Egy a közös bennük: mind Év Autója lehet

39 modell egyetlen címért - a 2017-es Év Autója díj jelöltjei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Odébb még a következő Év Autója díj választása, de még a lista szűkítése is. Mutatjuk, hogy mely modellek a jelöltek.


Még nem is ismerünk minden modellt az Év Autója 2017-es díj jelöltjei közül, de azt már tudjuk, hogy mely 39 modell indul a tavasszal, egészen pontosan a Genfi Autószalon nyitónapján kihirdetésre és kiosztásra kerülő díjért. Idén ugyebár az Opel Astra K magabiztos 18 pont előnnyel nyert a Volvo XC90-essel, illetve a többi döntőssel szemben. Sokat mondó, hogy az 58 tagú zsűriből 24 tette első helyre az Astrát. A magyar zsűritagok közül Gajdán Miklós, az Autó Magazin főszerkesztője is a tavalyi újdonságok legjobbjának tartotta, míg a totalcaros Csikós Zsolt, a Mazda MX-5-öst szórta meg a legtöbb ponttal. De vajon mi lesz jövőre? Egyelőre nem lehet tudni, csak azt, hogy az alábbi modellek közül lesz a győztes.
Hirdetés


Az Alfa Giuliát már próbáltuk, hátsókerék-hajtású újdonságként, az Alfa hosszú idő óta egyetlen nagy dobásaként abszolút esélyes. Ugyanez aligha mondható el az Aston Martin DB11-ről, amit talán még a zsűritagok sem fognak kivétel nélkül vezetni. Láttuk már az Audi A5 Coupét is, ami lényegében az A4 technikája, ezért nem mondanánk komoly versenyzőnek, ha már Audi, sokkal inkább a vadonatúj kicsi SUV, a Q2 lehet esélyes, de azért ott is erős a kérdőjel. Még erősebb a Q5 esetén, hiszen még be sem mutatkozott, ezért persze akár lehengerlő is lehet. A pletykák szerint a márka első dízele lesz a Bentley Bentayga, de azért vélhetően senki sem gondolja, komolyan, hogy Év Autója lehetne.
Érdekes, jópofa újdonság a Citroën C3, az Autobest díjas Fiat Tipo ötajtösként szerepel, de a négyajtóst ismerve nem mondanánk Év Autója esélyesnek. Idén nem nyert a Mazda MX-5, ám ha jövőre győzne az Abarth/Fiat 124 Spider, az a japán roadsternek is elismerés lenne. A Ford a nem túl új Edge szabadidő-autóval, a Le Mans-i győzelemmel is támogatott GT-vel, valamint az olcsó családi autóvá avanzsált Ka+-szal is indul, a Honda az üzemanyagcellás Clarity-vel és a ma már hibrid NSX-szel, a Hyundai pedig a szintén hibrid Ioniq-kel.
Bár a Jaguarnak eddig sem termett babér az Év Autója díj kapcsán, most az F-Pace szabadidő-autóval indulnak, a Kia a hibrid Niro crossoverrel, vagy akár a Sportage SUV-val szerezhetné meg szintén első címét, míg a Lexus számára az LC 500h hibrid sportkocsi nyerheti a kitüntetést. Maserati sem volt még Év Autója, a Levante lehetne először. Bár a kitüntetést jellemzően nem luxusautók kapják, a Mercedes egyetlen eddigi Év Autója 1974-ben az első S-osztály volt, most pedig a W213-as E-osztály indul – igen jó eséllyel. A Mini az új Countrymant nevezte, amit még ugyanúgy nem ismerünk végleges formájában, mint a szintén mérkőző második generációs Nissan Juke-ot, vagy az új Micrát.
Szinte mindent tudunk a Peugeot által a díjért küldött új 3008-ról és a Porsche 718 Boxsterről is, láthattuk már az új Panamerát is, ami szintén lehet Év Autója. Ugyancsak lehet a már többféle kivitelben, GT-ként is tesztelt Renault Mégane is, valamint a vele közös alapokra épülő Scénic is, a szintén új Talismant ugyanakkor nem nevezték a franciák. Érdekes, hogy a VW-konszern a külföldön már vezetett SEAT Atecát, a végleges formájában szeptember elején bemutatkozó Skoda Kodiaqot és a már itthon is tesztelt Volkswagen Tiguant is hadba küldte, hiszen mind azonos alapúak.
Lehetne akár a Subaru Impreza legújabb kiadása is a következő Év Autója, de valami azt súgja, hogy nem lesz. Ugyanez elmondható a Suzuki Balenóról is, amit értékarányossága miatt Autobest kitüntetettnek simán el lehetne képzelni, de önmagában nem hoz annyi újítást, hogy az Európai Év Autója díjhoz is valódi esélyes legyen. Ellenpélda a Tesla Model X, ami ára miatt tűnik úgy, hogy nem lesz befutó. A Toyota viszont nagyon jó eséllyel indul a díjért. Teszi ezt három autóval, a C-HR hibrid crossoverrel, a Prius 4. generációjával, ami ma a legtakarékosabb teljes értékű hibrid, de ott az üzemanyagcellás Mirai is. Tavaly majdnem nyert a Volvo XC90, most pedig az S90/V90 sor indul, azonos alapokkal és motorpalettával. Igaz, ez idén még szerényebb esélyeket jelent.
Az Év Autója jelöltek hét döntősét november 28-án fogja kihirdetni a zsűri, míg az Év Autója díj nyertesét 2017. március 6-án ismerhetjük majd meg, addig marad az esélylatolgatás. Kommentben jöhet mindenkinek a tippje, bár meg kell hagyni, amíg az összes jelölt autót nem ismerjük, addig talán találgatni is fölösleges.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Az Alfa Giulia szép autó, részletesebben nem ismerem, de ha jó is, a szakértők véleménye alapján, akkor esélyes lehet. Az E osztályos Mercinél nem kérdés, hogy szép meg jó, de luxusautó tényleg ritkán kapja meg a díjat. Esélyesnek gondolom a Renault Megane-t és/vagy a Scenicet is. A Megane-t láttam kereskedésben, nagyon meggyőző, a Renault nagyon fejlődik. A Scenicet még nem láttam, úgy tudom, hogy még nincs a szalonokban, de az is jó lehet. Azt nem tudom, hogy a Talismant miért nem nevezték.
    Ha a szakértők nem csak az adott kocsit nézik, hanem figyelembe veszik a vég portfólió fejlődését, akkor nálam a Renault a nyerő.

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Te figyelj már töki, ez nem a “Huncut szemek kacsintanak” ifjúsági filmsorozat. Ebben nem gyerekek játszanak. Má’ megint kreténkedsz, füles lesz a vége.

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Jó kis összefoglaló az uborkaszezonra 🙂 Gonbdolom azért még számíthatunk némi újdonságra az évben. neM?

    Ebből egyedül az [b]E klassét [/b]érzem átütőnek ezek közül. Abszolút értelemben is jó autó, hatalmas előrelépés a középszerű elődhöz képest és szokás szerint tonnaszámra fog fogyni.

    Vicces ezek után opelekkel erőlködni,. A Suzuki végképp értelmetlen.

    Ha az XC90 nem nyert, akkor szerintem a mostani Volvo sem fog, hacsak nem akarnak érdemérmet adni a kombiforma fenntartásáért.

    Az F pace-t és a Giuliát sem érezztem eléggé átütő darabnak, valahol az XE pontszámát hozza majd.
    Ha nem európai jelöltet kellene neveznii, akkor [b]Tesla Model X[/b].

    DE szerintem a végén az E Klasse fog nyerni, egyelőre megérdemelten ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/24/eklasse_220d_probaut[/url])..

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Ez nem a szemelyes erzelmeimen alpjan keszult lista.
    Szerintem ezeknek van nagy eselye ra, persze csak szerintem.
    Ez az ev autoja dij altalaban olyan modellekenek megy ami kuzkodik az eladasokkal es fel akarjak srofoni az ealdast, persze kerdes h mi alapjan adjak a dijat. Lobby-szagu a dolog. Engem speciel hidegen hagy ha egy auton van vagy nincs ilyen matrica. A Kia is megkaphatna, de a Volvot is emlithettem volna az uj modelljeikkel. Felek tole h a Kia megint nem lesz dijazott. Megy nekik a szeker e-nelkul is.

  • 2017.10.28. at 02:56
    Permalink

    Én most már végre-valahára egy koreainak adnám. Gondolj bele, micsoda örömünnep lenne a főhadiszálláson:) Teljesen megérdemelten, persze. Nyilván a Ssangyongnak is lesz jelöltje, mert legutóbb volt.
    Azt nem szabad elfelejteni, hogy a távol-keleti gyártók egyébként rendszerint a beltéren szoktak elvérezni a versenyben. Nekik Európa csak egy piac a sok közül, az európai gyártók meg főleg az itteni ízlést szolgálják ki.

    Természetesen én a díjat ázsiai gyártónak adnám, de ha európait kell mondani, a Volvónak drukkolok és a Renault is úgy tűnik, végre kint van a gödörből, nagyon összeszedte magát és ez is érdemelhetne egy elismerést. Nagy kérdés, hogy a VW-botrány kihat-e majd erre a versengésre is – mert nem akar lecsengeni, inkább csak tovább gyűrűzik, és már egyre inkább benne van az Audi is.

Vélemény, hozzászólás?