26 potenciális érdeklődő közül egyikkel sem született megállapodás arról, hogy átveszi a brüsszeli Audi gyárat - jelentette be kedden az operatív igazgató Gerd Walker. Emellett a Volkswagen-csoporton belüli belső tervek a jövőbeni autógyártás vagy a gyár alternatív hasznosítása érdekében szintén lekerültek az asztalról. Az érdeklődők neve és ajánlatuk tartalma egyébként nem ismert, így nem világos, hogy az Audi miért utasította el az összes ajánlatot.
A győri gyár nincs veszélyben
A brüsszeli gyárban a Q8 e-tron és a Sportback változatokat gyártják, ám ezeknek az összeszerelése Mexikóba költözik majd, és nem tervezik másik modell gyártását helyszínen. Amit egyébként többször is bíráltak az Audi vezetőségében, mondván, hogy olyan területen helyezkedik el, ami nem bővíthető (egy vasútvonal miatt), ezért nem gazdaságos a telephely üzemeltetése. A brüsszeli üzemet évi 120 ezer autó gyártására tervezték, de ezt a számot soha nem érték el. 2022-ben volt a csúcs, akkor 47 900 autó gördült le a gyártósorról, egy évvel előtte pedig 37 400 jármű készült. A VW-konszern múlt héten közzétett harmadik negyedéves kiszállítási adatai szerint az Audi idén eddig mindössze 23 900 darabot szállított ki a az elektromos SUV-ból, és egy előzetes becslés alapján jövőre csak 6000 darabot fognak eladni belőle. Végső soron tehát 3000 munkahely szűnhet meg, ha tényleg bezár az üzem, ami az első lehet a Volkswagen konszern gyárbezárásai közül, megpróbálva elkerülni a német gyárak leállítását.