Klasszikussá érik az E36, akinek már megfizethetetlen egy E30, az még milliókkal olcsóbban lecsaphat az utódjára
Az E36-os is elindult a keresett youngtimerek felé vezető úton, egy szép állapotú, nagy motorral szerelt példány már milliós értéket képvisel. A 316i jelölés keveseket csigáz fel, de egy kétliteres vagy annál is nagyobb blokk már könnyen táncba viszi a farát. Az eladósorba került E36-hoz képest a gyári mérnökök csak kicsit mertek álmodni, az M3-asba is “csak” hathengeres motor került, ám az sem a kompakt karosszériába.
A túlmotorizált hármast nem biztos, hogy jó vezetni, de különleges, az biztos
Egy norvég BMW fanatikus gondolt egy merészet, és a 8-as sorozat legnagyobb motorját tette a hármasba. Az S70B56 kódnéven futó 5,6 literes V12-es csodák csodájára megfelelő helyet talált magának a géptető alatt. A 400 lóerő egészen elképesztő dinamikával ruházhatja fel a kis BMW-t, ám ez leginkább egyenesben lehet igaz, kanyarban nem feltétlen öröm egy ennyire orrnehéz autó. A komplett futómű egy M3 alól érkezett, de az ülések, az óracsoport és a műszerfal is a sportmodellé.
A gyári M3 orrát kifújná a 5,6-os V12-es egyenesben, de pályán fordulhat a kocka. A Z3-ba is tett V12-est a BMW, de nem került gyártásba a borzalmas vezethetőség miatt
A tizenhat évvel ezelőtt megépített különlegességtől most megválik a tulajdonosa, a kért összegről viszont nehéz megállapítani, hogy sok vagy kevés. Az autó gazdája átszámítva 10 millió forintot kér a BMW-ért, ami első hangzásra soknak tűnik, de érdemes figyelembe venni, hogy az S70B56 a világ egyik legritkább sorozatban gyártott BMW motorja. Ilyen kódú erőforrást csak a 850 CSi kapott, mindössze 1510 darab ilyen blokk készült, ami vélhetően még soha nem került egy hármas kompaktba.
Nem ez a valaha készült legszebb BMW, a hosszú orrhoz aránytalanul rövid far társul