Meglepő, milyen szoros lett a verseny két ennyire különböző autó között
Sem az M2-es BMW, sem a Kia EV6 GT nem nevezhető olcsó autónak: előbbi alapára bő 28 millió forint, míg utóbbi 31,5 millió forinttól indul, kivéve, ha elektromos meghajtása miatt sikerül valamilyen kedvezményt igénybe venni. De ha már valakinek rendelkezésére áll körülbelül 30 millió forint, két teljesen különböző irányba indulhat el az autóválasztás során: egy családi, elektromos SUV-ot szeretne, vagy egy kompakt német sportkupét? Elsőre nyilván a BMW hangozhat a jobb sportautónak, de az alábbi gyorsulási megmérettetés megmutatja, hogy sokkal szorosabb a verseny a két autó között, mint gondolnánk.
Három oda-vissza gyorsulási kört mértek az Edmunds Cars pilótái, a pálya végén egy visszafordító kanyart kellett megtenni. Így lehetőség volt összehasonlítani az álló helyzetből mért gyorsulás mellett a fékezési és a kanyarodási teljesítményt is. Meglepő módon az első métereken az M2 ragadta magához a vezetést, pedig pont a villanyautók jellemzője az azonnali nyomatékleadás. A BMW-n persze jobb tapadású gumiabroncsok vannak, és rajtautomatikával is rendelkezik. A pilóta elmondása szerint az automata sebességváltó enyhe hátránya az M2-esnek, a futamok alatt kicsit lassabban váltott, mint amire számítottak - az egysebességes villanyautó tehát hosszabb távon átvette a vezetést. Ugyanakkor kézi üzemmódban sem jobb a BMW: versenyprogramban alapból ebbe kapcsol, viszont a kézi váltás még lassabb volt, így a rajt után rögtön visszatették automata üzemmódba.
A BMW legkisebb kupéja jó élményautó, de 576 lóerőt nehéz legyőzni
Ahol a BMW remekelni tudott a Kiához képest, az egyértelműen a visszafordító kanyar volt: a kisebb tömeg, a jobb gumik és a sportosra hangolt futómű előnyére vált. Sajnos hiába, mert a három futamból kettőt az EV6 GT nyert meg - ráadásul úgy, hogy - villanyautó lévén - a teljesítménye körről körre csökkent valamelyest, és a gyengébb fékeinek nagyobb tömeget kellett megállítania. A Kiát egyértelműen a nagyobb ereje segítette győzelemhez: 576 lóerőt vonultat fel a BMW 453 lóerejével szemben. 2174 kilogrammos tömege jóval nagyobb az M2 1750 kilogrammjához képest, de az erőfölény többet számított. Az utolsó kérdés tehát már csak az: sportos élményautózásra vágyunk, vagy praktikus családi villanyautóra?
Az EV6 GT-t nemrég mi is meghajtottuk