Egy kisvárosnyi áram kell majd a villanykamionok töltőinek
A Tesla kamionjai hatalmas kihívás elé állítják a töltőhálózat fejlesztését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legtöbben nem is gondolnak bele a villanykamionok koncepciójának legnagyobb problémájába, ami még véletlenül sem a hatótáv. Azt ugyanis ekkora akkumulátorokkal nem nehéz kihozni, a kérdés már csak a töltésük az autópálya mellett a parkolókban.
A kutatás rávilágított, hogy kizárólag a személyautókkal számolva is egy stadionnyi áram kell majd az autópálya-menti töltőállomások üzemeltetéséhez 2030-ra.
A jelenlegi hálózati feltételekkel ez is szinte lehetetlennek tűnik, ám az elektromos kamionok még keményebb diónak ígérkeznek. Azokat a villanyosító tervek szerint ugyanis az éjjeli pihenőidő alatt kell majd megtankolni, hiszen (a Tesla újdonságával számolva) 800 kilométeres hatótávolságukból a napi akár 600 kilométeres megtett távot csak egyszer tudják abszolválni.ehhez képest a kamionparkolóknak a kutatás eredménye szerint nem egy stadionnyi, hanem egy komplett kisvárosnyi áramra lesz szükségük 2035-re, ha valóban elszaporodnak az elektromos tehergépjárművek.
Így még egyértelműbbé válik, hogy nem a hatótáv növelése és a kompromisszummentes használhatóság elérése a legfontosabb feladat, ha a villanyautózás elterjedését akarjuk segíteni. A gyártóknál ugyanis sokkal fontosabb, hogy az energiaszolgáltatók is összekapják magukat, mert a töltőhálózat fejletlensége nem fog egyik napról a másikra megoldódni, főleg akkor nem, ha a kamionokat is belevesszük a képbe, amikkel eddig senki sem számolt. Bart Franey, a National Grid tiszta energiákkal foglalkozó részlegének alelnöke kiemelte: "Már most el kell kezdeni ezeknek a beruházásoknak a megvalósítását." - az energiaszakértő hozzátette: "Nem várhatunk a sült galambra, mert az elektromos kamionok megjelenésével lényegében már el is késtünk: ha nem lépnek azonnal az energiaszolgáltatók, akkor a kereslet az autópálya-menti áramra hamarosan megelőzheti az infrastruktúra által kínált lehetőségeket."
Hát nem tudom most ez egy provokatív cikk átvétele akar lenni vagy mi?
Én azt gondolom a fuvarozó nagy cégek óriási profitjából kellene finanszírozni, mivel úgyis ők terhelik legjobban az autópályákat, nem beszélve arról amennyit egy-egy kamionos munkáján-munkabérén fognak.
Bizos lesznek akik majd elküldenek valahova, de gondoljunk bele a mi, átlagpolgár adójából épül majd fel ez helyet, pedig pont hogy utáljuk a monstrumokat az utakon, legalábbis aki nem hivatásos sofőr.
Felmerül bennem a kérdés: ha az átlag polgár utálja a közúti teherszállítást, akkor milyen alternatívát tud javasolni arra, hogy legyen mit levenni a boltok polcairól, és hazavinni megenni/használni/nézni/kommentet begépelni rajta az oldalra? Merthogy egyetlen “csúnyarosszgonosz” fuvarozó cég sem élne meg, ha nem lenne az áru, amire neked és nekem és minden fránya adófizető átlag polgárnak szüksége van. És vajon akkor, ha a fuvarozó cég fizeti meg, akkor nem az adófizetőknek fog végül pénzbe kerülni, csak épp nem adó, hanem drágább termékek formájában? Nem vagyok hivatásos sofőr, de azt azért én is látom, hogy nem jókedvükből viszik ide-oda a cuccokat a kamionosok.
Az átlagpolgár is irdatlan felesleges sz.rt vásárol, amire semmi szüksége.
Meg kell szüntetni a felesleges túlfogyasztást.
Megmarad a bolygó.
Vagy mégse, és nem marad meg.
Ez ilyen qrva egyszerű!
Nekem a vasúti kamionszállítás is jobban tetszett, mikor volt.
Persze nektek is van igazatok, de én az országon átmenő fogalomra gondoltam alapban.
Ez igaz, csak a elvtársfideszspanoknak kamionos cégeik lettek, ezért kinyírták a vasútat.