Egy borzasztó egyszerű négykerekű lehet az indiai tuktuk utódja

Versenysportban tevékenykedő mérnökök kreálták a villanymotoros apróságot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hatalmas India mobilitásában nem elhanyagolható szerepe van a háromkerekű tuktukoknak, a lassú és zajos járműveket egy modernebb alternatívával váltanák le az angolok.

Ígéretes üzletbe vágnának bele az angolok, évente több millió háromkerekű tuktuk talál gazdára az ázsiai piacon. Az eredeti konstrukció nem sokat változott a hosszú évek során, ami az indiai picon egyáltalán nem meglepő, elég csak a Morris licenc alapján készült Hindustan Ambassadorra gondolni, ami 1958 és 2014 között készült minimális változtatásokkal.
Hirdetés
Az óriási piacra betörni készülő négykerekűt bonyolultsággal nem lehet vádolni, ellenben a városok levegőjével kíméletes, mivel a mérnökök az elektromos hajtásra voksoltak. A D2H nevű fejlesztő cég egyelőre csak az alapot mutatta meg, ami felül csövekből áll, alul pedig növényi eredetű műanyagot is találni a fém elemek mellett. Az áram hajtotta modell elsőkerék hajtású, de az akkumulátorokat a hátsó kerekek közé képzelték a tervezők. Az egyszerű és olcsó felépítés a súlynak is jót tesz, akkumulátorokkal együtt 480 kilót nyom az apró jármű, ami négykerekű motorkerékpárnak minősül, így (szerencséjére) mentesül a töréstesztek alól.
Hirdetés
A tervezők egyelőre még keresik a partnereket, így még az akkumulátorok paraméterei is homályba vesznek, de a személy- és teherszállítónak is szánt jármű esetén cél, hogy bírja a 12 órás szolgálatot lemerülés nélkül. A mérnökök célja továbbá, hogy könnyen megvalósítható legyen a helyi gyártás, így nagyobb eséllyel hasíthatnak ki egy méretes szeletet a hatalmas tortából.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?