Egy éven át taszítja a koszt, pergeti le a vizet

Fizetett hirdetés

Próbára tettük a dn nanotech Cartech bevonatait

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A többféle nanotechnológiás felületkezelés közül ezúttal a teljes környezetbarátságot hirdető dn nanotech Cartech "csináld magad" készleteit tettük próbára.


Napjainkban szinte divatszó a nanotechnológia. Sokszor végig sem gondoljuk, hogy mit is jelent: a nanotechnológia gyűjtőnév az alkalmazott tudomány és technika széles területeit fedi le. Ezek legfőbb közös vonása az anyag tulajdonságainak meghatározása, illetve eszközök készítése 100 nanométernél kisebb léptékben.
A nanotechnológiás autóápolószerek, illetve felületkezelések a fényezés, illetve a szélvédő felületének legapróbb barázdáit hivatottak kiegyenlíteni, így a kosz vagy a nedvesség azokban nem tud megülni, továbbá a teljes, így összefüggőbb felületek egyféle bevonatot kapnak, melyek távol tartják, könnyedén lemoshatóvá teszik a szennyeződéseket.
Számos ilyen termék van ma a piacon, azt nem csak a Németországban gyártott dn nanotech Cartech[/url] forgalmazójától hallottuk, hogy mindösszesen három valódi nanotechnológiás ápolószergyártó létezik a világon. E cég termékei nem csak a nagyok közül valók, hanem teljesen környezetbarátok, sem szilikonokat, sem fluort vagy teflont, illetve egyéb káros anyagokat nem tartalmaznak, növényi eredetűek, s előállításuknál még arra is figyelnek, hogy "fair trade" termékek maradjanak, azaz a hozzájuk felhasznált termények nem emberek kizsákmányolásával készültek.
A komoly ipari szereket is forgalmazó dn nanotech jelenleg elsősorban a "csináld magad", interneten keresztül rendelhető, majd egy nyugalmas hétvégén felhordható készleteivel kezdi lábait megvetni a hazai autóápolószer-piacon. Az autótulajdonosok négy készletből választhatnak: 19 900 forint a karosszériára, 11 990 forint az alufelnikre és 5200 forint a szélvédőre való, aki pedig megvenné a teljes készletet, az előbbieket, továbbá a külső műanyagok kezelésére szolgáló szert egy dobozban 37 700 forintért kaphatja meg. Nem szerény összeg, viszont cserébe a felületek fokozott karctűrését, kosztaszító hatását és könnyebb, vegyszermentes tisztíthatóságát ígéri a forgalmazó - a kezelést követő 1 évig, illetve 20 000 kilométeres futásig.
Hirdetés
A rendszerek elve és használati útmutatója gyakorlatilag azonos. A készletekhez adott karosszéria-, üveg-, illetve felnitisztítókkal első lépésben meg kell tisztítani a kezelendő felületeket. Amennyiben azok komoly mértékben koszosak, esetleg vastagon sarasak, akkor első lépésben gőzborotvás, vagy slagos mosással ajánlott kezdeni a játékot. A mosószert egy vödör - természetesen tiszta - vízben kell ezután feloldani, s a szintén a készlethez adott speciális, mikroszálas szivaccsal következhet a mosás. Ezután a felület teljes szárítására van szükség, a szárazra törléshez a készletekkel kapott kék színű mikroszálas kendők vethetők be.

Ha ez is megvan, következhet a „munka”! Egységes, hogy a kezelőszereket egy – a kéknél sokkal vastagabb - sárga színű, nem meglepő módon szintén mikroszálas kendővel kell felhordani. Apró körkörös mozdulatokkal, elemenként. Ha esetleg valahova láthatóan sok anyagot raknánk, azt érdemes visszatörölni, majd a szerek felhordásakor mattá váló felületeket száradás után lehet is visszatörölni, akkor már ragyogó, az eredetinél látványosan csillogóbb felületet kapunk.
Az üvegbevonat a szélvédő és a két első ablak kezelésére elegendő, hatásával az ablakot érő víz nem filmet képez, hanem cseppekbe áll össze, majd a menetszél által az ablaktörlő használata nélkül távozik. Leginkább enyhe esőben, országúton autózva hasznos, de a teherautók által felvert víz törlését is szükségtelenné teheti. Ára a jóval tovább tartó ablaktörlő által is visszajöhet, de hosszú távon az is komoly előny, hogy a szélvédő nem karcolódik a törlések által.
Az egy karosszéria kezelésére elegendő 19 900 forintos karosszériabevonat szintén könnyedén meg tud térülni, ha azt vesszük, hogy az autót általa fele olyan gyakran, mondjuk nem 500, hanem csak 1000 kilométerenként kell mosatni. Ha pedig ehhez még hozzáadjuk azt, hogy a felület védőréteget is képez, hajszálnyit a karcolásokkal szemben is, de leginkább az UV sugárzás fényszívó hatásával szemben teszi ellenállóvá a dukkót, egyértelműen ajánlhatjuk azoknak, akik hosszú távon szeretnék ragyogónak látni autójukat, s ugyanezért lehet bevethető a felnibevonat is.
Nyilvánvalóan csakis azoknak szóló termékek, akik szívesen, örömmel néznek autójukra, s ezért nem csak fizetni, még néhány órát pepecselni is hajlandók. Sokunknak ez is öröm, s utána még jobb az autóra pillantani. Ha megvan a kezelés, utána 1,5-2 óráig nem szabad, hogy nedvesség érje a kezelt felületeket, ezért ajánlott, ha nem is garázsban, de legalább (akár sátor-)tető alatt felvinni a szereket. Utána csakis egyetlen dologra kell figyelni: 2 hétig tilos a kefés, de még a nagynyomású mosás is. Ez legtöbbször nem probléma, ugyanis a nanotechnológiás bevonattal kezelt karosszéria csaknem öntisztuló lesz, az úton felcsapódott szennyeződéseket egy eső is könnyedén moshatja le, s így előfordulhat, hogy nem, hogy hetekig, de akár hónapokig sem kell mosóba menni az autóval.
Míg az új autók esetében elsősorban konzervál a bevonat, a korosabb autók számára egészen új fényt képes adni. Mi próbaképp egy 1990-es Mercedes-Benz SL 500-ra hordtuk fel a bevonatokat: fényszórói, karosszériája és alukerekei egyaránt sokkal ragyogóbbak lettek, dukkója egy hajszálnyit mélyebb, komolyabb árnyalatot kapott, talán nem csak a szert, hanem a Mercedes fényezését is dicséri, hogy a lakk szinte újként hat. A lényeg persze az összhatás, a két teletankot sem jelentő teljes csomaggal alapvetően változtatható meg az autó megjelenése. Érdemes lehet bevetni autónk ápolására, konzerválására és persze saját májunk hizlalására.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:59
    Permalink

    Nem azért, hogy ezt a céget védjem, de utána kéne olvasni mielőtt kígyót békát kiabál vki. Igen a Rain-x olcsóbb, tény de ha megveszi hozzá a tisztítószert mivel le kell takarítani a szélvédőt minden használat előtt (már próbáltam tehát tudom mit írok) akkor mindjárt itt vagyunk árban arról ne is beszéljünk, hogy csak 1-2 max 3 hónapot bírt nálam, tehát ha kicsit utána számol akkor ugyan itt vagyunk…csak kevesebbet kell kenegetni…

    A WAXOK ugyan ez…

    Ennyit a parasztvakításról… csak utána kell olvasni …

  • 2017.10.30. at 06:59
    Permalink

    Ennyiért hülyeség!
    Az autós üzletekben a töredékükért lehet waxot (karosszériára) meg Rain-x -et (szélvédőre) kapni. Tökéletesek azok is! Nehogy valaki ennyi pénzt kidobjon rájuk. Mekkora parasztvakítás!!!…..

  • 2017.10.30. at 06:59
    Permalink

    Sziasztok!
    Én használom ezeket, párom szokta felkenni a kocsimra, de én járok mosóba, nekem bevált. Csak ajánlani tudom! Nekem több mint 20.000 kilométert kibír (igaz én fél év alatt megyek ennyit 🙂 ).

  • 2017.10.30. at 06:59
    Permalink

    Csodák nincsenek, akkor vagy rossz cuccot vagy még nem próbáltál nanot, én használom és gépi mosóban is voltam már vele többször és még működik. Elolvastam a cikket meg a honlapot, nem ígérik hogy az autó légüres térben lesz, hanem könnyebb takarítani.Lerakódik a por? Persze, de kevesebb és könnyebben lejön. Cseppek a szélvédőn? ha nincs rajta nano akkor meg összefüggő vízfátyol. Akkor inkább a cseppek (menetközbe meg leviszi őket a menetszél)…

  • 2017.10.30. at 06:59
    Permalink

    Csak azt felejtik el mindig odatenni a reklám után,hogy tényleg ritkában kell mosni de egy száraz napon megtett autózás után a felrakodott port az újjunkal szedjük le mikor nyitjuk zárjuk a kocsit.Csodaszép pöttyöket lehet gyártani.
    A szélvédő is nagyon jó ha nem rossz látási viszonyoknál használjuk,mert a szembejövő de a közuti lámpa fénye is fantasztikusan tud csillogni a vízcseppeken.Megoldás az ablaktörlő használata,hogy eltünjön a vízcsepp.
    Ja és csak kézi mosás lehetséges.A gép pillanatok alatt eltüntei a nanot.

Vélemény, hozzászólás?