Egy évig titkolta Nürburgring rekordját a Polestar

Volt már Nordschleife-rekorder a Volvo S60 Polestar

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Volvóék tovább maradtak a tavalyi WTCC futam után, majd az S60 Polestarral megfutották az utcai négyajtósok rekordját a Nordschleifén .


Meglepő vagy sem, a Volvo is meglátogatta a Zöld Pokolt, csak nem dicsekedett vele. A Túraautó Világbajnokság (WTCC) tavalyi nürburgringi fordulója után maradtak egy kicsit a svéd csapat tagjai, hogy pár kör erejéig pályára küldjék az S60 Polestar vadabb változatát egy „titkos teszt” keretében. Céljuk a határok feszegetése és a közúti modellek fejlesztése volt. Idén tavasszal mi is teszteltük a Polestar új korszakának teljesítményautóinak egyikét, csak kombi kivitelben. A Polestar Cyan Racing által felkészített Volvo S60 7 perc, 51 másodperc alatt teljesítette a Nordschleifét, ami akkor a leggyorsabb időnek számított az utcai négyajtós modellek között. Mondanom sem kell, svéd pilóta volt az elkövető, Richard Göransson minden idők legsikeresebb STCC versenyzője, ötszörös Svéd Túraautó bajnok futotta meg a köridőt. Persze újra felmerül a kérdés, hogy a rekord mennyire mérvadó, hiszen a Volvo által megosztott képeken nem a gyári S60 Polestar látható, hanem egy finoman szélesített, motorháztetőjén extra légbeömlőket viselő változat. A Polestar Facebook oldalán PCP3 koncepcióként beszélnek róla.
Hirdetés

Hogy miért nem árulták el rekordjuk eddig? A kisfilmben adják meg rá a választ: „Svédként nem akartuk szétkürtölni a rekordot, csupán tanulni a tapasztaltakból.” Szerénység. Azóta persze többször is elvették a svéd szedántól ezt a címet, jelenleg az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio tartja a körrekordot. Nyilván korántsem igazságos egy 367 lóerős, négyhengeres, ám kompresszorral és turbóval is megsegített sportmodellt (már ha valóban ezek voltak a teljesítményadatok) a biturbós, Ferrari által megszakértett 505 lóerős V6-tal felvértezett QV-val összevetni, de az élet kegyetlen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:05
    Permalink

    Amit te leírsz az nem tény, hanem baromság. Közel sem volt annyi változtatás, mint amit te vizionálsz.
    A hülyeségeid mellett még egy primitív gyökér is vagy, ami csak feladja az I-re a pontot.

  • 2017.10.27. at 18:05
    Permalink

    Nem vagy tisztába a dolgokkal, fogalmad sincs, hogy a szóbanforgó körrekordot hogyan érték el a Civickel, vagy szimplán idióta vagy és nem fogadod el a tényeket amiket leírtam. Az is ténymegállapítás, hogy ha valaki egy fos rozsdaboglya japánról valami rosszat mond azonnal itt vagy és igazságosztóként sértegeted az embert, közbe csak annyi hozzáértésed van, hogy egy fos Yarist vagy Corollát vezetsz… lesz*phatod a f*szomat kis gyökér hülye gyerek.

  • 2017.10.27. at 18:05
    Permalink

    Félelmetes, hogy annyi ésszel mint egy féltégla 0 információval ide mersz jönni köpködni. Rengetegszer bebizonyítottad már, hogy nem értesz semmihez, a gázpedál padlóig nyomása meg nem tudomány… Olvass utána annak amit írtam, hülye tuskólábú…

  • 2017.10.27. at 18:05
    Permalink

    mivel mindenki csal, így sok relevanciát nem tulajdonítanék ezeknek az időknek. egyébként szomorú a dolog, dehát nincs erre komoly felügyelő szervezet.

  • 2017.10.27. at 18:05
    Permalink

    [b]“Persze újra felmerül a kérdés, hogy a rekord mennyire mérvadó, hiszen a Volvo által megosztott képeken nem a gyári S60 Polestar látható”[/b]

    Az is megérne egy misét, hogy mennyire mérvadó a Type-R-nek a rekodja mivel kirámolták a belsejét, bukócsövezték és más váltó-difi volt benne mint a gyári 🙂

Vélemény, hozzászólás?