A krajovai gyárkolosszus - a kék területeket érinti majd a bővítés
Nem kevesebb, mint 300 millió eurós, bő százmilliárd forintos beruházással bővíti krajovai gyárát Romániában a Ford. 2023-tól egy új kishaszongépjárművet fognak itt készíteni, a legmodernebb benzines és dízel erőforrásokon kívül 2024-től elektromos hajtással is. Nem csak a Ford márkán belül jelent ez kitüntetett szerepet (Európában a krajovai gyár lesz a harmadik, ahol elektromos Ford készül a kölni és az isztambuli üzemek után), hanem Romániának is fontos mérföldkő, elvégre ez lesz az első elektromos autó, amit az országban gyártanak.
“A krajovai üzem működése nagyban hozzájárul a Ford világszintű versenyképességéhez és rugalmasságához. Az, hogy az új kishaszonjármű Romániában készül majd, jól példázza eredményes együttműködésünket a helyi beszállítókkal és az itteni közösséggel, ami a Ford Krajova csapatának érdeme.” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.
A megdicsértek sorából kimaradt a román kormány, Rowley nekik inkább finoman jelezte, hogy volna még tennivaló:
“Új beruházásunk Krajova jövőjébe azt a reményünket is jelzi, hogy a román kormány biztosítja majd a legfontosabb fejlesztéseket a versenyképes gyártási környezet támogatásához az itteni régióban, beleértve a közlekedési infrastruktúra nagyon fontos korszerűsítését.” A Ford már kivette a részét a régió fejlesztéséből, a mostani beruházással együtt 2008 óta már majdnem 2 milliárd dollárt, azaz több mint 700 milliárd forintot fektetett be Krajovában.
Pontos részleteket még nem árultak el az új haszongépjármű pozicionálásáról, de feltehetően kisebb lesz, mint a Transit
A sok pénz nem veszett kárba, jelenleg is 6000 embernek biztosítanak munkalehetőséget, és itt készül a Ford Puma és EcoSport, nemsokára pedig az a kishaszongépjármű is, amiről egyelőre még nem közöltek részletes információt. A beruházás felkészíti majd az üzemet a villanymeghajtás beépítésére, de nem ez az első alkalom, hogy elektromos hajtással foglalkoznak, 2019 óta a Puma lágy hibridje is természetesen itt gurul le a gyártósorokról. Bár 2024-re a Ford teljes haszongépjármű-palettáján elérhető lesz emissziómentes kivitel, nem mondanak le egyelőre a belsőégésű motorokról sem. Krajovában készül a többszörös díjnyertes, egyliteres EcoBoost motor, és az új kisfurgon is benzines és dízel erőforrásokkal indul majd.