Európai megjelenés szinte kizárt, a Peugeot sem hozza ide a Landtreket, ezeket az autókat más piaci szabályokhoz igazították
Algériában debütált az új Fiat pickup, a Titano születését nem kísérte hosszas vajúdás, egyszerűen és gyorsan jött a világra. Az olasz platós kínai-francia gyökerekkel rendelkezik, a Peugeot Landtrek átalakításából keletkezett a Fiat, de ezt sem vitték túlzásba. A külsőn mindössze a maszkot és az emblémát cserélték ki, és persze a márkához passzoló 18 colos felniket kapott.
Lassan nagyítóval kell keresni az önálló modelleket, egyre jobban megéri több bőrt is lehúzni egy autóról
A családfa egészen 2019-ig vezethető vissza, a PSA és a Changan Automobile együttműködéséből született a Kaicene F70 pickup, majd ebből készült a Peugeot Landtrek, illetve most a Fiat Titano. A kishaszonjármű szimpla- és duplafülkével is kérhető, előbbi esetében a plató méret maximalizálható. A hossz 5,33 méter, ezzel nagyobbra nyúlik a Toyota Hiluxnál, de kicsit rövidebb a Ford Rangernél.
Egymás mellé téve látszik az egyezőség, önmagában viszont mindkét modell jól mutat a saját palettáján
Az Afrikában és Dél-Amerikában forgalmazott modell motorpalettája országfüggő, a legkisebb blokk 1,9-es dízel 150 lóerővel, a váltó hatfokozatú kézi, nincs kötelező 4x4, két hajtott kerékkel is kérhető a Titano. Bizonyos piacokon 2,2-es Multijet II motort is beépítik 200 lóerővel, ez jobb választás, ha rendszeresen kihasználják az 1,2 tonnás terhelhetőség. Várható egy benzines verzió megjelenése is, elvégre a Peugeot és a kínai verzió sem csak gázolajjal tankolható, a 2,4 literes turbós blokk 210 lóerős. A kínai eredet és a fejlesztési költségek megspórolása az áron is látszik, a Titano átszámítva 9,2 millió forintról indul, összehasonlításképp egy Hilux hazai listára 14,6 millió.
Döbbenetes, hogy Európa ehhez a pick-up műfajhoz mennyire nem ért. Lövésük sincs hozzá. Ázsiai, amerikai platformra, műszaki alapokra való építkezés az bezzeg nagyon megy, aztán meg a „hangzatos” típusnevekkel való dobálózás…