Édes kis hazugság – Hyundai Veloster Turbo teszt
Hyundai Veloster Turbo 1.6 T-GDI teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Visszafogott, de nagyon erős autót szeretne? A matt fénnyel, elképesztő formai kavalkáddal és turbóval bolondított Hyundai Veloster nem ilyen.
Na, akkor így biztos fürgén szedi a lábait, nem? Hááát, már a 100-as sprintidőre megadott gyári 8,4 mp is beszédes adat, de a gyakorlat sajnos igazolja, hogy gyorsulásban legalábbis nem király a Veloster Turbo. Még csak herceg sem. Úgy 3500 és 5500-as percenkénti fordulat között múlja felül jelentősen az átlagot, ám ekkor sem gyújtunk örömtüzeket. Viszonylag izmos dízelek oda-vissza verik, na mindegy. Amiben persze sokkal ütősebb a szívónál, az a rugalmasság, a nyomatékleadás. Ha valakinek nem akaródzik váltogatni, kis túlzással akárhol hagyhatja a váltót – mondjuk 50-nel is elketyeg hatodikban, és 1500-nál már tisztességgel húz. De hahó, ne tisztességgel húzzon, hanem szaggasson aszfaltot egy ilyen bestia. Mármint egy ilyen bestiálisan kinéző autó.
És a hang! Na, az szívfacsaróan nincs. Se motor-, se kipufogózaj, semmi, nulla, zéró. Pörgetve - majdnem – ordít, és passz. Cserébe csöndes, sztrádatempónál is, ahol 3000-et forog, s 6-7 litert eszik. Gyári kombinált fogyasztása egyébiránt elvileg mindössze 4 tizeddel magasabb a szívóénál (6,5 kontra 6,9 l/100 km) - tapasztalataink alapján ez is, az is torkos. Turbós tesztátlagunk 10,8 l/100 km lett úgy, hogy az autó leadásakor a fedélzeti számítógép 9,5-ről tudósított. Mentségére és mentségünkre hideg volt, nem keveset hajtottuk városban, illetve újra és újra ellenőriztük, hogy tényleg nem tud-e az ülésbe préselni.
Baj még, hogy a kétes értékű, a hátunknak szóló (?) Turbo feliraton és a fémpedálokon kívül más nem fokozza a hangulatot az utastérben. A kékes betétek? Ugyan már! Komor-komoly a műszerfal, olyan, mint bármely más Hyundai modellben. A másik serpenyőben jó összerakottság- és általános minőségérzet, elég sok és nagy tárolórekesz, kézre eső váltó, s kiváló ellátmány van. Igazából ez a Turbo utónév a Veloster szócska után a Style szintre - 800 ezer forintért - pakolt felszereltséget is jelent. Navigáció, tolatókamera, 18 colos alufelni, kikapcsolható ESP, ülésfűtés, okoskulcs, "egyedi" motorburkolat, "egyedi" kipufogócsonk, "hang tuning" (???), sportos futómű, más lökhárító, tetőszárny, LED-es hátsó lámpa, LED-es nappali menetfény, minden van.
Mindez mennyiért? Az 1.6 GDI Style ára 7,2 millió forint, erre jön a Turbo 800 ezre, s ez így 8 millió forint. Tesztautónk még pluszban panorámatetős (330 ezer Ft) és speciális Young Gun matt fényezésű (185 ezer Ft) volt - utóbbi tisztán elképesztően dögös, viszont minden porszem meglátszik rajta, mosni csak kézileg és csak szuperfinom kendővel, vegyszermentesen szabad. Szóval 8,5 millió forint - sajnos még csak nem is olcsó ez a Hyundai-kupé. (A másik, a hátsókerékhajtású Genesis 2,0 literes turbóval és 210 lóerővel 9, 3.8-as, 303 lovas V6-osa pedig 10 millióról indul.)
Végül az ígért válaszféleség arra a kérdésre, hogy miért csak 186 lóerős és voltaképp hétköznapi futóműves ez a tudásánál messze többet füllentő kis különc: hogy meglegyen a fokozatosság, hogy hatásos lehessen majd a facelift, hogy folyton bizonyíthassa a Hyundai/Kia a fejlődőképességet és azt, hogy mindent megtesz az ügyfelekért. Ha az ügyfelek valóban erős és valóban sportautós Velostert fognak kérni, mérget rá, hogy megkapják. De sanszosabb, hogy nem kérik, s beérik a látvánnyal, amiben a Veloster Turbo világbajnok.
Árak
Tesztmodell alapára
7 999 000 Ft (2013.02.10.)
Tesztautó ára
8 514 000 Ft (2013.02.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1591 cm3
Teljesítmény:
138 kW (188 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
237 Nm 1500-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
Végsebesség:
214 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4250 mm
Szélesség:
1805 mm
Magasság:
1399 mm
Saját tömeg:
1255 kg
Össztömeg:
1750 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé
Csomagtér:
320-1015 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
840-900 mm
Belmagasság hátul:
850 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1130 mm
Csomagtér magassága:
500-800 mm
Csomagtér hossza:
620 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1440 mm
Raktérnyílás szélessége:
910 mm
Raktérnyílás magassága:
1010 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1591 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
237 Nm 1500-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
138 kW (188 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
214 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
CO2-kibocsátás:
157 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tudom a Toyota a csúcsok csúcsa.A legcsúcsabb autó.Az autók Joly Jokere.Mindent visz.Minden kategóriában.Persze néha visszahívnak belőlük néhány tízezret,néha meg a gyár próbálja eltussolni ahibákat és fű alatt egyéni alkuk alapján egyezkedni a tulajokkal,de azért a marketing a régi.Jók,valóban jók,de már korán sem olyan jók,mint voltak régen,a 90′-es években.
Nem kell minden autót a Toyotához hasonlítani.Ez nem erről szól.”Aki nincs velünk az ellenünk van. ” -szlogen.
A Mini, a Fiat 500,a VW Sirocco,a VW Beetle.Audi TT,Suzuik Kizashi is drága autók,használhatóságuk persze korlátozott egy „átlagos” autóhoz képest.Még sem kell megmagyarázni,hogy miért veszi meg valaki.Csak.Ezt is „csak” megveszi majd valaki.
Egyébként az autógyárak nem magyarországi viszonyokhoz tervezik az autóikat és azok árait.
Porszemek vagyunk.Ennek a kocsinak meg Ázsiában lesz piaca.A többi mg nem számít.
Most olvastam az Astra Opc tesztjét,és azt kell mondjam igazad van!Ugyanis fillérre annyiba kerül mint a Hyundai……,önzáró difivel,280 lovas turbómotorral és legalább olyan egyedi mint a koreai gép.
A Veloster alapára(a turbó nélküli motorral)ugyebár 6 milla.A magasabb Style felszereltség és turbós motor irreálisan megdobja az árát!
A jenkiknél a Veloster turbó(201 lóerővel)28.000 dollár,azaz ~6,1 millió forint.No comment!
A Hyundai-ok egyértelműen drágábbak lettek(a minőség növekedésével arányosan),de még mindig a legjobbak ár/érték/minőség arányban!
A Hyundai-nál a Veloster egy rétegautó(imázsautó),kevesebbet gyártanak belőle,az árazása is ennek megfelelő.
Más márkáknál is így kalkulálnak.
Toyota Gt86 ! Mindenképpen…
Értem én hogy családnak jó meg minden…, de hobby autónak biztos GT86-ot vennék ugyanannyi pénzért. A Toyotának sokkal jobb tulajdonságai vannak: sokkal jobb motor, váltó, futómű, megbízhatóság. És mégiscsak egy Toyota, nem Hyundai!
A Toyota a sportosabb autó de hétköznapi használatra alkalmatlan,főleg több személynek.
A Hyundaiban egy négyfős család is elfér(ha nem is szellősen),van használható csomagtere legalább olyan mutatós mint a Gt86 és a mindennapokban használhatóbb.
Ennek a Hyundainak pont ez a lényege!
Inkább a Toyota Gt86! 360 ezer Ft-tal drágább mint ez, de cserébe 100-szor akkora élményt nyújt! 🙂
Ezt a teljesítményt egy új 1,4-es 140LE-vas Golf TSI is tudja, olcsóbban, kényelmesebben, kisebb fogyasztással. Nagyon kell akarni, hogy ennyiért megvegye valaki.
Szeretem az ilyen”hétköznapi”sportkupékat!
Jellegében és célcsoportjában egy az egyben a Mazda Rx-8 ra rímel.
A forma abszolút egyedi,a hátsó kisajtó korlátozottan,de használható 4 ember viszonylag tűrhetően elférhet,a belső tér kifejezetten egyedi-mutatós.
A teljesítmény pont elég,ennél többre nálunk nincs is szükség.
Nem sokan ismerik a típust ezért egyedi autónak is megteszi,az hogy nem egy kiamelt presztízsmárka számomra+vonzerő.Kéne,kéne!