Egyszerűnek és olcsónak szánták, kissé aránytalan a 15 colos kerék (Forrás: Porsche Múzeum)
A kínai gazdaság messze nem állt úgy 1994-ben, mint manapság, a mobilitásra viszont szükség volt a gazdaság fejlődéséhez. A kínai autógyártás még sem mennyiségben, sem minőségben nem tudott megfelelő produktumot felmutatni, ezért a kínai kormányzat úgy döntött, hogy 20 külföldi autógyártót hív meg, hogy mutassanak be egy Kínának szánt olcsó modellt. A Porschénak mindössze négy hónapra volt szüksége a C88 nevű modell elkészítéséhez. A kis szedán elnevezése persze nem véletlen, a C betű Kínára utal, a nyolcas számnak pedig különösen nagy szerencsét tulajdonítanak az ázsiai országban. A német sportkocsigyártó egy egész modellsorozatot tervezett ferdehatúval, kombival és pickuppal, de végül csak a négyajtós jutott el prototípus stádiumig, vélhetően azért, mert Kínában ez a legnépszerűbb karosszériaforma. Valószínűsíthető, hogy azért számoltak többféle karosszériaváltozattal, mert a tervek szerint a típust Európában is forgalmazták volna, itt pedig célszerű ferdehátú és kombi kínálatban tartása is.
A tervek szerint ABS és két légzsák óvta volna az utasokat, Porsche embléma nem került az autóra, a kormányon látható logó két szülőt és a gyereküket szimbolizálja, a kínai piacra automataváltóval számoltak (Forrás: Porsche Múzeum)
A Porsche C88 4,03 méteres hosszával 10 centivel múlta alul az 1995-ben megjelent Volkswagen Polo Classicot, a dinamikáról pedig egy 1,1 literes négyhengeres benzinmotor gondoskodott volna 48 és 68 lóerő közötti teljesítményekkel. A kínai piac igényei miatt a C88 esetében egy négysebességes automataváltóval számoltak, így a modell végsebessége 161 km/h-ban korlátozódott. A típus végül nem került gyártásba, ugyanis a kínai kormány törölte a projektet, így számos európai gyártó hiába készítette el saját prototípusát, viszont a Porsche presztízsének szempontjából nem is feltétlen baj a meghiúsult kínai hódítás.
Aprónak született: hossza alig haladja meg a 4 métert, motorja 1,1 literes, a takarékosság és a megbízhatóság lebegett a mérnökök szeme előtt (Forrás: Porsche Múzeum)