A C3 a negyedik generációval teljesen új arculatot kapott, és immár kizárólag villanyhajtással kérhető
Az idén októberben bemutatkozott Citroen ë-C3 modellnek ítélte az AUTOBEST 31 szakújságíróból álló zsűrije az ECOBEST 2024 díjat, amellyel a modell energiahatékonyságát, és a környezetterhelés csökkentése terén kiemelkedő eredményét díjazták. Az ë-C3 lemezei alatt egy 113 lóerős villanymotor dolgozik, amely az első kerekeket hajtja, az energia tárolásáért pedig egy 44 kilowattórás akkumulátor felel, amelyet kevesebb mint 30 perc alatt lehet 20-ról 80 százalékra villámtölteni, de a 7 kilowattos aljzaton sem kell több neki négy óránál. Az ë-C3 jelen állás szerint nem csak szakmai berkekben lehet elismert modell, hanem könnyen a vásárlók kedvencévé is vállhat, hiszen a Citroën 23 300 euróra lőtte be a modell indulóárát, amely jelenlegi árfolyamon szűk kilenc millió forint, de hivatalos magyar ára egyelőre nincs.
A modell indulóárát 23 300 euróra lőtték be, ám a hazai árát egyelőre nem jelentették be
Az a baj, hogy eddig az 5-6 különböző típusból ami az elmúlt 20 évben a C3 nevet viselte a Citroënnél mindegyik pocsék volt. Van amelyik egészen fertelmes – másik kicsit tűrhetőbb, de már önmagában a modell név elég bizalmatlanságot fog kelteni sokakban és inkább fordulnak másik Stellantis márkához – vagy ebben az ársávban inkább másik márkához.