Egy kedvelhető rohamosztagos – Lada Vesta SW Cross teszt

Lada Vesta SW CROSS LUX 1.6 teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A fehérben pompázó, emelt hasmagasságú Lada Vesta kombival farkasszemet nézve kicsit olyan érzése van az élénk fantáziájú embernek, mintha a Star Wars űroperából megelevenedett rohamosztagos nézne vissza rá. Ám a Vesta inkább kedvelhető karakter.


Természetesen a fenti hasonlat csak a fehér színű Vestára igaz. Talán egy picit dögösebben néz ki a kizárólag az SW modellhez kifejlesztett Mars fényezéssel - ami a vörös bolygó poros felszínének színét idézi – viszont a fehér alapszín jobban kiemeli a karosszéria fényezetlen elemeit, amelytől terepjárósabb, avagy szabadidő-autósabb a megjelenése.

Márpedig napjaink trendje, hogy rengetegen szeretnének egy SUV modellt a garázsukban tudni, ezért a Lada tutira belenyúlt a jóba a Vesta kombi megemelésével.

Persze létezik már az orosz gyártónak is hobbiterepjárója, az X-Ray, de arról egyelőre nem tudni, hogy mikor érkezik meg hozzánk. Ezért, aki egy igazán megfizethető szabadidő-járművet keres, a Vesta SW Cross felé fordulhat. És micsoda felüdülés az SUV-korszakban ez az autó!
Műszakilag egy az egyben a kombira épül, de annál jóval masszívabbnak tűnik a műanyag kiegészítőelemeknek köszönhetően. Ezek ráadásul nem csak a dizájn terén hasznosak, ugyanis az apróbb sérülések ellen tökéletes védelmet nyújtanak, illetve kevésbé látszanak meg rajtuk az apróbb karcok, amiket például a földutakat övező tüskés bokrok ágai okoznak.

A fekete műanyagborítás körbefut az autón. A sárvédők szélein, a küszöbökön és a lökhárítókon is ott díszeleg.

Azonban nem csak ennyiben különbözik a kombitól. A nagyobb, egyedi formájú 17 colos könnyűfém keréktárcsák is csak a Cross kiváltságai (ráadásul a hátsók mögött is tárcsafékkel), illetve a látványos dupla kipufogóvégek szintén. Az egyik legfontosabb különbség viszont az autó szabad magassága, amely 203 milliméter, tehát 25 milliméterrel több, mint a sima kombi esetében.

Persze terepjáró ettől még nem lesz a Vestából, hiszen az elsőkerék-hajtás is megmaradt, de így már majdnem akkora a szabad magassága, mint a 4x4-re átkeresztelt Niva típusé, amelytől csak 17 milliméterrel marad el. Szóval bátran ki lehet merészkedni vele az össze-vissza túrt földutakra, annál is inkább, mert ha véletlenül mégis leérne az alja, akkor a kövek és a keményre szikkadt föld darabjai először a fém haspáncéllal találkoznak, így nem okozhatnak különösebb kárt.
Hirdetés

A futómű is társ a telekjárásban, illetve az úthibák elnyelésében. Bár a nagyobb méretű kerekek általában a komfort ellen dolgoznak, ebben az esetben nem érzékelni különösebb eltérést a Kombi változathoz, pedig nem csak a kerekek nagyobbak, a növelt hasmagasságú Crossba más rúgóstagot és lengéscsillapítót szerelnek. Ezért egy kicsit feszesebb a futómű ebben a modellben, ugyanakkor még így is inkább lágy hangolásúnak nevezném. Alig érezni, ahogy átlibben az útegyenetlenségeken, viszont nagy sebességnél az egyenesfutására nem adnék jeles érdemjegyet és a tempós kanyarok sem a kedvencei, bár ebben a nagyobb szabad magasság mellett a kissé érzéketlen kormánymű is szerepet játszik.

De nem is a száguldozásra való az SW Cross. A motorja a Ladánál már megszokott 1,6 literes, 105 lóerős szívó benzines, amely komótosan gyorsítja az 1280 kilogrammos autót, viszont bőven elegendő a mindennapok során, és kellőképpen rugalmas az országúti előzésekhez is, egy kis visszaváltással. Apropó váltó. Kimondottan kellemes meglepetés a kar megvezetése. Pontosan jár a kulisszában, és határozott mozdulatokkal egészen jó érzés kapcsolgatni vele, bár egy hatodik fokozattal még több pirospontot kapna. Főleg a fogyasztás terén, amire azért így sem lehet különösebb panasz. Sőt, érdekes módon képes teljesíteni a gyáriak által megadott értéket! Száz kilométeren 7,5 liter benzint gurít le a torkán vegyes használat során, ami szerintem elfogadható egy ekkora motortól, illetve egy megemelt hasmagasságú kombitól. (Ez az Oroszországban megadott érték egyébként, mert a magyar katalógusban 6,5 liter szerepel).

Az utastérben is szinte minden megegyezik a kombival. Egyedül az üléskárpitok színe különbözik, ugyanis az SW Cross a karosszéria színéhez passzoló kárpitokat is kap az ülések díszeként. Ezek az ülések egyébként nem világbajnok kényelműek, de ugyanúgy ahogy az egész autó, az átlagos igényeknek tökéletesen megfelelnek. A műanyagok kemények, kopogósak, viszont némi díszítés azért jutott az ajtóburkolatokra és a műszerfalra is, amelynek a rajzolata csinos, ráadásul minden könnyen kezelhető rajta és a kormányról is vezérelhetők bizonyos funkciók. Bár a multimédiás rendszer idegesítően lassú és orosz nyelven kel életre, a 7 colos érintőképernyős kijelző hasznos felszereltségi tétel. Főleg a tolatókamerával, amelynek képe még az autó érkezésének vonalait is jelzi a kormányfordítást követve.

A csomagtér mérete ugyanakkora, mint a kombié, pontosan 480 liter alaphelyzetben, ami pedig ugyanannyi, mint a szedáné, viszont a kombi és az SW Cross sokkal kényelmesebben pakolható, és az ülések lehajtásával bővíthető, bár teljesen vízszintes padló nem alakítható ki. A hátsó üléssorban a felnőttek is kényelmesen elférnek, a lábtér mérete megfelelő.

De miért írtam fentebb, hogy felüdülés a SUV-korszakban a Vesta SW Cross? Nos, szerintem, akik nem valamiféle státusszimbólumot keresnek, sokkal jobban járnak egy hagyományos, emelt szabad magasságú kombival. Csak egy hangyányit nehezebb a kombinál, nem cipel feleslegesen több terhet csak azért, hogy az egyszerűbb terepre is alkalmas legyen, ezért nem koptatja jobban a gumiabroncsokat és a fékeket, valamint nem fogyaszt nála többet. Kevés ilyen modell található jelenleg a piacon, a legtöbb ráadásul a prémium márkák között keresendő. A Lada viszont aránylag kedvező áron kínál egy jól használható, divatos „szabadidő-kombit”, amely gazdag felszereltséggel jár a gazdája kedvében.

Sok lehetőség egyébként nincs az árlistát böngészve. Egyetlen motor választható kétféle felszereltség mellett, illetve akár automatikus sebességváltó is. A Lux felszereltségű tesztautóban olyan kényelmi és biztonsági tételek sorakoztak, mint például a négy légzsák, a tolatóradar, az esőérzékelős ablaktörlő, a fékasszisztens, a visszagurulásgátló, az ülésfűtés, a hűtött kesztyűtartó és az automata, digitális légkondicionáló berendezés, hogy csak néhányat említsek meg. Mindezt 4 499 000 forintért kínálja a Lada, amit a gazdag felszereltség ugyan indokol, viszont a piacon körülnézve, akad azért vetélytársa például a Dacia és a Suzuki bemutatótermeiben.
Értékelés
Pozitív
Telekjáró képesség, dizájn, hátsó tárcsafékek, gazdag felszereltség
Negatív
Silány műanyagok, érzéketlen kormány
Árak
Tesztmodell alapára
4 249 000 Ft (2018.07.23.)
Tesztautó ára
4 499 000 Ft (2018.07.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Teljesítmény:
78 kW (106 LE) 5800 1/min-nél
Nyomaték:
148 Nm 4200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4410 mm
Szélesség:
1764 mm
Magasság:
1512 mm
Saját tömeg:
1280 kg
Össztömeg:
1730 kg
Tengelytáv:
2635 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
940-980 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
310 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
980 mm
Csomagtér magassága:
480-720 mm
Csomagtér hossza:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1790 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
720 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
5 fokozatú manuális
Nyomaték:
148 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény:
78 kW (106 LE) 5800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66,5 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70,5 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.07.23. at 15:22
    Permalink

    “480 liter alaphelyzetben, ami pedig ugyanannyi, mint a szedáné, viszont a kombi és az SW Cross sokkal kényelmesebben pakolható,”

    Ezt így tényleg le mertétek írni? És senkinek sem tűnt fel a szerkesztőségben? Ti egyáltalán használtok autót otthon is? 🙂

    • 2018.07.23. at 16:28
      Permalink

      Zold.
      Miért nem tudsz már leszokni az újságírók kritizálásáról? Valószínüleg teszteltek, ültek, vezettek rengeteg autót az Autónavigátor újságírói is. Ha leírnak valamit okkal teszik. Jogodban áll egyet nem érteni vele, de nem olyan stílusban, ahogy legtöbbször teszed. Lenéző, pökhendi modorral. Mintha te mindenkinél okosabb lennél autók terén. Nem vagyok, de ha itt moderátor lennék, kapásból törölném az újságírókat sértő beírásokat.

    • 2018.07.23. at 16:33
      Permalink

      Kedves zold!

      Fejtsd ki kérlek bővebben, hogy miben értesz esetleg mást, vagy miért gondolod, hogy nem praktikusabb, mint a szedán, esetleg van-e rossz tapasztalatod kombival egy szedánnal szemben?

      • 2018.07.23. at 17:01
        Permalink

        Kedves Tamás,

        Bár a katalógus adatokban csak az övvonalig mérik, egy kombiban ugyebár plafonig lehet pakolni, így farkilakítástól függően (“púpos” vagy “hasáb”) 30-50%-kal nagyobb a kombi csomagtartója ,mint egy lépcsőshátó autónak.

        A csomagtartóról íme pár gyakorlati(as) gondolat egy amatőr felhasználótól:
        http://egzostive.com/a-kihivas-az-idealis-csaladi-auto-nyomaban-ii-resz-kicsit-bovebben/

        Amit ön írt max egy ötajtósra igaz, az oktáviát könynebb pakolni, de ugyanakkora a csomagtartója.
        Egy kombi esetén ez nem igaz. Jó esetben (pl V70, Passat) közel duplája.

        Aki szokott családdal gész hétre nyaralni menni egy az érti mi a bajom a fenti kijelentéssel. Pont azért veszik családok nyugaton a kombit, mert sokkal nagyobb a csomagtartója, és jó esetben vannak gyári felszerelések amik lehetővé is teszik a kihazsnálását (pl gyári térelválasztó háló)

        Igazából azért zavar a fenti dolog mert igy is tetemes a vetítés egy látszólag objektív számadatnál is. Kb akkora az eltérés a katalógus adat és a tényleges térfogat között mint a foygasztási adtokban, a Lexus NX vagy a GLC esetében legalábbis így van mint megrendeljük a szükségpótkereket.

        • 2018.07.23. at 17:12
          Permalink

          Valami mellébeszélést veszek észre. A cikkben leírták, hogy a kombi és az SW Cross sokkal priktikusabban pakolható, mint egy sedan, annak ellenére, hogy a mérete ugyan akkora.
          Te erre bizonygatod, hogy a kombi jobban pakolható, mint egy lépcsős hátú. Pont ezt írták le. Nem értem.
          Vagy azt akartad írni, hogy egy átlag kombi jobban pakolható, mint konkrétan az SW Cross?
          Vagy én értek itt valamit félre? Lehet én nem tudom értelmezni a szöveget…

          • 2018.07.23. at 17:23
            Permalink

            Még egyszer. Nem ugyanakkora. Kb másfélszerese. Minden más “mellébeszélés”.

          • 2018.07.23. at 17:30
            Permalink

            A kombik általában (ahogy ez is) nagyobb csomagtartóval bír.

            Az ötajtós az ami könnyebben “ha erre értik jobban” pakolható, a kombik csomagtartója emellett még sokkal nagyobb is.

            Remélem most már érthetóbben fogalmaztam, hanm ott a link rajzokkal.

        • 2018.07.23. at 17:52
          Permalink

          Ha valaki ír egy cikket egy autóról, akkor a katalógus értékeket kell megírnia. És itt pontosan ez történt. A kombinál a csomgatér rolóig tart a csomagtartó, minden autónál ez az érték szerepel a hivatalos adatokban. Ettől még nyilván mindenki tudja, hogy a valóságban lehet oda többet is pakolni.

          • 2018.07.23. at 18:08
            Permalink

            Sejtem, mi lehet a probléma. Az adatok tekintetèben sajnos arra tudunk támaszkodni, amit a gyártó megad, így vélhetően sosem tudjuk meg hogy literben mennyi a Vesta Kombi teljes csomagtere. Azt viszont tudjuk, hogy kalaptartó alatt ugyanakkora mint a szedáné, vagyis fölötte tetemes plusz tér van, jóval nagyobb a rakodó nyílás és, ha jól emlékszem összesen négy akasztó, egy 12Voltos csati és egy marék háló akasztó fül is van benne, nem beszélve a padló alatti rekeszektől amik a praktikum fogalmát teljes egészében kimerítik, hangsúlyozom, hogy a Vesta szedánnal szemben. Szóval kollégánk állítása nem tartalmaz sem valótlant, sem mellébeszélést, és mivel a szerkesztőségben mindannyian találkoztunk az autóval egyet értünk vele, tapasztalatokra támaszkodva. Az, hogy egy csapotthátú mennyivel praktikusabb egy kombinál családok számára viszont egy kicsit furcsán hangzik, hisz sosem lesz akkora a csomagtere, mint egy kombinak, igaz, így kényelmesebben pakolható, ha azt nézzük, hogy a csomagokért nem kell olyan messzire nyúlni, e tekintetben igaz lehet, hogy kényelmesebb, praktikusabbnak nem mondanám, ha a csomag mennyiség a lényeg.

  • 2018.07.23. at 18:28
    Permalink

    “Az, hogy egy csapotthátú mennyivel praktikusabb egy kombinál családok számára viszont egy kicsit furcsán hangzik,”

    Fordítva értettem, de talán nem voltam egyértelmű. A csapotth. csak a lépcsősnél praktikusabb .
    és nyilván a jobb mindkettőnél a kombi, a praktikum minden szempontjából (de pl zajokat kevésbé szűri).
    Ha abszolút sorrend kell: 1. Egyterű 2. SUV. 3. kombi, 4. ötajtós hatchback. 5 Végül a lépcsőshátú 4 ajtós, amelynek fennmaradását sokkal kevésbé értem mint a számomra nagyon is érthető SUV-ket. Innen is van lejjebb, de egy 4 ajtós kupé, egy Cabrio vagy egy Roadster esetében mások az elvárások praktikum terén.

    Számomra a praktikum első pontja a kihúzható védőháló, amivel biztonságosan lehet telepakolni a kombit és valóban kihasználni a jóval nagyobb csomagtartót.

    Egyúttal utalnék rá, hogy (ha a gyanúm nem csal), az említett “padló alatti rekeszektől amik a praktikum fogalmát teljes egészében kimerítik”, valójában az egyik trükk, mivel ez a rekesz csak a szükség- vagy teljes egészében kispórolt pótkerék miatt van. Amint az ember megrendeli a(z akár csak a szükség)pótkereket, a praktikus rekesznek máris oda.

    • 2018.07.23. at 20:01
      Permalink

      Ezek szerint valóban félreértettem, így már tiszta. A csapotthátúak piaca épp azért él még mert praktikusabb, mint egy szedán, sokak számára könnyebben belátható, mint egy kombi és nyilván jóval olcsóbb, mint egy SUV, ugyanakkor ez ízlés kérdése is, de kétségtelen, hogy a csapotthátúak piaca nem fog egyhamar hanyatlani az sUV-k miatt.

      A Vesta padló alatti rekeszei nyilván beletartoznak a 480 literbe, ellenben azok is jól vannak kitalálva, mivel két tálca van benne, és a padló is két darabból áll, de azok ugyanolyanok, így nincs bénázás azzal, melyik hová való. Valamint alatta teljesértékű pótkereket kapunk, alapáron így azt nem kell megrendelni külön, a csomagtér mindenképp ekkora marad.

      • 2018.07.24. at 10:04
        Permalink

        hmm, ez így tényleg jobb mint amit a Ladától eddig olvastam.

        Azért sok hatchbacket nem látni a piacon. Régebben a japánok próbálkoztak, talán a törésbiztonsági okok miatt sem voltak túl szerencsések.

      • 2018.08.16. at 09:42
        Permalink

        Egy nem kimondottan autós portál – origo – is tesztelte rendszám alapján ugyanezt a Vesta-t. Ők a csomagtartó űrméretébe nem számolták bele a padló alatti rekeszeket és az az írás alapján a két – egyébként egymással csereszabatos – padló alatti tároló ~90l űrtartalmú, alatta ahogy írta teljes értékű pótkerék van.
        Régebben a kombiknál/ferdehátúaknál megadták a csomagtér méretét az övvonalig (rolóig) és a tetőig pakolva is. Kár, hogy erről leszoktak. Az SW Cross ránézésre ledöntött támlákkal a tetőig pakolva – tekintsünk el a biztonsági megfontolásoktól – cirka 1.500l körül lehet. Azért ez nem olyan kevés. Amúgy cseszhetik a nagy csomagteret, ha kihasználhatatlan. Volt Thalia I-em, annak 500l volt a segge. Pakolhatatlan volt és nem feltétlenül a rakodónyílás szűkössége miatt, egyszerűen mély volt. Ami begurult a végébe, az vagy ott maradt, vagy dönthettem le az üléstámlát érte.
        A teszteket olvasva és a YT videókat nézve elég sok tárolórekesz van benne, hogy a napi bizbaszokat elnyelje, ránézésre az ajtózsebek lehetnének nagyobbak, illetve az első pohártartók hmmm… érdekesek. Ide pohár/0,5l-es palack helyett inkább egy a céges Berlingo-nkban lévő mini kukát tudnék elképzelni. A mögötte lévő csatlakozókhoz is hozzá lehet férni, de nem kell tartani, hogy kibillen a palack.
        Parkolós/bevásárlókocsis (kéregető?) aprónak pl. ideális.
        A fent említett YT vidókban nem tűnik vállalhatatlanul lassúnak az infotaitment rendszer. Volt ahol kihangsúlyozták, hogy pillanatok alatt “párosodott” a telefonnal, a navi is gyorsan indul és pozícionál. Azt sem kellene elhallgatni, hogy 26 országos EU térkép jár hozzá (a frissítésről nem sokat tudok, bár mintha valahol írták volna, hogy free) a pl. Tipo-hoz vastag 100E-rekért lehet megvenni, csomagban.
        Sajnos személyes tapasztalatom a típussal nincs, LADA-ban is vagy 20 éve ültem utoljára – az egy makulátlan állapotú, sajnos azóta elbomlott (a tulaj meghalt, a kocsit el kellett adni, majd a vevő is eladta, miután széthajtotta, végül lomisci***hoz került, ők meg gyakorlatilag 2 hét alatt kinyírták) első generációs 1200-es volt – de a Vesta-val a LADA látatlanban “megvett”. Ha új autó vásárlásán törném a buksim – sajnos esélytelen – a Vesta SW Cross mindenkápp benne lenne abban a nagyon szűk listában, amiből választanék.

    • 2018.07.24. at 10:34
      Permalink

      A pótkereket városban szvsz felesleges egy cipelni viszont ha meszebbre megyünk jól jöhet. Én Budapesten soha nem viszek pótkereket és az elmúlt évtizedekben nem is volt rá szükség, mert ha gond volt felfújtam a kompresszorral, vagy bementem egy gumishoz. Olyan is volt hogy kiszakadt mindkét baloldali kerekem, de akkor egy pótkerék úgyis kevés. Ha meg probléma akadna akkor van taxi, van rokon, ismerős, barát, aki odahozza a pótkereket, de erre egyszer volt csak szükség, akkor viszont rögtön 2 kellett.

      • 2018.07.24. at 11:35
        Permalink

        Hidd el, nem vicces amikor valahol Franciország közepén péntek este ott álsz, és filózol hogy mikor lesz ebből kerék.

        Párszor volt defektem, egyik sem volt kompresszorral javítható.

  • 2018.07.23. at 20:10
    Permalink

    Azt kell mondjam, így, hogy még pár dolog tisztázva lett a kommentekben, egy egész életképes autót hozott össze a Lada. Még ki is néz valahogy, persze ízlések és pofonok. De még ez a legszimpatikusabb típusuk számomra.

  • 2018.07.24. at 11:22
    Permalink

    Tudtommal (de lehet tévedek) a kombiban addig lehet hivatalosan csomagot pakolni, ameddig azt a rolóval le lehet fedni. E fölött csak akkor, ha egyben van a csomag (pl hűtő), kisebb térfogatú tárgyakat nem pakolhatsz, mert baleset esetén nyak/fejsérülést okozhat(nak) a hátsón utazóknak. Ausztriában ezért szólnak is, ha észreveszik.
    Ha van csomagtérrács (kutyarács), akkor gondolom tetőig is lehet pakolni.

    • 2018.07.24. at 11:45
      Permalink

      Elírás nincs erre, a tetőig “lehet” pakolni, de nyilván háló nélkül nem biztonságos. Ezért is fontos hogy legyen valami védőháló. .
      A rolóig pakolás számomra eddig mindig irreleváns volt:
      Vagy nem kell csomagtartó, és akkor mindegy, vagy kihasználom tetőig. Nagy ritkán jól jön a döntött támlás pakolás is, erről van egy jó kép a fent linkelt posztban, a V70nél a ledöntött támlából kihúzható a térháló az első ülés mögött, ezzel a Volviból tkp egy kisteherautó lész.

      Ez nem “kutyarács”, hanem egy meglehetősen erős nylon háló, ami a V70-ben visszagörgött egy kazettába (amit megint elég erősen odarögzítettek). Az XC60 setében nem ennyire elegáns a háló tárolásának megoldás, hanem a háló vas csatokkal rögzíthető (kazetta helyett pedig egy táskában tartható), de ugyanazt a funckiót tölti be (mind a hátsó ülés mögött, mind azokat ledöntve az első ülés mögött). Itt direkt “vasat” írtam, mert ez egy eléggé nehéz és erős anyagból készült csat, elhiszem hogy sok mindent megfog.

      Felárért van a svédeknél “kutyarács”, ami tényleg egy vasrács.

  • 2018.07.24. at 11:25
    Permalink

    És hogy ON is legyek: ha jól látom, a Kámfor utcában is fotóztatok. Hogyan bírta? Nekem ott az összes autóval max 30, ha nem akartam rosszat a gépnek..

    A segge meg tökre vicces, ugye az új Focus is büszkén hirdeti magán a nevét, ahogy a Lada is.

    • 2018.08.16. at 10:00
      Permalink

      “Ki az aki ennyi pénzért LADA-t vesz? Ár/érték aránya csapnivaló…. Garancia van ugyan de hol érvényesíted?”
      Pl a kereskedésben, ahol vetted? Miért is lenne csapnivaló az ár/érték arány?
      Nemrég konfigurátorral “összeraktam” egy Tipo kombit. A felszereltési lista alapján nagyjából azok voltak benne, minta az SW Cross Lux-ban – természetesen nem volt 100% az átfedés – az ár szembetűnően más volt.
      Vesta SW Cross Lux (nem alapszín + téli csomag)
      ~4,7MFt
      Tipo kombi (Lounge 1.4T-Jet + 17″ felni + nem alapszín + pár extra)
      ~6.5MFt

      Bocs, hiába van a FIAT-nak nagyobb(?) presztizse, az a cirka 1,8MFt nekem és gondolom még sok vásárlónak igenis számít.

Vélemény, hozzászólás?