Egy automata Golf, ami nem unalmas – Volkswagen Golf I, 1977
Időutazás: Volkswagen Golf GLS Automatic, 1977
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vezettem még egy automata Golfot. Várj! Ez muzeális minősítésű, levelibéka zöld és barna bársonykárpitos. Úgy már érdekes, ugye?
Mi lehet egy Volkswagen Golfon különleges? Jó autó volt mindig, voltak elég jó hot hatch verziói is, meg aztán teljesen alkalmas családi használatra, bevált. Kissé drága, nekünk magyaroknak és a pénztárcánknak jobban passzol az olcsóbb és nagyobb konszerntárs, a Skoda Octavia. A Golf, ha úgy tetszik egy kicsit státusszimbólum nálunk, tőlünk nyugatra csak egy átlagos autó. És mi az érdekes ezen a konkrét élénkzöld Golfon? Nagyjából minden, hiszen kis híján negyven éves.
Ő ugyanis a kategóriateremtő egyes Golf, aminek első darabjai idén voltak 40 évesek. Vicces, de a típusról megemlékező cikkben épp egy ilyen bugyizöld ötajtós képe alá írtam, hogy Ezek az élénk pasztellszínek hiányoznak a mai utcaképből. Véletlen, vagy csak óriási szerencsém van, hogy vezethettem? Nos a zöld autót vihettük volna bárhova fotózni, mindenhol megbámulták volna, és ehhez az OT rendszám sem kell. Mindenki érzi rajta, hogy nagyon kirí az utcaképből: pici kereke, fémlökhárítója és a színe is nagyon múltszázadi.
Hogy sikerült kipróbálnom? Az úgy volt, hogy a Volkswagen szeptember 27-i márkatalálkozóját beharangozó Road to Eplény eseményre meghívott öt generációnyi Transporter és hét generációnyi Golf közül ez a zöld autó volt a leginkább kicsattanó kondícióban. Nem tudtam megállni, hogy ne próbáljam ki. Az akár ötvenéves Transporterek kedves patinája mellett letaglózó látvány volt az újkori állapotánál is tökéletesebbre restaurált egyes. És a poén az egészben az, hogy a Cseke Zoltán vezette VW Classic Cars[/url] kezeinek munkáját dicsérő autó nemcsak kiállítási tárgynak kitűnő, hanem nagyon virgoncul is megy.
Ez a zöld autó a gyári kódon Typ 17, azaz egy egyes Golf. Ötajtós, GLS felszereltségű, tehát a korabeli legszebb kivitel, nagy motorral és automata váltóval. Pont úgy néz ki még, mint az 1974-es eredeti. Ő 1977-es, tehát még éppen nem műanyag-lökhárítós, azt 1978-tól szerelték, 1980-tól jött a nagy hátsó lámpa, 1982-ben meg már a kettes széria. Ezt a példányt teljes szétszedés, homokfúvás és lakatolás után fényeztek le ilyen gyönyörűen erre a - ha minden igaz - Baligrün nevű árnyalatra. A korabeli prospektusok szerint szinte a teljes életciklusa alatt volt valami hasonló zöld árnyalta a Golfnak. Nagyon jól néz ki főleg a barna színű korabeli prémiumkárpittal, aminek bársonyos anyaga Breitcord néven futott. A jó felszereltség akkoriban olyan tételekből jött össze, mint a megvilágított szivargyújtó, a zárható tanksapkafedél és a színezett üvegek, valamint a vakítást csökkentő kétállású belső visszapillantó. Mondja valaki, hogy nem fullos!
Az autóba beülve megdöbbentő, hogy milyen kicsi egy mai Golfhoz képest. Az első ülések nagyon kényelmesek, van fejtámla és hárompontos automata öv is. Hátul a padon azért korlátozottabb a kényelem, de hát ez a Golf sokkal kisebb, mint a mai Polo. Nagyon szép a műszerfala, a VW jel helyett még a Wolfsburg városának címeréről átvett farkassal díszített kormány is szívderítő részlet. Egyedül az ajtókárpitok hatnak ma már talán túl egyszerűnek, de nincs mit tenni. Ezek 37 évvel ezelőtt pontosan ugyanilyenek voltak és akkor még simán ízlésesnek számítottak ezzel a műbőrrel. Az 1.6-os porlasztós motort ('75 és '77 között nem 1,5-ös volt az egyes Golfokban) lehetett nagyon sok pénzért automata váltóval is kérni, ez is ilyen, ez adja különlegességét. Ez ahhoz képest, hogy az 1.1-es, 50 lovas alapkivitel '75-ig alapáron elöl is dobfékkel lassított, elég durva térugrás. A maga korában ultramodern volt ez a 75 lóerős kocsi a háromgangos automatával. A tulajdonos nemcsak jó fej volt, hanem meg is bízott bennünk. Úgy adta oda a kulcsát, hogy csak annyit kért; ne forgassuk 3500 fölé, ha lehet. Simán lehetett, az Eplény és Zirc közötti országúton remek jót autóztunk így is. 90-nél harmadikban pont 3500-at forog a motor, ezért az autópályás szakaszon vezető kollégák, talán kevésbé élvezték, mint én és váltótársam. Nekünk jutott a legjobb rész a kocsival.
Az országúti andalgás nagyon kellemes az automata Golffal. A 155/80 R13 méretű, korhű Vredestein gumikon nem lesz kanyarvadász, de nem is kell neki annak lennie. Futóműve mai mércével is komfortos. A szervótlan, vékony karimájú kormánnyal nagyon pontosan irányítható, vezetése kicsit sem megerőltető. Te jó ég! Milyen lehetett egy lelakott régi szocialista autóból átülni egy ilyenbe jó 25 évvel ezelőtt, amikor még olcsó nyugati használt státuszban volt. Ég és föld a különbség, most kezdtem csak igazán irigykedni az akkori kiváltságosokra. Egyetlen egy dologra kell csak vezetés közben figyelni, ha lábbal "nem váltjuk el" az automatát, akkor hajlamos kettesben maradva bőgetni a motort. Ilyenkor semmi mást nem kell tenni, csak egy picit visszavenni a gázt, amitől rögtön feljebb kapcsol, és vígan mehetünk tovább. Ez nem hiba, csak a mai modern automatákon szocializálódott sofőrnek lehet elsőre fura. Én speciel imádom, és az sem bánt, hogy a fékhatás sem mai. Igaz, rá kell készülni a megállásokra, de ez is csak hozzátesz az élményhez. Mindezzel együtt egy ilyen tökéletes állapotúra restaurált, ritka kivitelű egyes nagyon jó veterán. Jó, mert már annyira ufó, hogy mosolyra fakaszt, és azért is jó, mert épp annyira fejlett a technikája, hogy nem megterhelő vele a kirándulás. És mára nagyon is beérett. 15 évvel ezelőtt, még leharcoltan ez lehetett a környék legcikibb ócskavasa, ma meg menő, és mellette igazi gyűjteményi darab.
Bocs, hogy későn reagálok a figyelmeztetésedre!
Köszönöm, hogy helyes leírtad!
Akkor már csak értelmezned kell és jobban figyelj oda, kinek milyen állítást tulajdonítasz!
Balázs teljes mértékben igazad van! Óvodát nyitottunk, mivel annyi kiskorú golf imádó van az oldalon, hogy már véleményt sem mondhatok a szeretett golf 1-ről!
Nem tartom jó autónak a Golf-1-et, hiába használják a mai napig! Ez az én véleményem, ha tetszik, ha nem!pont. :-DDD
A te helyzetedben valóban szégyen! Hiszen provokálsz mindenkit és ha másként nem megy akkor olyan témát próbálsz felhozni amiben jobbnak hiszed magadat!
Emberek! Mi ez, óvoda?
Kérhetem, hogy a jövőben ne egymással, hanem a cikkekkel foglalkozzanak?
Lehetne itt egy szakmai jellegű, konstruktív és kulturált párbeszédet kialakítani?
Mocskolódás és egymás, meg az autók pocskondiázása nélkül.
Köszönöm.
HB
Mártírt csinálsz magadból mert nem értettél semmihez és könnyebb volt eltartottnak beilleszkedned, büszke lehetsz magadra!
Pontosan nem de említetted, hogy egy nagy nulla vagy a munkahelyeden és bagóért dolgozol!
Azt tudom javasolni, legyél vállalkozó és állj a saját lábadra! Ha talpon tudsz maradni és viszed valamire akkor vagy valaki!
Nem siránkozni kell és a SZAROS Golf után áhítozni, hanem mutass valamit az életben, ne várd el azt, hogy a semmi munkádért vagyonokat osztogassanak neked. Amíg közkutya vagy örülj, hogy eltartanak és fizetik a TB-det!
Szép álmokat! 🙂
[i]„Igen, nem vagyok egy mosott agyú közszolga aki 20 évet járt iskolákba azért, hogy közalkalmazott legyen!”[/i]
Ezek szerint ez szégyen? Nagyon szégyellem magam érte. Ne haragudj, hogy ennyit jártam iskolába. Helyetted is tettem, mint azt a helyesírásod és az általános vitakultúrád mutatja.
Na, tényleg mentem professzor „milanlrob”!
Még mindig egy szó az „emlékezetzavar”.
:-DDD
Szívesen.
Örülök, hogy sokra vitted velem ellentétben. Nyilván pontosan tudod, hogy mire vittem. Gratulálok a sikereidhez.
A helyesírás nem kenyér kérdése, hanem igényességé. Magaddal szembeni igényességé. Pont olyan, mint hogy kezet mosol dolgod végeztével. Egyszerűen magának tartozik annyival az ember, hogy helyesen ír.
Fő, hogy te enélkül is nagyon sokra vitted. Vagytok itt páran ilyenek. :-DDD
Most viszont mennem kell, mindenképpen fikázz még egy kicsit engem, aztán a Golfot.
Ki ne hagyd!
Üdv!
Amúgy, az emlékezet zavart milyen lelkiállapot hozza elő nálad?
Köszönöm, hogy figyelmeztetsz az írás helyességére! Igen, nem vagyok egy mosott agyú közszolga aki 20 évet járt iskolákba azért, hogy közalkalmazott legyen!
Nem az írás a kenyerem, ezért vittem valamire az életben, veled ellentétben kis okostojás, eszem a pofikádat olyan aranyos vagy!
Majd tanít az, aki ezért kapja a fizetését.
Én csak figyelmeztetlek, hogy nem vagy tisztában alapvető helyesírási szabályokkal. Helytelenül írsz. Ehhez semmi köze a jelentésnek.
Sőt, kívülről meg is tanultad. Nem nehéz, hiszen te magad vagy az Milánrob! :-DDD
Már elnézést, de a helyesírás szabályai és a szavak értelme közt milyen összefüggéseket találtál?
Taníts kérlek!
Milán, én tüzetesen végig olvastam az írásaidat és sehol nem találtam arra utaló jelet, amiben azt állítod, amit nem állítasz!
Szóval Kempi ismét képzelődik de ő úgy éli meg, mintha az megtörtént volna!
Szerinted is képzelet zavaros?
lrob! Tudom, hogy te a helyesírás szabályait is magad írod. 😀
Tőlem letagadhatsz mindent Milan! :-DDD
Aki olvasta, olvasta, aki meg nem, annak azt hazudsz, amit akarsz, ha neked ez számít. A lelkiismereteddel kell elszámolnod, nem velem.
Nekem ettől még remek estém van. :-DDD
Igen, pont az a gond, hogy csak te emlékszel rá!
Amúgy a szavaknak van jelentése is! Gondoltad volna?
Erre sem, arra sem ….
Nem szeretnél ebből is verset írni? Anyukád büszke lenne rád!
Mikicica, mi a gond?
:-DDD
Az amúgy egy szó.
Én emlékszem rá. Te meg nem. Erre sem. :-DDD
Keresd vissza. Megtalálod ott, ahol a katalizátor kiszerelésének előnyeiről értekeztél.
:-DDD
Az a probléma , hogy mindig etetni akarjátok , most már szó szerint is ….
Emlékezet zavaros!
Nagyon a szívedre vetted? Szegénykém!
Tudod, a tények makacs dolgok!
Szép zöld és ennyi, semmi több!
:-D×3+1 Kis majom 🙂
Mindent mindennel összehasonlít. :-DDD
Te nem a véleményedet írtad, hanem fikáztál.
Gondolkodj rajta, hogy mi a különbség. Ha megy.
:-DDD
Te hány éves vagy? 😀
Őszintén. Ha tudsz olyat.
A vádaskodásaiddal semmire nem mész Milan! Még szerencse, hogy te ehhez is értesz, mint az EGR szelephez, amit szerinted ki kell iktatni….
😀
Azt már én is észrevettem, hogy emlékezet zavarai vannak.
Nem tudja megjegyezni, hogy ki mit írt neki és össze-vissza hozza fel azokat a megjegyzéseket amiket kapott!
Akire nagyon haragszik, ahhoz köti azokat a hozzászólásokat ami számára sértő!
Ha megfigyeled, néha olyan mintha saját magával beszélgetne és válaszol saját hülyeségeire!
Kicsit belóg neki, személyiség zavarai vannak! De azért vicces figura! :))
Egyik típust sem ismerem, a golf 1-el van tapasztalatom!
Az én nézőpontom: jó autó-e a golf 1?
A válaszom: Nem!
Miért? Primitív, kényelmetlen, formátlan …. stb.
Az, hogy a konkurenseké még szarabb volt az nem változtat a tényen!
Akkor hasonlítsunk egy Golf VII-est egy Dacia-hoz!
A te nézőpontod szerint a Dacia jobb autó, mert amikor a golf VII már sehol sem lesz akkor a fapados Dacia még szaladgálni fog az utakon! + mivel nálunk több Daciat adnak el mint Golf VII-est, (és a többség nem téved) ezért jobb autó!
Szerintem az IFA a király, az adu ász. Mindent ver! :-)))
[i]„Ha abban az időben beülhettél volna egy Citroen GS-be vagy egy golfba és választanod, melyik kell, mit választottál volna?”[/i]
Egy Alfetta GT-t, rosszabb esetben egy Fiat 131-et.
Nem először példálózol a Mercedesszel. Te komolyan egy középkategóriás drága autót hasonlítasz egy kifejezetten népautónak szánt és tervezett olcsó tucat golfhoz? A vele együtt futó kategóriatárs ellenfelekhez mérd ne egy prémium gyártó drága és minimum egy de inkább két kategóriával feljebb pozicionált modelljéhez.
Kempikém te ismét Trollkodsz a 0 mondanivalóddal!
Ismét okosnak próbálsz látszani a pszichológiai hablatyoddal amit saját magad sem értesz!
Amúgy nem a restaurálás minőségét kérdőjeleztem meg, az teljesen jó és precíz, az autóról volt véleményem ami nem tetszett egy két embernek, sajnálom!
„Akkor melyik is a szar konstrukció a kettő közül?”
Ha abban az időben beülhettél volna egy Citroen GS-be vagy egy golfba és választanod, melyik kell, mit választottál volna?
Vagy: 1975-ben azt mondják nekem itt egy Mercedes teher autó és itt az IFA, melyiket választod?
Én biztos a Mercedest választottam volna mert fényévekkel jobb mint az IFA és mostanra kiderült, hogy rosszul döntöttem mert az IFA a mai napig járja az utakat míg a Mercedesek rég eltűntek a süllyesztőben!
A kérdésedre azt tudom válaszolni, hogy egyszerű mint a faék, ami nem azt jelenti számomra, hogy JÓ!!
Ennyi erővel az IFA a világ legjobb teherautója, mivel előbb elkezdték gyártani mint a golfot és a mai napig járják az utakat!
A fejsze a legjobb favágó eszköz mivel már több 100 éve használják és a mai napig azzal vágják egyesek a fát, és a 100 éves hintó vagy 50 éves ganyéskocsi, mind mind a legjobb konstrukciók!
Amúgy teljesen mindegy mit gondoltok a golf 1-röl, ha nektek ez a legjobb autó akkor legyen!
Amikor egy autó, vagy bármi egy emberből (vagy miből) olyan zsigeri gyűlöletet tud kiváltani, mint lrob, vagy régebben der Milan kartásrsak esetében tapasztalhattuk, az egy meglehetősen egyszerű személyiség fejlettségi szint eredménye. Rossz ezt leírni, de ez van. Illető fiatalok vagy utól érik a kommentelők többségét és akkor betudható mindez a zsenge koruknak, vagy megrekednek ezen a vitakultúra szinten, az viszont már pszichológiai eset, ami mind viselkedés -mind pedig személyiség lélektani kérdéseket felvető probléma.
Az mindenképpen elkeserítő, mikor egy autó, amit valaki időt, pénzt nem kímélve restaurált, ilyen alpári, közönséges, szakmaiatlan megnyilatkozásokat vált ki, mint pl. lrob kolléga esetében.
Ezeket a kérdéseket az ilyennek hiába teszed föl. Egyszerűen nem érti meg. Teljesen jól teszed, hogy nem vitázol vele, csak etetnéd, nevedből ítélve meg te sem kedveled az ilyen szerencsétleneket.
Lehet vagy 15 éves? :-DDD Az apjának kellene odafigyelnie rá, nem nekünk.
lrob!
Nem nagyon tudod te, hogy miről akarsz beszélni.
Örülök, ha jót nevettél, tisztán látszik, hogy ezt a mondatot sem értetted meg.
Lassítsál.
[i]„Nem az a problémátok véletlen, hogy nem az imádott Golfotok volt a legjobb autó?”[/i]
Nekem biztos nem mert olasz autó párti vagyok, mindig is az voltam és az is leszek. Semmi szépséget nem találok a doboz forma golf1-ben. Ennek ellenére elvitathatatlan tőle az a tény, hogy egy tartós jó konstrukciójú autó még ha nem is ő tartozott korának legmodernebb autói közé. Ebbe kár belekötnöd ezt az idő is igazolta.
[i]„nem vagyok óvodás mint egyesek, hogy verjem a hisztit!”[/i]
Most is ezt teszed. Tényekkel vitatkozol. Gondolkodás nélkül csuklóból szarozol valamit ami konkrétan az összes korabeli konkurensét túlélte és nem kis számban.
[i]„Ismerősöm őskorszaki Citroen GSA autója 4 tárcsafékes hidropneumatikus rugózás, csapágyazott lengőkarok és sorolhatnám.”[/i]
És?
[i]Ehhez képest egy Golf a műszaki nulla legalja![/i]
Hány darab Citroën GS-t adtak el összesen? Mennyi van forgalomban belőle ma is?
Golf 1ből csak a itt környéken három darab van ami most hirtelen eszembe jut. Egyik sem egy patika OT-s műtárgy amit havonta 1x elővesznek megjáratni egy kicsit. Napi használtban ütik vágják őket mert bírják a strapát. A Citroën GS ezzel szemben úgy ahogy van rég eltűnt a süllyesztőben. Akkor melyik is a szar konstrukció a kettő közül? Ja persze tudom. A golf… 😀
Figyelemreméltó de a csapágyazott lengőkar ?
Nem az a problémátok véletlen, hogy nem az imádott Golfotok volt a legjobb autó?
A cikk egy restaurált golfot mutat be, de mutathatna egy restaurált Trabantot is vagy 1200 Ladát! Ettől függetlenül még nem lesz jobb autó mint amilyen volt!
Nyugodtan fikázhatod a Volvót miattam, nem vagyok óvodás mint egyesek, hogy verjem a hisztit!
A négy tárcsafék eleve nevetséges, abban talán mindenki megelőzte a VW-t! Ismerősöm őskorszaki Citroen GSA autója 4 tárcsafékes hidropneumatikus rugózás, csapágyazott lengőkarok és sorolhatnám. Abban az időben sokkal nagyobb szám volt mint egy lovaskocsi gumikeréken Golf felirattal!
Golf 1 = IFA Olcsó és egyszerű mint egy faék, ami nem azt jelenti hogy JÓ! :))
http://www.origo.hu/auto/20140829-citro-n-gs-1-2-1977-veteranteszt.html
Ehhez képest egy Golf a műszaki nulla legalja!
Nem is tudtam, hogy a Renault 5 első generációja hosszmotoros volt. Azt tudtam, hogy az Renault 4 még igen de azt hittem a Renault 5 már keresztmotorral jött. Mindig tanul valamit az ember.
A Renault 5 első (1972-1985) generációja hosszmotoros volt. Az említett Alfasud korrózióhajlama közhelyszerű, viszont az 1971-es megjelenésekor már négy tárcsával fékezett. Tehát a kategóriában nem a Golf volt elsőnek keresztmotoros, nem is elsőként négytárcsafékes, mégis sikeres lett, pontosan a kiegyensúlyozott összteljesítménye miatt, ahogy írta.
Tudom. Pont ezért érdemben már nem is sűrűn reagálok a hozzászólásaira. Mondanivaló az nem sok van bennük többnyire csak VW fikázásból áll. Viszket a tenyere nem bírja ki hogy ne trollkodjon oda az összes VW cikk, hír és teszt alá. Ekézhetném én is a Volvo-t a kritikán aluli 300-as sorozatért. A hátra helyezett csapágyproblémás váltóért az új korában is zavaróan hangosan búgó differenciálműért az ostobára hangolt futóműért a hátsó lábteret drasztikusan beszűkítő kardánalagútért de az még autó borzalmas dizájnja miatt is ami annyira szerencsétlenre sikerült, hogy komolyan mondom egy szoci Lada Samara is szebb autó nála. Mégsem teszem. Elfogadom, hogy neki a Volvo az isten. Másnak meg más. Az övé is egy vélemény letudom a dolgot ennyivel.
Visszatérve a golfra. A golfot megelőzően is voltak keresztmotoros fronthajtású műszakilag már viszonylag modern autók (Renault 5 első generációja vagy az Alfa Romeo Alfasud például) nem ettől úttörő a golf. Az első generációs golf a maga korában attól volt kuriózum, hogy míg a többi gyártó két legfeljebb három benzines motorvariánssal és egyféle három illetve ötajtós karosszériával kínálta az aktuálisan futó kompakt modelljét addig a Volkswagen 1979-re minden igényt kielégítő kínálatot tett le a vevők elé mindezt széles tömegek által megfizethető áron. Le is tarolta vele az európai piacot de észak amerikában majd késbőbb Mexikóban és Japánban is szépen fogyott a Golf 1. Cabrio, GTI, Diesel, komfortos automataváltós verziók 1982-ben Formel E amelynek a kategóriájában a világon elsőként széria felszereltsége volt a stop-start rendszer. Európában csak az Opel Kadett D és a harmadik generációs Ford Escort megjelenése után esett vissza valamelyest a kereslet a golfok iránt. A többi gyártó a Golf sikere után kezdett például sportmodellt kabriót vagy épp dízelmotoros verziót kínálni az addig kizárólag benzines motorral elérhető kompakt modelljéből. Addig meg sem fordult a fejükben mindez. Több újdonságot a golf1 hozott magával ami azelőtt nem volt megszokott a kategóriában úgy mint hátsó tárcsafék, dízel motor, stop-start rendszer vagy az usa piacos modellekbe a légkondi. Lehet szeretni vagy gyűlölni de azt nem lehet elvitatni, hogy szép történelme van a golfnak.
Amúgy ha annyira vacak autó a Golf miért nevezik bő két évtizede Golf kategóriának a c szegmenst? Az összes tesztben miért hozzá hasonlítják a vetélytársakat? Az autós szakújságírók miért tekintik etalonnak a mai napig a Golfot? Ennyire elfogultak lennének? Egy kettő lehet, hogy igen. De mind? Azt azért nem hinném. Egyszerűen csak egy minden ízében jó autó a golf (talán a negyedik generációt leszámítva) ami ugyan semmiben sem tud kimagaslóan nagyot nyújtani ellenben különösebb gyenge pontjai sincsenek. Drága és túlárazott? nézőpont kérdése. Viszont a minőséget az élet minden területén meg kell fizetni. Az autóknál sincs ez másként.
Jaj okoska! Tegyél már egymás mellé egy 1975-ös Mercedest meg egy 1975-ös Golfot és megérted kik jártak akkor Golffal!
Olyanok voltak mint nálunk a Trabantosok!
„Nos, régen pont azért nem jártak kompakttal, amiért ma.”
Ezen jót röhögtem. :))) Ezt most találtad ki?
Nem tudja szegényke, jól látod. Zsigerből tud viszont gyűlölni, nekem elhiheted. :-DDD
Most sem Golffal járnak a miniszterek lrob! Legfeljebb privát emberként. Meglep téged, gondolom. Nos, régen pont azért nem jártak kompakttal, amiért ma.
Használja egészséggel, sőt, mindenki vegyen egy Golf 1-est ha teheti és gyönyörködjetek benne!
Most már tudom, hogy nagyon jó autó!
Nem értem, miért nem Golf 1-essel jártak az akkori miniszterek?
Cimborámnak a családi 307 SW mellett jelenleg is napi használatban van az egyes Golfja. Kint volt vele a ringen is. 1977-es évjáratú 3ajtós 1500ccm szívódízel 4sebességes kézi váltóval. Magam is többször vezettem az autót. Akkori mértékkel mérve parádés de ma is elfogadható kisautó. A futóműve billeg mint az állat ettől függetlenül stabilan fordul komfortosan gurul elfogadhatóan fékez. Az 50lóerős szívódízel motor könnyen mozgatja azt a pille könnyű karosszériát. Teljesen élhető kisautó mai forgalmi szituációkban is jól helytáll. Szerencsére ezeket az „öreg szarokat” teljesen más szemlélet szerint gyártották mint a mai autókat.
[i]„Barátomnak volt egy 78-as évjárat, ritka szar autó, kényelmetlen, primitív és kirohadt a szélvédő körül!”[/i]
Amiről írtam abban az eredeti ülései vannak igaz néhány éve fel lettek újítva de abszolút nem kényelmetlenek. Jó az oldaltartásuk tényleg nulla de nem is egy sportautóról beszélünk. Primitív? Pont annyira primitív mint az összes többi konkurens európai kisautó a hetvenes évek végéről. Bár azoknál sokkal jobb a Golf I. Rohad? Nofene. Egy 36éves autó rohad? Mik vannak.
[i]„autózásra alkalmatlan! (igényteleneknek való)”[/i]
Ezen csak csendben mosolygok ha megengeded látszik, hogy fogalmad sincs miről szól ez az egész.
” A németek megérlelték, megetették ezt az idomtalan szörnyűséget saját embereikkel, akik azóta is betegek”
Hát beteg az te vagy, ez márt nem Witz.
” A , megetették ezt az idomtalan szörnyűséget saját embereikkel, akik azóta is betegek.”
Ezt ki írta, te szerencsétlen?!!
Kedves Witz amit zárójelben Írtam kérdőjellel ha nem lennél olyan szűk látókörű akkor észre vetted volna hogy neked szol.
Szerintem neked kellene elgondolkodni.
Kedves Witz olvasd el mit írtál öt napja hamar elfelejtetted, most minősítetted magad!!!!!!!!!!!
Nem vagyok Erdélyi.
Látom hogy nem tudjátok elfogadni hogy minden újságíró kategória teremtőnek állítják be a golfot, darabszám valóban nem jogosít fel de valamiért mégis?
Lehet van neki valami alapja mert mégis a Golf tudott meg maradni legtöbb ember tudatában hogy kategória teremtő más autó márka mért nem ? (emberek nagyobb hányada beteg lehet?)
Az általános vélemények megfogalmazásával és a személyre szabott között nagy különbség van /ahogy látom te nem tudod mi az/
Tehát akkor ön sem tudja a választ.
Mitől vagyok volkswagenes? m20b25-tel értek egyet, miszerint „Hogy lehet összeveszni egy patika állapotú veteránon?”
A lényeg, hogy az ilyen méretű és fazonú autók elterjedése a Golf I sikerének köszönhető. Ettől kategóriateremtő.
A Golf vitte sikerre ezt a méretosztályt. Melyik másik kompaktot adták el előtte ekkora darabszámban?
Csatlakoznék Holiday-hez.. márcsak azért is, mert szinte tökéletesen uolyan „átülésem” volt. És ahogy átültem a Golfomban, hirtelen minden olyan egyszerű és megbízható lett. Régóta figyelem ezt a VW ellenségességet, furcsállom, hogy másik márkákat nem nagyon fikáztok ilyen következetességgel, mint ezt. Nekem ennek olyan „savanyú a szőlő” szaga van. Sosem bántanék meg senkit azzal, hogy lepocskondiázom az autóját, ő tudja, hogy miért azt vette, és gondolom kedveli, akkor meg minek? Én imádtam az az egyesemet, minden porcikáját, azt, hogy hárhonnan hazahozott kilógó béllel is, de ez szubjektív dolog, másnak nem tetszik és kész. Két egyeskét szaggattam el, most egy hármas Golfot és egy Passatot hajtok, és NEM ADNÁM EGYIKET SEM ODA SEMMIÉRT! DE! nekem az is teljesen rendben van, ha valaki más márkát tart ugyanilyen jónak! Mesélhetném a különbséget még, de minek… akinek VW van, az tudja miről beszélek, akinek meg nem, azt meg minek térítgetni??
Semmi bajom a véleményeddel, tiszteletben tartom!
Azért reagáltam mert én nem tartom jó autónak, mivel sokkal jobbak is voltak akkoriban!
Viszonyítás kérdése, a Trabanthoz képest jó! Minden relatív.
Veled ellentétben én elmondtam a véleményem és meg is indokoltam!
A Troll kifejezés rád illik igazán, aki csak kötözködik és semmit nem tud megindokolni!
Sokadszor írom neked de nem igazán érted! A beröfögéseid saját hülyeségeidre a válaszod is egyben!!
Megint megkérdem: Miért nekem címzed?
Kiszállhatnál végre a hátsómból, cicafiú!
Semmi baj hogy ha nem tetszik a Golf de más attól mért beteg ha nekik tetszik
Hát beteg az te vagy.
Hogy lehet összeveszni egy patika állapotú veteránon?
Ha egy lerúgott 1,5d lenne azt mondom ok, de ez egy 37 éves autó olyan állapotban, amit egy 10 éves autó megirigyelhetne…
Hagyd őt, értelmetlen. Troll, akit ha etetsz aktívabb lesz.
Szegényke. 🙂
A 70-es években nem csak Golfot gyártottak! Az összes nyugati vs keleti gépre igaz!
Felesleges kiemelni, hogy a nyugat legszarabb kocsija is jobb volt mint a keleti autók. A 70-es években voltak Mercedesek is és rengeteg jó autó.
A IFA-t is használják a mai napig és amikor már az utolsó golf 1 is eltűnik az utakról IFA-t még akkor is fogunk látni! Merész kijelentés olyat mondani „mert jó autó” inkább az a jó kifejezés, hogy olcsó és egyszerű, ez nem azt jelenti, hogy jó! Az IFA is egy sz@r, de olcsó és egyszerű!
Látom páran fikázzák ezt a német remekművet, de nem értem miért?
Abban az időben Németországban népautónak tervezték, ennek a kritériumnak tökéletesen megfelel a mai napig is.Nem utolsó sorban mire is utal a neve??? Na ugye, ha össze hasonlítjuk a mi cocalista népautónkkal, a trabanttal pl., hát oktávnyi különbség van köztük az biztos.A mai napig rohangál jó pár Golf I.-es az utakon, azt hiszem nem véletlenül.Ezenkívül javítottam is őket és elmondhatom, hogy remekül összerakott példányok, olcsó alkatrész. könnyű hozzáférés mindenhez, igen egyszerű mint a faék, de időtálló ami sokaknak jól jön még ma is. Azt hiszem a fikázók kicsit fiatalok, de elnézhető nekik.
Akárki tervezte egyszerű mint egy faék!
Barátomnak volt egy 78-as évjárat, ritka szar autó, kényelmetlen, primitív és kirohadt a szélvédő körül!
Dísznek, vagy mutogatni jó, autózásra alkalmatlan! (igényteleneknek való)
Nem hozza be a linket:
Akkor nézzünk párat:
Golf l
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
DeLorean DMC-12
Lotus Esprit S1
Alfa Romeo 159
2008 Ford Mustang Giugiaro Concept
Lexus GS
Mazda Familia
És még vagy 100 másik….
Giuggaro tervezte…köztudottan rettenetes formákat rajzolt.
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Giorgetto_Giugiaro[/url]
Szegénykém.
[i]„Milyen lehetett egy lelakott régi szocialista autóból átülni egy ilyenbe jó 25 évvel ezelőtt, amikor még olcsó nyugati használt státuszban volt.”[/i]
Elmesélem, ha érdekel. Bár nem egy lelakott autóból, ám egy ízig-vérig keletiből, egy 353W de luxe modellből ültem át egy ehhez nagyon hasonlóba 1990 őszénn. Az akkor 10 éves (1980. januári), tehát már műanyag lökhárítós, és 1,5-ös, de belülről ugyanezt a felszereltséget magáénak tudó GLS Golfba. Pont ilyen kárpitok, barna műszerfal és barna színezett üvegek…tényleg pazar luxusnak számítottak. Svájcból hazafelé, az összes addigi 27 évem bölcsessége csak ahhoz volt elég, hogy nagyon örüljek annak, hogy egy igazi Golfom van. Nálam ez azt hiszem életre szóló elkötelezettséget szült. Bár Golf ezt követően csak cégautóként volt alattam, abból több is, de a márka nagy kedvelője vagyok azóta is. Ebben az én bordó GLS-em szerepe elvitathatatlan.