyzetekben, ahol jól jön a kis fordulókör. Mondanám, hogy a tempós kanyarokban is hasznos, de hiába az üzemmódválasztó sport állása, egy porcikám sem kívánta az 5-össel a kanyarvadászatot. Úriasan suhanni az autópályán, na, azt már igen!
Kissé steril a vezetési érzet
Mennyibe fáj?
Egy 520d-hez a belépő 24 130 000 ezer forint, de az összkerékhajtással már 25 240 000 forint. Ez nem kevés, ám a kategóriában ez most egy átlagos árképzés. Persze az M-csomaggal és minden földi jóval felszerelt modellre még el lehet szórni milliókat, de a prémium szegmens erről is szól.
A hátsókerék-kormányzás hasznos megoldás