A rajtszámos matrica a Heritage Design csomag része, majdnem 5 millió forintos extra
A Porsche esetében megszokhattuk, hogy ami más márkáknál csupán egy egyszerű konfigurálási lehetőség az opciós listán, az náluk általában már önálló modellvariáns. Így eshet meg, hogy a 911-esnek minden generációban van legalább egytucatnyi változata, de még így is előfordulhatnak olyan kombinációk, amiket még nem pipált ki a Porsche. Most, hogy idén 60 éves a legendás sportkocsi, egy olyan összeállítást tettek elérhetővé, ami a lehető legmagasabb szintre emeli a hétköznapi vezetési élményt.
Elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gurul a sportkocsi
Megszületett a Porsche 911 S/T, melynek lényegét elég röviden össze lehet foglalni: ez gyakorlatilag egy Touring csomagos, kézi váltós 911 GT3 RS. A Touring csomagot eredetileg a GT3-ra készítették, ami a vad és feltűnő aerodinamikai elemek elhagyásával egy szolidabb megjelenésű, utcán egy fokkal könnyebben használható variánst jelent. A pályaszörny RS esetében sem ez, sem a kézi váltó nem volt elérhető, de miért is lett volna - az az utolsó ezredmásodperc lefaragásáról szól. Ehhez képest úgy tűnik, mégiscsak lehet abból is készíteni egy civilizáltabb kivitelt.
Könnyített a kipufogó, hátulról hiányzik az óriási hattyúnyakas szárny
Az S/T szellemi forrása az 1969-es 911 S versenyváltozata, amit a bennfentesek ST névvel illettek. Akkoriban még nem volt elterjedt a futballpálya-méretű szárnyak és légterelők használata, mint ahogy ezen az új modellen is csak diszkrét szpojlerek termelik a leszorítóerőt. A GT3-ról ismert légáteresztő nyílások az első lökhárítón és a csomagtérfedélen, illetve a hátsó szárny szolid toldata persze elárulja a hozzáértőknek, hogy itt egy komoly szerkezetről van szó. Az S/T-t az RS 4 literes szívó boxermotorja hajtja, ami 525 lóerőt termel és 9000 fordulat/percig is fel tud pörögni. Ehhez dermesztő hangorkán társul a pályaautóban, de az S/T-ben még egy fokkal intenzívebb a hangélmény a könnyített kipufogórendszernek köszönhetően.
Jár az autóhoz a kagylóülés, de lehet választani elektromosan állítható sportülést is
Máshol is alkalmazták a fergeteges vezetési élmény általános sikerreceptjét, a tömegcsökkentést: szénszálas műanyagból készült a karosszéria számtalan eleme, illetve a bukókeret is, valamint elhagyták a hátsókerék-kormányzó rendszert és csökkentették a hangszigetelést. Az autó össztömege így 1380 kg-ra csökkent, 100 km/h-ra 3,7 másodperc alatt gyorsul a különlegesség, végsebessége 300 km/h. Járnak az autóhoz a karbon-kerámia féktárcsák és a magnézium (20 és 21 colos) kerekek, utóbbiak központi anyásak. A kézi váltó áttételezését megrövidítették, a kormányművet pedig precíz és azonnali reagálásra hangolták.
Odabent konyakbarna és fekete színű bőr fogad, valamint feltűnnek a klasszikus Porschékból ismert sötétzöld részletek, például a stopperóra számlapján. Kívül a Heritage Design opcionális csomaggal dekormatricázás és egy tetszőleges rajtszám felvitele is kérhető, de ezek nélkül is felismerhető az S/T az aranyozott típusmegjelöléssel és a 60. születésnapot ünneplő emblémával. A különkiadású 911-ből csupán 1963 darab fog készülni, nagyjából 120 millió forint körüli árcédulára lehet számítani. Ha valakinek még ezután is marad pénze, további 4 milliót elkölthet a Porsche Design Chronograph 1 991 S/T karórára.
Nem hiányozhat a tömegcsökkentés általános szimbóluma, a bőr/szövet kilincs sem