A jelenlegi Hyundai Nexo Dél-Koreában a legnépszerűbb, ott adják el a legyártott mennyiség több mint felét
Már tavaly is
érkeztek beszámolók a Hyundai új üzemanyagcellás hajtásának fejlesztési problémáiról (a belső égésű motorok megszűnésével karöltve), ám akkor a gyártó alig néhány nappal később
közleményben szertefoszlatta ezeket a pletykákat. Most ismét a hidrogén-rendszert érintő problémáról számolt be egy koreai lap: a Seoul Economic Daily állítása szerint a hajtáslánc fejlesztésének elhúzódása miatt egy teljes évvel később, 2024-ben tudja csak bemutatni a Hyundai a következő Nexo generációt. Az Automotive News Europe megkereste a gyártót is az ügyben, ám most nem nyilatkoztak.
A beszámoló szerint még nem született döntés arról sem, hogy lesznek-e egyáltalán hidrogén hajtotta Genesis modellek
Ugyanebben a beszámolóban a Genesisről, avagy a cégcsoport prémiummárkájáról is esett néhány szó: a Seoul Economic Daily állítása szerint egyáltalán nem is biztos még, hogy lesznek hidrogén üzemanyagcellás modellek. Mindez nagyon furcsa lenne, ugyanis tavaly a Hyundai cégcsoport átfogó tervet mutatott be a hidrogéntechnológia bevezetéséről, valamint a benne rejlő lehetőségekről, Hydrogen Vision 2040 néven. Ekkor azt is elárulták, hogy a következő generációs üzemanyagcella-rendszerük 30 százalékkal kisebb méretű lesz, 50 százalékkal alacsonyabb előállítási költséggel. Így az évtized végére a hidrogénüzemű modelljeik vételárát és a fenntartási költséget is az akkumulátoros villanyautók szintjére csökkenthetné a gyártó, az autó hajtásláncának élettartamát 500 ezer kilométerre emelve.
Egyelőre még nem tudni, hogy igazak-e a pletykák, ám azt is figyelembe kell venni, hogy az egy év csúszás még közel sem jelenti a gyártó ambiciózus hidrogén-terveinek a végét