Egy kis Dakar: Opel Antara RR anyósteszt
Dakar előtti teszten az Opel Antara
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatodik közös Dakar-ralijára készül a Szalay, Bunkoczi, Antara trió, s ennek örömére, de még mielőtt alaposan "kimosták" volna, beleülhettünk az egyik Opel tereprali-versenyautóba.
A gyorsulástól és a lassulástól nem kaptam szívszélhűdést, ami bezzeg letaglózott, hogy az Antara - értő kezek közt - milyen könnyeden és könnyedén fordul, továbbá egyáltalán nem "érdekli", hogy fél méter mély gödrökön vagy épp autónyi bokrokon át kell gázolni. Közben dobál, ráz, csattog és zörög, a motor-, a kipufogó- és a váltási hang is mind zseniális. Ez a kocsi persze biztosan nem volt 2 tonnás, de akkor is bámulatos, milyen csodákra képes a hajtás, a felfüggesztés és az építés!
Az Opel Antara RR 1 versenyautó főbb paraméterei
motor | LS7 alumínium V8-as, 7000 köbcentis benzinmotor, Motec M800 vezérlés, Bosch befecskendezők, 37,2 mm-es szűkítő |
teljesítmény/nyomaték | 395 LE (szűkítővel)/700 Nm (szűkítővel) |
végsebesség/gyorsulás | 200 km/h, 6,9 mp 0-100 km/h |
váltó/kuplung/osztomű | X-track, 6 fokozatú szekvenciális/Tilton 3 tárcsás/X-track egybeépítve a sebességváltóval |
futómű | elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként 2 db 4.42, lengéscsillapító, Einbach spirálrugók, rugóút elöl-hátul 250 mm |
benzintank | ATL 550 literes biztonsági gumitank |
menetkész tömeg | 2180 kg pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal |
hosszúság/szélesség/magasság | 4200/1997/1750 mm |
gumi/felni | BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm/Speedline, 16 col |
felépítmény | karbon-kevlár, összesen 62 kg |
Mit vettem még észre azt leszámítva, hogy igen tempósan és magabiztosan haladtunk olyan úton, ahol igazából egy sima Corsa is elboldogult volna, csak úgy ötödekkora sebességgel és a tengelytörés reális esélyével? Azt, hogy finom meleg lett odabent. Sofőröm a technikát kímélve többször is kuplungolt, pedig nem lett volna muszáj, a kismillió kapcsoló számtalan funkciója viszont maradjon a Szalay-Bunkoczi duó titka - úgyis ők nyúzzák, nekik kell tudniuk, mi mire való...
Csak néhány észrevétel a cikkel kapcsolatban:
Azért a súly Le arány szerintem nem olyan csodás, bár a nyomaték meggyőző és itt ez a lényegesebb.
Nem kell elájulni a ( akár szigorúbb földúton is ) 100-130-as tempótól, ha az autó jó akkor szépen lehet vele fogni az utat. Saját tapasztalat, a Patrolom símán 140-150 körül ment ilyen körülmények között, Alfával is tudtunk vígan 120-130-at.
Viszont ha erdőbe megy az ember, akkor a 80 is észvesztően soknak tűnik, ugyanis jönnek a fák !! Ott próbáljátok ki !
Uff!
Én meg pont azért nem értem miért is nem dicsekszel vele.
ha saját kezed munkája, ha úgyis kevés van belőle, gondolom most sem a csillaggarázsodban tartod. nem hiszem, jobban be lehetne azonosítani egy ilyen autót cikk után mint egyébként egy hozzáértő által az utcán.
Természetesen Te tudod, de a magam részéről sajnálom, hogy nem láthatok egy ilyen szörnyet, még ha képen is.
Uff.
Der Milan
ha a képen nem is szerepelne a rendszám akkor is azonnal be lehetne azonosítani mert egyedi rajta szinte minden elem első lökös hátsó lökös oldalszoknya és a nagy szárny hátul ilyen nincs még egy tudom. mert a saját kezemmel csináltam és pont nemszeretném mutogatni mert akkor azonnal felismerhetővé válna mindenki számára és pont ezt nem szeretném. ha bmw ről lenne szó az még okés mert abból nagyon sok van, és van elég sok tuningolt hasonlít is egymásra mert gyártanak hozzá cuccokat. saabból nincs amúgy se sok tuningolt nagyon ritka belőle ami meg ilyen mértékben módosítva van akkor abból kb 10 lehet az országban abból úgy 6 9-5 ös és a 6ból eggy a mattfekete az enyém ergo azonnal még egy szöszi is kiszúrna. pont ezt szeretném elkerülni
kedves szerkesztő!
sajnos nemet kell mondanom pedig már egy pár tuning magazintól ( nem termékmegjelenítek) is megkerestek de nemet mondtam nekik is. egyébként ha mutogatni szeretném rég készült volna róla weblap apropó weblap ajánlom szives figyelmébe a következő weblapokat amik bemutatják a legbizarrab saabszörnyeket többekközött a neo brothers híres 9-3 as autóját: http://www.trolltuner.com http://www.maptun.com http://www.hirsch-performance.ch http://www.abbottacing.com http://www.nordictuning.com http://www.neobrothers.co.uk http://www.genuinesaab.com ezek a legnagyobb saab specialisták oldalai. itt látni lehet hogy mi mennyibe kerül, és miket lehet kihozni egy adott típusból. persze az összeállított tuningcsomagokon kívül egyedi igényeket is kielégítenek a cégek
Csatlakozom a SAAB-ot illetően, egyébként a cikk jó:)
Kedves saabracinghungary, nem először jut eszembe, de most megragadnám az alkalmat, hogy megkérdezzem: volna kedve megmutatni nekünk és az olvasóknak is az autóját? Azt hiszem, a többség nevében mondom, hogy nagyon érdekelne, milyen ez a csúcs Saab! Akár itt, akár privátabban a [email protected] címre várnánk a levelét.
Különben egy versenymotor nem feltétlen teljesítményre van hegyezve, röviden én ennyit válaszolnék a témában.
egy 7000res v8 asból ennyit bírtak kipréselni elég gáz mert még én is ledarálnám mint a szart a 2.3 biturbóval 540 ló 720 nm.