Már itthon is megmutatták az LBX-et, de még csak statikusan
Már csak azért is magabiztosak a Lexusnál az LBX-szel kapcsolatban, mert a prémium szegmensben masszívan növekedtek az eladások az utóbbi években. Ráadásul alig akad ellenfele a TNGA- B, tehát a kisautó platforma épülő autónak. Igen, ez valóban ugyanaz a platform, amelyre a Toyota Yaris Cross épül, ám az LBX tengelytávolságát 2 centivel megnyújtották, míg a szélességét 6 centivel növelték, tehát ez mindenképp tágasabb autó a platform-rokonhoz képest.
Az LBX mellett az RZ is beköszönt, róla később értekezünk
Amellett, hogy az LBX lefelé bővíti a Lexus kínálatát, ezt a modellt kimondottan Európa számára fejlesztették, illetve fiatalabb vásárlóközönséget céloznak vele. Egyelőre még itthon is csak statikus bemutatót tartottak, hiszen a sorozatgyártás novemberben kezdődik Japánban, az első példányok pedig februárban érkeznek a hazai márkakareskedésekbe. Amelyeknek az lesz a feladata, hogy sikerrel teljesítsék a 300 darabos eladási tervet 2024-re.
1300 új autó értékesítésével számol idén a Lexus, azaz több, mint 40%-is bővülés várható
Mielőtt elárulnák az LBX árait, gyorsan fussuk át, amit eddig tudni lehet róla. Kezdjük a nevével. A hárombetűs típusjelölés ugye ritka a Lexusnál (eddig csak szupersportautó, az LFA kapott ilyet), ezzel is hangsúlyozzák az autó különlegességét. Formavilága illeszkedik a márka aktuális modelljeihez, persze az orsó formájú hűtőmaszkot az autó méreteihez igazítva. A karosszéria hosszúsága egyébként 4,19 méteres, szélessége 1,82 méter, magassága pedig 1,45 méter, a már említett tengelytávolság pedig 2,58 méter.
Alig akad vetélytársa, talán az Audi Q2 és BMW X2 említhető egy lapon vele
Bent a Lexushoz méltó prémium hangulat fogadja a vezetőt és utasait. Előbbi 12,3 colos digitális műszeregységnek örülhet, míg a középkonzolon egy döntött 9,8 colos érintőképernyőről vezérelhető az infotainment rendszer. Természetesen a Tazuna koncepciót itt is alkalmazták, tehát a kezelőszervek mindig a vezető közvetlen közelében helyezkednek el, kezelésük intuitív, nem vonják el a figyelmet a vezetésről. Hátul már érezhető, hogy ez egy B-SUV. Nem kényelmetlen, de inkább gyerekenek ideális, míg a csomagtér alapból 332 literes.
A Tazuna filozófiát követi az LBX is
A forgalmazás egyetlen hajtáslánccal kezdődik, ez pedig az 1,5 literes full hibrid, 136 lóerővel és 185 Nm forgatónyomatékkal, eCVT sebességváltóval. Viszont többféle hangulatú felszereltségi szintet hoztak létre elegánstól a sportosig, hogy a személyre szabhatósággal is szélesebb vásárlóközönség igényeinek felelhessenek meg.
Na, de jöjjenek az árak. Az alapváltozat 11 990 000 forintról indul. Az Elegant alapára 13 990 000 forint, az Emotion felszereltségi szint 14 490 000 forint, a Cool 14 690 000 forint, a Relax pedig ugyanennyi. Azonban a piaci bevezetéskor egy 30 darabos limitált széria is elérhető, amelynek egyedi külső és belsőstílusjegyei egészen 17 590 000 forintig lövik fel az árát.
Épp 12 millió forint alatti az alapra
Ez már vicnek is rossz, 17 millió egy gyenge alulmotorizált borzalmas e-cvt felszerelt miniautóért?
10 millió körül már a mazda cx-30-at megkapom erősebb motorral, nagyobb csomagtérrel, és világklasszis 6-os kéziváltóval. Nem mellesleg szebb színnel 🙂
Ok 12m körül indul a fapados..de mazdából 13-14m közt már full extrás 180le feletti gépeket kapunk..autószerű élménnyel..
Nyilván nem az őshonos európai vásárlókra lőnek, hanem az ide szakadt – főleg ázsiai, kisebb részben orosz/ukrán – bevándorlókra, akik körében nagyon mennek a Lexus SUV-k.
Amit leírtál nyilván áll, hogy a tudatos vásárlói szemszögből nincs sok létjogosultsága egy ilyen típusnak, de gyártói oldalról meg kihagynád a lehetőséget, hogy a Yaris technikát 5-6x árréssel áruld? Ha a tervezett darabszámnak csak a felét eladják már akkor is pezsgős-kaviáros bulit csaphatnak a Toyotánál.
Ebben maximálisan igazad van
Jó lenne ez a járgány, ha lenne belőle 200 lovas kamuhibrid változat. Az már kéne nekem.