Érdekes irányba halad az autóipar, a benzines Fiat 500 kiszorul a kontinensről, a helyét egy kínai villanyautó veszi át
Újabb kínai márkanevet érdemes megjegyezni, ezúttal a viszonylag könnyen emészthető nevű Leapmotor kisautója érkezik Európába. A mindössze kilenc éves kínai cég autóipari beszállítóként is tevékenykedik, illetve négy saját típussal rendelkezik.
Aranyos, egyszerű beltere van a T03-nak, ebben az ársávban minden a minimalizmusról szól
Európába a T03 típus érkezik, a kicsit Smart Forfour jellegű apróság 3,62 méter hosszú, a tengelytávja 2,4 méteres. A kisautó maximális teljesítménye 75 lóerő, az akku kapacitása 36,5 kWh, ezzel 403 kilométer a hivatalos hatótáv, ám ezt a túlzottan optimista NEDC ciklus szerint mérték, más források 280 kilométerrel számolnak, ami közelebb lehet a valósághoz.
Nem a legszebb, de ebben a méretben nehéz formai bravúrokkal előrukkolni, ha a hely maximalizálása a fő szempont
Az európai gyártás néhány hónapon belül elindulhat, a rövid átfutási idő annak köszönhető, hogy félkészen érkeznek az autók az öreg kontinensre. Korábban sem volt titok, hogy a Stellantis egyik gyáregységében készülnek majd a T03-ak, ám eddig Olaszországról szóltak a hírek. Ez annyiban módosult, hogy a gyártás helyszíne Tychy lesz. A lengyel üzemben hamarosan jelentős kapacitás szabadul fel, ugyanis véget ér a benzines Fiat 500 gyártása.
A T03 kínai indulóára 2,44 millió forint, ha ennek dupláját kérik Európában, még az is igen olcsónak számítana
Az Unió területén 2024 júliusában életbe lépő kiberbiztonsági előírások már most elkezdték szedni az áldozataikat. A költséges átalakítás főleg az idősebb modellek esetében már nem térülne meg, ezért is szűnik meg a 2007 óta futó Fiat 500 forgalmazása, a gyártás pedig Algériába költözik.
A Porsche sem ússza meg veszteségek nélkül, a németek kénytelenek a 718 Boxstert és a 718 Caymant beáldozni az új szabályozás oltárán.