Egész olcsó a négyajtós Audi A3
Már Magyarországon is kapható az új magyar autó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lehet olcsó egy alaphangon is 6,3 millió forintos autó? Igen, mert minden csak viszonyítás kérdése. Bemutatkozott az új Audi A3 Limousine, kezdődhet hát a magyar prémiumcsata.
Hamarosan megkezdődik Győrben az Audi A3 Limousine, tehát a korábban általunk háromajtósan tesztelt A3-as vadonatúj négyajtós kivitelének gyártása, s ezzel kettőre nő a Magyarországon készülő prémiumszedánok száma. A másik újdonság a - kecskeméti szerelésű - Mercedes-Benz CLA. Az Audi vérmes reményeket fűz az A4-es kisöccséhez, optimizmusát pedig arra a - kutatásokon alapuló - jövőképre alapozza, hogy a kompakt méretosztályban 2020-ra ez a lépcsőshátú piaci szegmens lesz a legnagyobb. Előreláthatólag 12 milliós példányszámmal, természetesen globálisan, s a ferdehátúak eladásait is lepipálva. Szóval igen fontos a projekt.
S mennyire kompakt a tavasszal Kínában debütált A3 szedán? Közel 4,5 méteres hossza 15 centivel nyúlik túl az ötajtós Sportbackén, míg tengelytávra, széltükben és magasságukban nincs számottevő eltérés köztük. Csomagtartó-kapacitásban a Limousine 45 litert ver a Sportbackre, 425 literes raktere ráadásul jól pakolhatónak tűnik, és természetesen bővíthető is az osztott hátsó üléstámlák döntésével. A Merci CLA-é öblösebb, 470 literes, ahol bezzeg erősen az Audi felé fordul a mérleg nyelve, az a ki/beszállási komfort és a hátsó helykínálat - a CLA kupészerű, az A3 normál szedán.
Audi A3 Limousine - méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4456 x 1796 x 1416 |
Tengelytáv [mm] | 2637 |
Csomagtér [l] | 425 |
A négyajtós A3 kezdetben háromféle (csakis 4 hengeres és turbós, közvetlen befecskendezéses, hőenergia-szabályozós és stop-start rendszeres) motorral érhető el, de rövidesen bővül a paletta. Táblázatunkban azoknak az adatait összegeztük, amelyekkel az első körben, szeptembertől érkeznek az autók a vásárlókhoz. Ezek az 1.4 TFSI COD (cylinder on demand, hengerlekapcsolós) és az 1.8 TFSI benzinesek 140-180 lóerővel, illetve a 2.0 TDI 150 lovas verziója - minddel igen fürgének és egyszersmind elképesztően takarékosnak is ígérkezik a durván 1,3 tonnás, a súlycsökkentés érdekében például alumínium géptetős kocsi, s mindhez választható a drágán mért, de remek S Tronic kétkuplungos, 7 fokozatú automatizált váltó is a manuális 6 gangos helyett.
Audi A3 Limousine - műszaki adatok
1.4 TFSI COD | 1.8 TFSI | 2.0 TDI | |
Motor | benzin | benzin | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1395 | 1798 | 1968 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy automatizált/7 | kézi/6 vagy automatizált/7 | kézi/6 vagy automatizált/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 140 (5000) | 180 (5100-6200) | 150 (3500-4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (1500-3500) | 250 (1250-5000) | 320 (1750-3000) |
Végsebesség [km/h] | 217 | 235 | 220 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,4 | 7,3 | 8,7 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,7 | 5,6 | 4,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 109 | 129 | 107 |
Saját tömeg [kg] | 1250 | 1295 | 1315 |
Mi az a hengerlekapcsolás? A számítógép alacsony terhelésnél leállít a négyből két hengert, s így spórol üzemanyagot. Van még egy extra takarékossági fejlesztés is, ez pedig az S tronic váltó üresjárati állapota az Audi Drive Select programválasztó Efficiency, azaz hatékony üzemmódjában.
Quattro összkerékhajtás az 1.8 TFSI-vel és a kétliteres TDI-kkel lesz párosítható. Utóbbinál a többesszám is jelzi, hogy még izmosabb, 184 lóerős dízel is jön, de egy kisebb-olcsóbb-bizonyára ultratakarékos 1.6 TDI szintén csatlakozik 105 lóerővel. A benzines bővülés hasonlóképp alapot és csúcsot hoz majd egy 122 lovas 1.4 TFSI-vel és az S3 változatot hajtó, 300 lóerős és összkerekes 2.0 TFSI révén. Állítólag átlagban az S3 sem kér majd többet 7 liter benzinnél, miközben a 100-as sprintideje manuálisan 5,3, S tronic váltóval 4,9 mp lesz. Magától értetődő 250 km/órás végsebesség mellett.
Ami a felszereltséget illeti, evidensen a szedán extralistája is olyan végtelen hosszú, mint a ferdehátú három- vagy ötajtósé, ergo az Audi jó pénzért olyasmiket is ad, mint adaptív tempomat, panorámatető, sávtartó asszisztens, táblafelismerés, LED-es főfényszóró, 3D-s grafikájú színes és 7 colos kijelző, MMI Navigation Plus DVD meghajtóval és egészszavas hangvezérléssel, 705 wattos és 14 hangszórós Bang & Olufsen hifi az első ajtókban a mélynyomóknál akár LED-ekkel megvilágított hangszórókerettel, LTE-telefonmodulos, 100 MBit/s letöltési sebességű webkapcsolat, stb. Az Audi connect új szolgáltatása itt debütál, s ezek a parkolási információk, amelyek megmutatják a parkolóhelyeket, parkolóházakat és a mélygarázsokat a kiválasztott cél közelében. Ahol lehetséges, ott a szolgáltatás megnevezi a szabad helyek számát és a parkolási díjakat is.
Audi A3 Limousine - alapárak (Ft)
kézi/6 | S tronic/7 | |
1.4 TFSI 122 | 6 326 000 | 6 993 000 |
1.4 TFSI COD 140 | 6 643 000 | 7 310 000 |
1.8 TFSI | 7 678 000 | 8 345 000 |
1.6 TDI | 6 833 000 | 7 528 000 |
2.0 TDI 150 | 7 528 000 | 8 195 000 |
2.0 TDI 184 | 8 374 000 | 9 041 000 |
Amint az az előzetes árakról szóló táblázatból is kitűnik, a négyajtós A3 alapára 6,3 millió forint, amiért ugye a 122 lóerős, 1.4 TFSI manuális váltós változatot lehet majd hazavinni. Az S Tronic felára közel 700 ezer forint. A hengerlekapcsolós 1.4-esé bő 300 ezer. Szintúgy a belépő benzineshez viszonyítva a dízelfelár durván félmillió forint. S mi a helyzet a CLA áraival összevetésben? Az Audi úgy 2 millió forinttal olcsóbb a Mercedesnél, ami azért komoly különbség, s még akkor is a négy karika felé irányíthatja a tehetős vásárlókört, ha a csillagos modell kupés tetőívű formája vonzóbbnak, frissebbnek látszik.
Hát, én akkor tudom javasolni a kerékpáris szakoldalak látogatását 🙂
Könyörgöm a magyar nettó 140000 ft-os átlagfizetéshez miért jönnek ilyen 7-8 milliós árakkal. Öt-hat éves jövedelmekről beszélünk, még reklámozni is felesleges olyan kevés a magyarországi vásárló, és annak is 80% céges autó. Majd, ha lesznek németországi jövedelmek akkor lesz vásárló réteg. Tavaly Németországban 3millió autót adtak el Magyarországon 50 ezret, abból 40ezer céges.
Szerintem is nagyon rendben van ez az autó. És a motorpaletta is teljesen jó. Én céges kocsiként sokszor vezetek egy 1.4 TSI-s VW-t. Nagyon rendben van az a motor, húz, gyorsul, megy, szóval nagyon jó, és az csak 122 LE. Akinek meg kell, annak meg van nagyobb is a kínálatban. El nem tudom képzelni, hogy akinek nem tetszik ez a motorkínálat, az milyen kínálattal lenne elégedett?
A cikkhez annyi, hogy úgy tűnik, mintha ez valamilyen sablonszöveg lenne, hiszen majdnem szó szerint ezt olvastam egy másik autós portálon is. Úgy gondolom, hogy talán az Audi által kiadott tájékoztató lehet. Először is én azt várnám, hogy egy A3 sedant az A4 sedanhoz hasonlítsanak. Kiváncsi lennék, hogy mennyivel kisebb az utas és a csomagtér, a tengelytáv, stb. Megnézem magam, kb. 20 centivel rövidebb, több adatot nem nagyon találtam (az A3 pontos adatai még nincsenek fenn).
Amit szintén nem nagyon értek, hogy miért kell a Merci CLA-hoz hasonlítani? Semmi köze hozzá, hacsak az nem, hogy mindkettőt nálunk gyártják. De a Merci egy sportos, négyajtós kupé, az Audi meg egy kis szedan. A Merci nagyobb is, más feeling, más vevőkört céloz meg. Nincs sok értelme a hasonlítgatásnak.
Teljesen jó autó nem értem mi gondotok vele meg a motorpalettával.
Ingyen azért duzzogva…:D Bejött nekik ez a külső és megcsinálták kicsiben is. Kár, hogy mostanában ez is divat, minden széria egyforma csak más méretben. De ez a motorpaletta siralmas.
Ingyen sem kellene…