Eclipse teherautó módra? Mitsubishi L200 menetpróba
Terepen és országúton is vallattuk az új Mitsubishi L200-at
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Felvette a Mitsubishik napjainkban használt arcát az L200 pickup, ám a legfontosabb, hogy tovább javítottak az amúgy is kiváló terepjáró képességein, illetve a menetkomfortján és az utasterén.
Azonban arra is ügyeltek a tervezők, hogy az éles, szögletes vonalakkal operáló formaterv a légellenálláson is javítson.
A kabin első és hátsó részét vadonatúj karosszériaelemek határolják, de megmaradt a lendületes övvonal, akárcsak az ívelt rés a kabin és a plató között. Hátul ugye már jóval nehezebb egy pickup formatervezése, de ide is jutottak még ötletek egy-két fény-árnyék vonal képében, illetve új hátsó LED-lámpákat is kapott az L200.Mitsubishi L200 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Plató hossza [mm] | Plató szélessége [mm] | Plató magassága [mm] | |
Club Cab | 5295 | 1815 | 1780 | 3000 | 1850 | 1470 | 475 |
Double Cab | 5305 | 1815 | 1780 | 3000 | 1520 | 1470 | 475 |
Az utastérben az új, kényelmesebb első ülések mindenképp elsőként említendők, ugyanis a műszerfal nem változott sokat. Finomítottak kicsit az anyagfelhasználáson, viszont nagy vonalakban minden maradt a jól megszokott, tehát könnyen átlátható az elrendezés, ami egyszerű kezelhetőséget is jelent. Ugyanakkor hátul utazni sem kényelmetlen, a két szélső helyen mélyített ülések várják az utasokat, akiknek a térdük nem verdesi a fülcimpájukat, mivel a padló is kellő távolságban van az ülőlapoktól. A lábtér pedig felnőttek számára is elegendő. A kényelem további növelése érdekében jelentősen javítottak a hangszigetelésen is, és valóban csendesebb lett az utastér. Nagy sebességnél a szélzaj csak a tükrök felől érkezik, a dízelmotor pedig szinte alig hallható, kivéve az erős gyorsításokkor.
Mitsubishi L200, műszaki adatok
Motor | 2.2 D 6/M | 2.2 D 6/AT |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2268 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | automata/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 150 (3500) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 400 (1750-2250) | |
Végsebesség [km/h] | 174 | 171 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 8,8 | 9,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 231 | 254(111) |
Saját tömeg [kg] | 1970 | 2035 |
A terepjáró képességeiről pedig tényleg csak szuperlatívuszokban tudok mesélni. Nagy előnye az L200-nak a konkurenciával szemben, hogy központi zárható differenciálművel szerelték fel, opcióként pedig hátsó zárható diffi is kérhető. A vezető egy tekerőgomb segítségével választhat a hátsókerék-hajtás vagy az összkerékhajtás között a Super Select 4WD-II rendszernek hála, emellett hat offroad mód is a rendelkezésére áll.
A szilárd útburkolatról letérve 30 fokos első, 24 fokos hátsó és a 22 fokos rámpaszög segít a terepen boldogulni
Ugyanígy az alvázas felépítés, a hátsó merev tengely, valamint a hátsó laprugók is a megfelelő terepjáró és teherhordó képességek zálogjai, viszont a menetkomfortra egy picit negatív hatást gyakorolnak a szilárd útburkolaton, magyarán hajlamos elpattogni üres platóval. De hát ez a műfaj már csak ilyen. Ugyanakkor továbbfejlesztették a fékrendszert a biztonság érdekében. A 18 colos könnyűfém keréktárcsák mögött immár 320 mm-re nőttek a tárcsák (294 mm-ről), és a tárcsákat kétdugattyús féknyergek markolják (2x45 mm a korábbi egydugattyús, 60 mm-es rendszer helyett).Mitsubishi L200, árak
Felszereltség | Club Cab-Inform | Double Cab-Invite | Double Cab-Intense Plus | Double Cab-Intense Plus A/T | Double Cab-Instyle | Double Cab-Instyle A/T |
Nettó ár [Ft] | 5 690 000 | 6 390 000 | 7 690 000 | 8 090 000 | 8 690 000 | 9 090 000 |