EcoBoost motorral váltanák a rénszarvasokat?
Fehér helyett zöld karácsonyról ábrándozik a Ford
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A pár héttel ezelőtti autóztatás után most új járművel ajándékozná meg Santa Claust a Ford.
Meg is indokolták, hogy a Kinetic Design szellemében megrajzolt szán hajtására miért találják célszerűbbnek az egyliteres háromhengeres EcoBoost erőforrást, mint a Táltos, Táncos, Pompás, Csillag, Üstökös, Íjas, Ágas, Villám és a világító orrú Rudolf összeállítású kilences fogatot. Számításaik szerint a fehér szakállú öreg rendes éves turnéja körülbelül 200 237 360 km hosszú, és ez alatt a szarvasok CO2-kibocsátása nagyjából 214 670 tonnára tehető, az út üzemanyag – sárgarépa – költsége pedig mintegy 147 millió euróra. Ezzel szemben a 125 lóerős, 170 Nm nyomatékú egyliteressel Mikulás az útiköltség 90 százalékát megspórolhatná, alig 14,7 millióból lenyomhatná a fuvarokat.
Nem mondhatnám, hogy várom a pillanatot, amikor közlöm a dolgot a rénszarvasokkal, de az északi-sarki jegesmedvék biztosan örülni fognak a Ford EcoBoost szánnak. Bármilyen kezdeményezést támogatok, hogy férjem előbb hazajusson, s ha gyorsabban végezheti munkáját, talán még páran a rossz gyerekek közül is átkerülnének a másik listára. De nem ígérhetek semmit.
A Ford máris a második generációs szánt tervezgeti: természetesen elektromos hajtású, nulla károsanyag-kibocsátású gépet állítanak a havas lejtőkre, csak aztán ne felejtsék el indukciós szőnyeggel borítani a Földet, nehogy elmaradjon a nagy ajándékozás.