Ez az autó gyűrte le a Dacia Sanderót az európai újautó-piacon!

Kihívója akadt a népszerű ferdehátú modellnek. Na, de melyik típus foszthatja meg a trónjától?

Megingathatatlannak tűnt a Dacia Sandero elsősége az európai újautó-piacon, viszont úgy tűnik, márciusban nem ebből a ferdehátúból adták el a legtöbbet.

1 331 132 új autót regisztráltak márciusban Európában, 2,8 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor - derül ki a Dataforce összesítéséből, amelyet az Automotive News Europe hozott nyilvánosságra. 93 százalékos feldolgozottságnál úgy tűnik, hosszú idő után először nem a Dacia Sandero lesz az aktuális hónap győztese. A rendelkezésre álló adatok alapján ugyanis a Peugeot 208 vezet, igaz kevesebb mint 1000 példánnyal. A számok nyelvére lefordítva a francia kisautóból 24 235-öt vettek nyilvántartásba, míg a Sanderóból 23 291 darabot. Mivel még nem teljes az adatok feldolgozása ez könnyen átfordulhat, de rég volt rá példa, hogy egyáltalán esély mutatkozzon a trónfosztásra. Az új belépők közül több is kifejezetten szépen szerepelt. A Renault Symbiozból 9405-öt regisztráltak, míg az 5-ösből 6458-at. A Fiat 600 és a Kia EV3 is erős hónapot zárt: előbbiből 6791, míg utóbbiból 6711 került be az adatbázisba. Az európai autógyártók versenyét nézve a Renault Csoport (Renault, Dacia, Alpine) produkálta a legerősebb hónapot, 14 százalékos növekedést jelentettek, de a VW Csoport is 11 százalékos pluszt hozott múlt év azonos időszakához képest. Ezzel szemben a Tesla 26 százalékkal múlta alul a 2023-as márciusi időszakot, de a Mercedes-Benz (-8,5%), valamint a Toyota (-7,8%) is mínuszban zárt. Figyelemre méltó a kínai tulajdonban lévő márkák regisztrációs adatainak alakulása is. Továbbra is az MG a legkomolyabb szereplő az európai újautó-piacon, ha szigorúan a regisztrációs adatokat nézzük. A Dataforce eddigi adatai szerint 37 499 autót vettek nyilvántartásba - ez 49 százalékos növekedés 2023 azonos időszakához képest. A BYD és a Chery is emelni tudta a tétet, de elmaradtak az MG számaitól. Ami a hajtásláncokat illeti az akkumulátoros elektromos modellek kifejezetten jól szerepeltek, 24 százalékos pluszt mutatott ki a Dataforce előzetes jelentése múlt év márciusához képest, ami a teljes piacból 17 százalékos részesedést jelent (szám szerint 222 340 példányt). Még így is, ez a szám messze elmarad attól a minimumtól, ami ahhoz kellene, hogy az EU ne szabjon ki vaskos bírságokat a károsanyag-kibocsátási kvóta miatt a gyártókra (ehhez a piac negyedét kellene a BEV-eknek adnia). Szinén jó hónapot zártak a konnektoros hibridek, amelyek az előzetes számok alapján 20 százalékos pluszban zártak 106 558 autóval. Fontos hangsúlyozni, ezek továbbra is csak a 93 százalékos feldolgozottság után kimutatott számok, de minden bizonnyal már nem kell sokat várni a végleges statisztikára sem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?