Egy kicsit Golf is lesz az új Skoda Fabia?
Állítólag a VW konszern MQB platformjának elemeit is használja az új Skoda Fabia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Cseh lapértesülések szerint a harmadik generációs Skoda Fabia megkaphatja a VW legmodernebb technikáját, a Golf MQB platformjának elemeit.
A Skoda Fabia 1999-es megjelenésekor nagyon nagy előrelépés volt az előd Felicia után. A cseh kisautó gyakorlatilag az akkor futó Volkswagen Polo teljes technikai arzenálját nyújtotta szerényebb áron, szerényebb köntösben. A második generációnál viszont kicsit megállt az élet, mert bár sokat fejlődött a kocsi, műszaki alapjai nem változtak. Az eddigi hírek szerint a nemrég felújított Polo bázisára fog épülni a Fabia is, de felmerült a kérdés, hogy miért ne használnák a rugalmasan alakítható és olcsón előállítható MQB építőkészletet?
Az aktuális, ötödik generációs Polo a PQ25 kódú egységgel mutatkozott be, de az idei ráncfelvarrás óta PQ26-nak nevezik a padlóvázát. Némileg megtévesztő az egész platform dolog, hiszen drámai különbségek nincsenek, az újabb általában mindig a régebbi továbbfejlesztése. A legfrisebb hírek szerint a legújabb Fabia 50 százalékban az MQB modulokra épül, 40 százalékban a PQ26-ra és a maradék 10 százalékban a legrégebbi PQ25-re. Mindez igazából csak a gyárnak fontos, hiszen a szabványosított részegységekkel költségeket tudnak lefaragni. Ami biztos, hogy három és négyhengeres benzines és dízelmotorok fogják hajtani és DSG automataváltóval is lehet majd rendelni, futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt hosszanti lengőkaros lesz.